Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2012, 18:51
Verwijderd
ik ben soms heel erg bang om dood te gaan als ik bv een ernstige steek in mijn zij heb of hart pijn dan denk ik dat ik de volgende dag niet meer leef
dat is niet de enige rede ik ben gewoon sowieso bang om dood te gaan dat lijkt me eng ik weet niet waar ik terecht kom hebben jullie dat ook?? of ben ik de enige?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2012, 19:01
Verwijderd
->Psych
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 19:03
Verwijderd
Citaat:
->Psych
Bedankt maar dat is niet echt de antwoord die ik zocht
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 19:07
Verwijderd
Nee, dat is een opmerking van mij die erop wijst dat het topic is verplaatst van LS naar Psych.

Bang voor de dood, ik denk dat iedereen dat in zekere zin is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 19:10
Daantjer
Daantjer is offline
Bang voor de dood is iets menselijks, veel mensen hebben er last van.
Het is echter een compleet irrationele angst om bang te zijn voor iets waar je weinig invloed op hebt (behalve door zelfdoding).
Oud 27-03-2012, 19:31
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Ik heb dat ook vaak. Je groeit er overheen zeggen ze vaak
Hoe vaker je het hebt, hoe meer je eraan gewend raakt.
Want je merkt waarschijnlijk iedere keer dat er niks ernstigs gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Bang voor de dood, ik denk dat iedereen dat in zekere zin is.
Ik in ieder geval niet
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 20:29
hookee
hookee is offline
Citaat:
ik ben soms heel erg bang om dood te gaan als ik bv een ernstige steek in mijn zij heb of hart pijn dan denk ik dat ik de volgende dag niet meer leef
dat is niet de enige rede ik ben gewoon sowieso bang om dood te gaan dat lijkt me eng ik weet niet waar ik terecht kom hebben jullie dat ook?? of ben ik de enige?
Bang zijn voor iedere steek of andere ongemakkelijke pijntjes gaat wennen hoop ik. Anders ben je gewoon hypochonder.
Als kind/tiener had ik ook wel angst om dood te gaan maar sinds ik niet meer gelovig ben is het veel makkelijker om te accepteren dat er na de dood gewoon helemaal niets is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 00:31
Verwijderd
Nou, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Wanneer je dood gaat door pijn, mag je blij zijn van deze pijn verlost te zijn. Doodgaan door ouderdom is ietsje beter, doordat je geen pijn hebt. Denken aan de dood is sowieso niet leuk, moetje dus ook niet doen. Waarom zou je dood gaan? Wanneer de tijd rijp is gebeurd t. God bepaalt wanneer het komt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 11:45
astro-rock79
astro-rock79 is offline
hypochondrie?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 13:39
Pluis
Pluis is offline
Ik heb een tijdje terug een boek gelezen over doodsangst en daar stond iets in dat ik wel een prettig idee is, namelijk dat waar je naartoe gaat hetzelfde is waar je was vóórdat je geboren werd. En dat heb je al gehad, en dat was niet eng.
Oud 31-03-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tijdje terug een boek gelezen over doodsangst en daar stond iets in dat ik wel een prettig idee is, namelijk dat waar je naartoe gaat hetzelfde is waar je was vóórdat je geboren werd. En dat heb je al gehad, en dat was niet eng.
Jup: naar niks
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 20:03
Verwijderd
ik weet nu al dat er haat reacties gaan komen maaar ik ben niet bang voor de dood door mijn geloof
ik geloof in god en de hemel dus ik kan niet snel genoeg dood gaan
zelfs als ik ziek zou worden en een dokter zou zeggen je hebt nog een maand te leven denk ik: "yes nog een maandje feesten hier op aarde en dan mag ik eindelijk naar de hemel"
ik zeg niet dat je christelijk moet worden ofso ik zeg alleen hoe ik denk
het enige wat me eng lijkt is een langzame dood bijv een uur lang doodbloeden ofso
maarja het is het waard als ik daarna in de hemel ben
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 20:22
Verwijderd
ik ben zelf ook cristen maar zelf denk ik niet echt vaak aan de hemel ik denk eerder dat je dan weer een ander leven op aarde krijgt bijv je bent geboren in ned in dit leven volgend leven in india ofzo....

maar ga er maar vanuit dat je naar niks gaat want wat was er voor de geboorte???
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 20:33
Verwijderd
Citaat:
ik ben zelf ook cristen maar zelf denk ik niet echt vaak aan de hemel ik denk eerder dat je dan weer een ander leven op aarde krijgt bijv je bent geboren in ned in dit leven volgend leven in india ofzo....

maar ga er maar vanuit dat je naar niks gaat want wat was er voor de geboorte???

Dat geloven alleen boeddhisten
Wat zou het nut zijn van het leven als je toch telkens opnieuw geboren word?
En wat bedoel je met wat was er voor de geboorte

Ps. Stuur het maar via pm anders word het offtopic
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:42
Verwijderd
Citaat:

Goed argument man...

Beetje overdreven trouwens als ze hierover gaan zeiken qua offtopic, we hebben het over de dood. Het zou wel heel autistisch zijn als je niet eens een beetje een andere richting op kan gaan... Zo lang je het maar over de dood hebt zou er niets aan de hand moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 08:08
Verwijderd
Citaat:

ik zeg niet dat ik het geloof ik zou het alleen een grappig idee vinden en ja wat is er voor de geboorte? niks toch? niet dat ik het weet waar ik toen was........
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 11:31
hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat zou het nut van het leven zijn als je toch naar de hemel gaat? Je bent dan verplicht je goed te gedragen anders ga je naar de hel?
Geef me dan maar geen leven, kan ik ook niks verprutsen.. toch?
Oftewel; "het leven" heeft geen nut.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Wat zou het nut van het leven zijn als je toch naar de hemel gaat? Je bent dan verplicht je goed te gedragen anders ga je naar de hel?
Geef me dan maar geen leven, kan ik ook niks verprutsen.. toch?
Oftewel; "het leven" heeft geen nut.
Je begint hier over iets te praten waar je totaal geen verstand van hebt merk ik al XD je hoeft je helemaal niet Goed te gedragen want fouten maken is menselijk. Het enige wat je hoeft te doen is in Jezus geloven en dat kan zelfs een zwak begaafd iemand niet verprutsen (niet lullig bedoeld, het is gewoon als voorbeeld) god verlangt egter wel dat je probeert je goed te gedragen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
Je begint hier over iets te praten waar je totaal geen verstand van hebt merk ik al XD je hoeft je helemaal niet Goed te gedragen want fouten maken is menselijk. Het enige wat je hoeft te doen is in Jezus geloven en dat kan zelfs een zwak begaafd iemand niet verprutsen (niet lullig bedoeld, het is gewoon als voorbeeld) god verlangt egter wel dat je probeert je goed te gedragen.
Ah, sorry, ik had iets gehoord over 10 geboden, maar.. dom van mij, dat was het oude testament, vóór Jezus.
Verder ontopic; dood als gelovige kan dus een blessing zijn, dood als ongelovige maakt het niet uit.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:18
Verwijderd
Het gaat niet echt over geloof en de zin van het leven, maar over wat je moet met bang zijn en toch gewoon proberen te leven. TS, probeer rationeel te blijven bij het inschatten van risico's. En blijft het echt een issue en beinvloedt het je leven, dan is het misschien toch handig er eens over te praten met een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:22
Em.
Em. is offline
Citaat:
Interessant. Een misdadiger die in Jezus gelooft mag in de hemel komen, een mens die altijd goed en lief en vriendelijk is geweest maar toevallig niet in Jezus gelooft, mag dat niet?

