Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2012, 18:54
OrcunMertD
OrcunMertD is offline
Hi,

Ik wil een NG Profiel nemen, samen met AK en WI A..
En als keuzevak wil ik Duits + Economie.
Economie voor als ik later misschien toch die richting op wil gaan, en Duits voor als ik nog vwo wil gaan doen.. ik doe nu namelijk havo.
Ik heb AK genomen omdat ik Natuurkunde wat moeilijker vind.
Maar, raden jullie mij dit aan? Ik kan wel wat tips gebruiken :) !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2012, 16:10
ZondeBok
ZondeBok is offline
Nee, tegenwoordig heb je bij de meeste opleidingen Natuurkunde nodig
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 16:23
Em.
Em. is offline
Als je later de economiekant op wilt gaan is niet economie, maar wiskunde b handig (nou ja, het handigst). Iets met wiskundige inzicht dat belangrijker is om te hebben dan economische woordjeskennis. (Dat is in ieder geval op vwo heel duidelijk zo, maar op havo ook wel, denk ik.) En de extra vreemde taal is inderdaad nodig voor vwo, dus da's prima. Eventueel kun je 'm vast nog wel laten vallen - of een ander vak als dat niet lukt, want je houdt dan genoeg vakken over.

Als je echt zo'n beetje letterlijk alles wilt kunnen doen, dan zou je het best NT + bio (of NG + natuurkunde) nemen + een extra vreemde taal (Duits dus) en daarmee vwo doen. Bij havo weet ik het niet zo goed hoe het zit met profielen en studies die je dan mag doen, maar het lijkt me dat je dan met natuurkunde ook meer zou kunnen dan met aardrijkskunde, dus als het een optie is zou ik die nog even opnieuw overwegen, zeker als je nog niet zeker weet welke kant je op wilt óf als die kant (misschien) technisch/biologisch/zorg is. Op vwo-niveau is het in ieder geval zo dat je met je NG-profiel zonder natuurkunde een heleboel 'gezondheidsstudies' of biologische studies ineens toch niet mag doen, ondanks je biologie, en als je dan tóch wat anders wilt doen (kunstgeschiedenis ofzo) mag dat ook gewoon.
Oud 13-04-2012, 17:16
OrcunMertD
OrcunMertD is offline
Citaat:
Als je later de economiekant op wilt gaan is niet economie, maar wiskunde b handig (nou ja, het handigst). Iets met wiskundige inzicht dat belangrijker is om te hebben dan economische woordjeskennis. (Dat is in ieder geval op vwo heel duidelijk zo, maar op havo ook wel, denk ik.) En de extra vreemde taal is inderdaad nodig voor vwo, dus da's prima. Eventueel kun je 'm vast nog wel laten vallen - of een ander vak als dat niet lukt, want je houdt dan genoeg vakken over.

Als je echt zo'n beetje letterlijk alles wilt kunnen doen, dan zou je het best NT + bio (of NG + natuurkunde) nemen + een extra vreemde taal (Duits dus) en daarmee vwo doen. Bij havo weet ik het niet zo goed hoe het zit met profielen en studies die je dan mag doen, maar het lijkt me dat je dan met natuurkunde ook meer zou kunnen dan met aardrijkskunde, dus als het een optie is zou ik die nog even opnieuw overwegen, zeker als je nog niet zeker weet welke kant je op wilt óf als die kant (misschien) technisch/biologisch/zorg is. Op vwo-niveau is het in ieder geval zo dat je met je NG-profiel zonder natuurkunde een heleboel 'gezondheidsstudies' of biologische studies ineens toch niet mag doen, ondanks je biologie, en als je dan tóch wat anders wilt doen (kunstgeschiedenis ofzo) mag dat ook gewoon.
Dus, als ik NG ga doen samen met Natuurkunde en Wiskunde B.
en als keuzevak : Economie + Duits is het beter voor mij?
Want dan kan ik alle richtingen nog op toch?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 17:58
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
je hebt voor geen enkele wo studie economie nodig en volgens mij is dat ook zo op het hbo.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:18
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Let op dat dit mogelijk kan verschillen per hogeschool. Ik ga er verder vanuit dat je een natuurprofiel wil.

Bij veel hogescholen is het zo dat je wordt toegelaten tot de economische opleidingen als je eindexamen hebt gedaan in de vakken:
-wiskunde-A, scheikunde, biologie en economie (dus N&G met economie) OF
-wiskunde-B, scheikunde, natuurkunde (dus N&T zonder economie)

Biologie is over het algemeen niet verplicht, zelfs niet voor bijv. Verpleegkunde of Fysiotherapie. Biologie kan natuurlijk wel handig, leuk of interessant zijn!

Duits is in ieder geval verstandig als je nog een VWO-diploma wil halen.

Dus: N&T met Duits biedt de meeste mogelijkheden. Als keuzevak zou je biologie kunnen kiezen. Ook economie erbij kan: dan doe je wel 1 vak meer dan nodig.

Als je toch echt geen natuurkunde wil, betekent dit dat je geen technische opleidingen in het HBO kunt doen. In dat geval raad ik je dus aan N&G met Duits, aardrijkskunde en economie te kiezen!

Laatst gewijzigd op 13-04-2012 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 21:43
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dus: N&T met Duits biedt de meeste mogelijkheden. Als keuzevak zou je biologie kunnen kiezen. Ook economie erbij kan: dan doe je wel 1 vak meer dan nodig.
Als het op hbo-niveau nog iets op vwo-niveau lijkt, dan biedt biologie wel degelijk extra mogelijkheden (en economie niet als je al een NT-profiel hebt). Als je richting iets biologisch wilt is biologie in ieder geval op WO-niveau vaak nog wel nodig.
Oud 13-04-2012, 23:47
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als het op hbo-niveau nog iets op vwo-niveau lijkt, dan biedt biologie wel degelijk extra mogelijkheden (en economie niet als je al een NT-profiel hebt). Als je richting iets biologisch wilt is biologie in ieder geval op WO-niveau vaak nog wel nodig.
In het HBO kun je zelfs de lerarenopleiding Biologie volgen zonder dat je eindexamen hebt gedaan in biologie. Natuurlijk handig dat je het wel gedaan hebt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 15:37
OrcunMertD
OrcunMertD is offline
oke oke, bedankt allemaal! jullie hebben me geholpen, maar weet iemand een site waar je de toelatingseisen kan zien voor een hoge school?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 15:57
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
oke oke, bedankt allemaal! jullie hebben me geholpen, maar weet iemand een site waar je de toelatingseisen kan zien voor een hoge school?
Gewoon de websites van de hogescholen zelf. Ik ken geen website waar alles voor alle hogescholen op staat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten