Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Tijdens de installatie van Windows XP ku je kiezen tussen NTFS en FAT32, volgens mij gaat het standaard op FAT32 |
![]() |
||
Citaat:
![]() FF ter info: Win9X kun je niet na XP installeren, dan wordt de bootsector botweg overschreven en kun je XP niet starten. Andersom werkt prima. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En dan nog een vraagje, als je W98 op een andere partitie installeert, komt er dan vanzelf zo'n opstartvenster waarbij je moet kiezen uit XP of 98? Of moet je daar ook nog iets voor veranderen? |
![]() |
|
óf zorgen dat je boot.ini file goed is
![]() maar dan mag XP niet op de c staan, ik heb nl XP op de e en daarna 98 op c geïnstalleerd, nix mis mee, gewoon regel van XP boot terugzetten in je boot.ini file en alles is okay. staat XP op NTFS én je C dan heb je een probleem, ga eerst ff met schijfinfo na of wat voor soort partitie XP is ge:installeerd
||
![]() |
Citaat:
Hoe de computer opstart (in 't kort) 1) De PC start op en leest in het bios van welke schijf hij moet booten (meestal de primaire master HD, soms CD of floppy) 2) Op die schijf staat een MBR, waar staat wat hij daarna moet uitvoeren. 3a) Win98 zet daar domweg code neer die alleen Win98 kan uitvoeren 3b) WinXP zet er software neer die boot.ini leest en daarmee beslist wat 'ie gaat doen. Dus als je Win98 installeert na WinXP leest 'ie boot.ini niet eens. Of Windows op de C, D, E of whatever staat maakt niks uit (er zijn enkele beperkingen, maar met moderne systemen merk je daar niks van). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Uninstall DirectX 9? [HULP HEEL SNEL NODIG!] Purgatori | 11 | 16-05-2003 14:14 |