Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2012, 10:07
Lychee
Lychee is offline
Ik heb me laatst ingeschreven voor de opleiding Game Art op de HKU.
Nu heb ik een aantal opdrachten gekregen voor de toelating, namelijk;

- Schrijf een motivatiebrief
- Vul de vragenlijst in
- Opdracht; ontwerp een spel (in tekst), op één A4'tje
- Portfolio laten zien

En dan krijg je nog een toelatingsgesprek.

Ik vroeg me af hoe streng je op de individuele opdrachten word afgerekend, en hoe dat ongeveer gaat op de HKU op de toelatingsdag.

Ook heb ik geen idee hoe ik het beste een portfolio kan samenstellen. Heeft iemand misschien voorbeelden/tips/etc. ? Ik heb nu mijn schetsen en tekeningen in een soort uitklapmap gedaan (Link), met extra vakken voor visitekaartje (Heb ik al, met zelfgemaakt logo), en een CD (Hier kan ik ook mijn digitale werken op zetten).

Gr. Lychee

Laatst gewijzigd op 26-03-2012 om 10:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2012, 16:52
danielle-HKU
danielle-HKU is offline
Hoi Lychee,

ik ben derdejaars student aan de HKU en heb dezelfde toelating gedaan als jij.

Op de toelatingsdag wordt je eerst beoordeeld op je werk: je portfolio en je toelatingsopdracht. Hier ben je zelf niet bij aanwezig, de beoordelers willen puur kijken naar wat je doet en hoe goed je bent. Hoe je dit precies vormgeeft maakt weinig uit: professionaliteit (nette mapjes, logo's, beschrijvingen, visitekaartjes) helpen om het er allemaal mooi en netjes uit te laten zien, maar we kijken vooral naar je werk: Laat dus tof werk zien dat je gemaakt hebt! Laat toffe platen zien, originele ontwerpen! Je kunt hierbij altijd extra studies laten zien, zoals anatomiestudies / kleding / omgevingen / perspectief / alles wat jou skills laat zien.

Bij mijn toelating moest alles per se hardcopy, dus op papier getekend of geprint (dus niet op CD). Ik weet niet zeker of dit nog steeds geldt, maar ik gok van wel.

En bedenk een tof spel waar je enthousiast van wordt! Laat zien dat je over games nadenkt, dat je al eens een originele setting of mechanic hebt bedacht en test dit misschien een keer met vrienden.

'Strengheid' kun je volgens mij geen waarde geven van 1-10 Dus daar kan ik geen antwoord op geven. Dit is mij vier jaar geleden verteld en ik geloof het nog steeds: Als je enthousiast bent, gemotiveerd en lekker met tekenen bezig bent, dan ben je al zo goed als binnen. We kijken naar je enthousiasme, inzet en potentiele groei.

Als je nog vragen hebt, kom maar op! Ik ga de komende toelatingsrondes meehelpen, dus misschien spreek ik je snel weer! Heel veel succes!

-Danielle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten