Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Wanneer je dood gaat door pijn, mag je blij zijn van deze pijn verlost te zijn. Doodgaan door ouderdom is ietsje beter, doordat je geen pijn hebt. Denken aan de dood is sowieso niet leuk, moetje dus ook niet doen. Waarom zou je dood gaan? Wanneer de tijd rijp is gebeurd t. God bepaalt wanneer het komt.
|
![]() |
|
Ik heb een tijdje terug een boek gelezen over doodsangst en daar stond iets in dat ik wel een prettig idee is, namelijk dat waar je naartoe gaat hetzelfde is waar je was vóórdat je geboren werd. En dat heb je al gehad, en dat was niet eng.
|
Verwijderd
|
ik weet nu al dat er haat reacties gaan komen maaar ik ben niet bang voor de dood door mijn geloof
ik geloof in god en de hemel dus ik kan niet snel genoeg dood gaan ![]() zelfs als ik ziek zou worden en een dokter zou zeggen je hebt nog een maand te leven denk ik: "yes nog een maandje feesten hier op aarde en dan mag ik eindelijk naar de hemel" ik zeg niet dat je christelijk moet worden ofso ik zeg alleen hoe ik denk het enige wat me eng lijkt is een langzame dood bijv een uur lang doodbloeden ofso maarja het is het waard als ik daarna in de hemel ben ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben zelf ook cristen maar zelf denk ik niet echt vaak aan de hemel ik denk eerder dat je dan weer een ander leven op aarde krijgt bijv je bent geboren in ned in dit leven volgend leven in india ofzo....
maar ga er maar vanuit dat je naar niks gaat want wat was er voor de geboorte??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat geloven alleen boeddhisten Wat zou het nut zijn van het leven als je toch telkens opnieuw geboren word? En wat bedoel je met wat was er voor de geboorte Ps. Stuur het maar via pm anders word het offtopic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje overdreven trouwens als ze hierover gaan zeiken qua offtopic, we hebben het over de dood. Het zou wel heel autistisch zijn als je niet eens een beetje een andere richting op kan gaan... Zo lang je het maar over de dood hebt zou er niets aan de hand moeten zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geef me dan maar geen leven, kan ik ook niks verprutsen.. toch? Oftewel; "het leven" heeft geen nut. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder ontopic; dood als gelovige kan dus een blessing zijn, dood als ongelovige maakt het niet uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het gaat niet echt over geloof en de zin van het leven, maar over wat je moet met bang zijn en toch gewoon proberen te leven. TS, probeer rationeel te blijven bij het inschatten van risico's. En blijft het echt een issue en beinvloedt het je leven, dan is het misschien toch handig er eens over te praten met een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld.
|
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik over het algemeen niet echt bang voor de dood. Ik kan wel heel soms schrikken en dan wel ineens heel bang worden in een gevaarlijke situatie (of iets onnozels ![]()
|
![]() |
Ik denk dat bang zijn om dood te gaan gekoppeld is aan 'van het leven houden'. Wat je hebt wil je niet kwijt natuurlijk. Eigenlijk is het dus helemaal niet zo'n slecht iets. Maar het moet geen overheersende angst worden.
Wat je er aan kan doen... lastig. Misschien helpt het om een keer voor je eigen geruststelling een medische check-up te laten doen? Dan wordt je hartfunctie e.d. getest. Dan heb je in ieder geval van kenners gehoord dat er fysiek niets mis is. Dan kun je je daar aan vast houden als je weer bang bent om dood te gaan. |
![]() |
|
![]() |
Mja ja de dood... zie het als je voor je geboorte, daar kan je ook helemaal niks meer van herinneren... maar dan kwam je teminste nog tot leven.. als je nu dood gaat, zal het hetzelfde zijn... alleen je zult nooit meer tot leven komen... niet na 1 jaar, niet 1 eeuw maar miljarden jaren
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Aan je verhaaltje te zien ben je niet gelovig, en geloof je dan ook niet duidelijk in de hemel/hel. Ik in ieder geval niet. Was altijd heel erg bang om dood te gaan. Totdat mijn (laatste) oma overleed. Mijn band met haar was zo ontzettend goed, dat mijn angst voor een deel weg is. Als er een leven na de dood is zie ik haar weer. Zo niet.. dan heb ik er toch geen last meer van. Dan ben ik gewoon dood. Foetsie, weg.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeikposts incoming: |
![]() |
|
![]() |
Heyy. Ik ben ook erg bamg voor de dood. Nouja in fases dan. Maar dat hoort ook bij de puberteit. Ik zeg gewoon telkens tegen mezelf dat ik moet genieten van het leven en de dood komt later wel weer joh! Ik was vaak bang om dood te gaan in mijn slaap .. En dit klinkt misschien raar , maar dan zei ik altijd tegen mijzelf dat als ik die dag erna dood zou gaan, het dan zo zou zijn. En als je dan niet doodgaat geeft het me weer zelfvertrouwen . En nog 1 ding: Als je doodgaat heb je er toch niets over te zeggen. Maar als je 15 of 16 bent ( ik ben 13) Kom op he! Er is berekend dat wij een hele oude generatie worden dus kommop!
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik ben heel bang soms om iedereen te verliezen... vader/moeder/broer/...enz sunflower83 | 9 | 04-04-2018 19:53 | |
De Kantine |
Ben jij bang om dood te gaan? hasseltboy | 95 | 08-01-2006 20:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
waarom zijn we bang om dood te gaan? prinses eowyn | 56 | 20-03-2003 20:55 | |
Psychologie |
Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf) iamre18 | 34 | 26-02-2003 19:27 | |
Psychologie |
Het leven zat zijn. Iotje | 9 | 13-05-2002 11:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bang om dood te gaan? Saari | 25 | 23-04-2002 13:01 |