Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 16:57
Ulekopf.
Ulekopf. is offline
Beste forumers,

Voor school moet ik een werkstuk maken over de gezondheid van tieners, omdat ik steeds vaker tieners zie roken heb ik bewust voor dit onderwerp gekozen.

Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt, ''Hoort roken bij een standaard lifestyle van een tiener?''

Ondanks dat men veel protest heeft tegen roken, gaan er steeds meer tieners roken.
Hoe zou dat komen? Vrienden die ook roken, om stoer te doen, omdat er juist protest tegen is, of iets in die richting.

Mijn vraag naar jullie toe is of jullie ook vinden of het bij een standaard lifestyle hoort en of jullie roken en jullie reden daarvoor (klein onderzoekje).

Dankje, kay.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2012, 17:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben geen tiener meer, maar ik wil je best vertellen hoe ik begon.

Het was op kamp en we hadden een jazzlikefeestje met een hogere groep. Iemand had sigaretten meegenomen om zo stoer achter je oor te doen als man zijnde, maar uiteindelijk hebben we met z'n allen die sigaretten opgerookt. Het was helemaal niet lekker, maar de week na kamp sprak iedereen weer met elkaar af en rookte weer iedereen. En dat werd steeds meer. Ik was toen 13 of 14.

En zo zal het voor veel tieners gaan. Niet zozeer groeps"druk" hoor, maar gewoon, iedereen doet het, waarom zou je niet.
Oud 08-04-2012, 18:13
arPos
arPos is offline
het blijkt juist uit onderzoek dat tieners steeds minder roken.
Oud 08-04-2012, 18:15
arPos
arPos is offline
Citaat:
'Hoort roken bij een standaard lifestyle van een tiener?'
Nee, experimenteren wel echter en experimenteren met roken ook.
Citaat:
Ondanks dat men veel protest heeft tegen roken, gaan er steeds meer tieners roken.
niet dus.
Citaat:
Hoe zou dat komen? Vrienden die ook roken, om stoer te doen, omdat er juist protest tegen is, of iets in die richting.
Ja, sociaal meedoen in de groep, niet onder willen doen voor de maatjes en rebellie zijn zeker redenen.
Oud 09-04-2012, 00:23
Verwijderd
ik zie anders ook steeds meer jongeren paffen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 01:40
Verwijderd
De meeste vrienden van mij die roken doen het niet om stoer te doen, maar meer omdat ze het fijn vinden, hun vrienden het ook doen (gezelligheid) en het hun geen fuck boeit dat ze meer kans hebben op longkanker.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 11:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik zie anders ook steeds meer jongeren paffen.
Dat is subjectief, misschien dat het nu weer toeneemt maar de laatste jaren nam het alleen maar af t.o.v. vorige jaren.

Citaat:
Citaat:
Zijn jongeren steeds meer of minder gaan roken?
Van 1994 tot 2011 is het percentage rokende jongeren gedaald van 28% naar 20%. In sommige jaren nam het aantal rokende jongeren toe. Andere jaren daalde dit aantal weer. Dit zie je in de grafiek hieronder.
Citaat:
Bron: stivoro
Citaat:
Citaat:
Het aantal tieners dat een sigaretje opsteekt daalt gestaag. Ongeveer 21 procent van de jongeren tussen tien en negentien jaar zegt geregeld te roken, dat is 3 procent minder dan vorig jaar. Dat blijkt uit een onderzoek dat Stivoro vrijdag presenteerde.

Stivoro liet bureau TNS NIPO een onderzoek uitvoeren onder ruim 4500 jongeren. Het expertisecentrum voor tabakspreventie ziet al sinds 2007 dat jongeren minder vaak aan het roken slaan. De afname van 3 procent vindt Stivoro een grote stap voorwaarts, die mogelijk te verklaren is door de invoering van het rookverbod in de horeca.

Uit het onderzoek blijkt ook dat het aantal jongeren dat dagelijks rookt, is gedaald van 16 procent naar 14 procent.
bron: de ondernemer.nl naar aanleiding van stivoro onderzoek.
Nu wil ik best toegeven dat stivoro een belang heeft bij positieve resultaten maar ik ben ze geneigd te geloven.
Reageren

Regels voor berichten