Verder ben ik over het algemeen niet echt bang voor de dood. Ik kan wel heel soms schrikken en dan wel ineens heel bang worden in een gevaarlijke situatie (of iets onnozels ) en dat is dan denk ik wel een beetje doodsangst, maar om steken in m'n zij maak ik me niet druk. Ik weet dat dat gebeurt en dat je niet zomaar doodgaat aan zoiets. Maar goed, ik weet eigenlijk niet hoe je jezelf aan zou moeten leren dat het niet dodelijk is als zoiets gebeurt.
Oud 03-04-2012, 14:44
Carbi
Carbi is offline
bang zijn voor iets want uiteindelijk toch gebeurt is nutteloos.
Oud 03-04-2012, 17:35
Verwijderd
Citaat:
bang zijn voor iets want uiteindelijk toch gebeurt is nutteloos.
Euh nee. Het is misschien irrationeel maar absoluut niet nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 22:10
brocoliboy
brocoliboy is offline
uiteindelijk gaan we alemaal dood
maak er gewoon het beste van en maak je niet zo druk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2012, 14:42
Verwijderd
thnxx everybody <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 14:46
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Euh nee. Het is misschien irrationeel maar absoluut niet nutteloos.
Welk nut heeft het dan?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 15:09
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Welk nut heeft het dan?
Als mensen niet bang zijn voor de dood zouden ze veel roekelozer gedrag vertonen.
Oud 06-04-2012, 15:10
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 19:03
apk
apk is offline
Ik denk dat bang zijn om dood te gaan gekoppeld is aan 'van het leven houden'. Wat je hebt wil je niet kwijt natuurlijk. Eigenlijk is het dus helemaal niet zo'n slecht iets. Maar het moet geen overheersende angst worden.
Wat je er aan kan doen... lastig. Misschien helpt het om een keer voor je eigen geruststelling een medische check-up te laten doen? Dan wordt je hartfunctie e.d. getest. Dan heb je in ieder geval van kenners gehoord dat er fysiek niets mis is. Dan kun je je daar aan vast houden als je weer bang bent om dood te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Als mensen niet bang zijn voor de dood zouden ze veel roekelozer gedrag vertonen.
Inderdaad. Dat is toch niet zo moeilijk zelf te bedenken?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 20:44
henkje123
henkje123 is offline
Mja ja de dood... zie het als je voor je geboorte, daar kan je ook helemaal niks meer van herinneren... maar dan kwam je teminste nog tot leven.. als je nu dood gaat, zal het hetzelfde zijn... alleen je zult nooit meer tot leven komen... niet na 1 jaar, niet 1 eeuw maar miljarden jaren
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 21:55
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Mja ja de dood... zie het als je voor je geboorte, daar kan je ook helemaal niks meer van herinneren... maar dan kwam je teminste nog tot leven.. als je nu dood gaat, zal het hetzelfde zijn... alleen je zult nooit meer tot leven komen... niet na 1 jaar, niet 1 eeuw maar miljarden jaren
Daar is niks over bewezen en dat zal ook nooit worden bewezen! Mischien is er wel een leven na de dood, mischien krijg je een ander leven in een ander lichaam of mischien ga je naar de hemel! We zullen het nóóit weten helaas..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 22:37
Croque
Croque is offline
Citaat:
Daar is niks over bewezen en dat zal ook nooit worden bewezen! Mischien is er wel een leven na de dood, mischien krijg je een ander leven in een ander lichaam of mischien ga je naar de hemel! We zullen het nóóit weten helaas..
Een leven na de dood zal er waarschijnlijk niet zijn. Ons bewustzijn is spijtig genoeg alleen maar elektrische signaaltjes in ons brein.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 18:12
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Een leven na de dood zal er waarschijnlijk niet zijn. Ons bewustzijn is spijtig genoeg alleen maar elektrische signaaltjes in ons brein.
je kunt het tóch niet bewijzen!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 18:14
Verwijderd
ik ben nog steeds bang om dood te gaan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 20:16
Number95
Number95 is offline
Aan je verhaaltje te zien ben je niet gelovig, en geloof je dan ook niet duidelijk in de hemel/hel. Ik in ieder geval niet. Was altijd heel erg bang om dood te gaan. Totdat mijn (laatste) oma overleed. Mijn band met haar was zo ontzettend goed, dat mijn angst voor een deel weg is. Als er een leven na de dood is zie ik haar weer. Zo niet.. dan heb ik er toch geen last meer van. Dan ben ik gewoon dood. Foetsie, weg.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 23:19
Verwijderd
Citaat:
je kunt het tóch niet bewijzen!
Je kunt het wel beredeneren. Alles werkt zonder dat daar een God o.i.d. aan te pas zou moeten komen. Niets wijst erop dat er een God is, in tegendeel, het wijst erop dat dit niet zo is. Het slaat dus nergens op dat er een spirituele wereld zou bestaan en het is bovendien irrationeel om dat te denken.

Zeikposts incoming:
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 10:11
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Dooralleen maar bezig te zijn met de dood,
door er aan te denken.
Zit je jezelf eigenlijk een beetje bang te maken,
stop daarmee.
Ga aan leuke dingen denken,
bijv. wat je zou doen als je 1 miljoen won, weet ik veel.
Denk positief!

Je kunt het!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ga aan leuke dingen denken,
bijv. wat je zou doen als je 1 miljoen won, weet ik veel.
Denk positief!
Je kunt het!
Ja jeetje, nou ga je iets wat 100% zeker is vervangen door iets waarvan de kans 1E-100 is...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 22:28
lisa1807
lisa1807 is offline
Heyy. Ik ben ook erg bamg voor de dood. Nouja in fases dan. Maar dat hoort ook bij de puberteit. Ik zeg gewoon telkens tegen mezelf dat ik moet genieten van het leven en de dood komt later wel weer joh! Ik was vaak bang om dood te gaan in mijn slaap .. En dit klinkt misschien raar , maar dan zei ik altijd tegen mijzelf dat als ik die dag erna dood zou gaan, het dan zo zou zijn. En als je dan niet doodgaat geeft het me weer zelfvertrouwen . En nog 1 ding: Als je doodgaat heb je er toch niets over te zeggen. Maar als je 15 of 16 bent ( ik ben 13) Kom op he! Er is berekend dat wij een hele oude generatie worden dus kommop!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten