Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2012, 17:51
Guinie
Guinie is offline
Ja, ik heb het andere topic over misselijkheid gelezen, maar vond dat niet op mij slaan. Dus daarom dit topic .

Gisteren is er iets met eten niet goed gevallen, en daardoor hing ik de halve afgelopen nacht boven de wc-pot. Toen ik wakker werd voelde ik me een slappe vaatdoek en heeft mn moeder me ziek gemeld van school. De hele dag ging het qua misselijkheid wel weer goed, maar hoe verder ik naar de avond kom, hoe beroerder ik me weer begin te voelen. Maar ik heb vandaag absoluut geen vreemde dingen gegeten, juist de hele tijd opgepast. Toch ben ik gewoon bang om straks weer te moeten gaan slapen, bang dat ik dan wéér de hele nacht bezig ben . In bed gaan liggen en hopen dat het overwaait helpt niet, dat probeerde ik afgelopen nacht ook.
Heeft iemand tips? Ik moet toch gewoon kunnen slapen straks, en morgen weer naar school.
En in principe denk ik dat het niet waarschijnlijk is dat ik weer zo'n zelfde nacht heb, aangezien ik vandaag niet veel gegeten heb, maar ik ben er toch bang voor. Schiet gewoon niet zo op dus .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 17:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je vandaag wel iets gegeten of helemaal niets? Van niets/te weinig eten kan je ook misselijk worden Verder vind ik een extra kussen dan vaak wel fijn, frisse lucht ook en een emmer naast m'n bed kan ook een hoop rust geven zodat ik sneller in slaap val. Als ik m'n tanden gepoetst heb of een pepermuntje oid eet word ik vaak ook wel minder misselijk.
Oud 10-04-2012, 18:01
Guinie
Guinie is offline
Heb vandaag wel wat gegeten ja, (twee boterhammen (deed ik drie uur over maarja), thee, paar borrelnootjes. Borrelnootjes waren niet goed, weet ik, maar daar kan die terugkerende misselijkheid toch niet van zijn?) Maar hoe verder het naar de avond gaat, hoe beroerder ik me ga voelen. Heb ook niet zo'n zin in avondeten eigenlijk, maar zal toch moeten vrees ik
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 18:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer om een beetje rijst met groente te eten of een geroosterde boterham oid, eventueel met bouillon/licht gebonden soep.
Oud 10-04-2012, 18:38
Guinie
Guinie is offline
Heb net wat erwten op, de geur van het vlees was al genoeg helaas.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 18:44
Em.
Em. is offline
Er zit toch geen verschil in of je wel of niet gaat slapen? Als je niet gaat slapen kun je net zo goed misselijk worden, dus wat dat betreft snap ik je angst voor slapen niet helemaal (wel je angst voor 'jeetje, straks moet ik weer de hele nacht kotsen' al zou het bij mij dan gewoon tegenzin zijn). En hoezo moet je morgen weer naar school? Als het dan nog niet gaat kun je toch best nog een dagje thuisblijven?
Oud 10-04-2012, 18:50
igfy
igfy is offline
Misschien is je maag gewoon een beetje overstuur of heb je een buikgriep opgelopen? Ik kan me herinneren dat het bij mij vroeger ook in golven ging, dus dat het dan bijna een hele dag goed kon gaan maar 's nachts weer mis ging. Ik zou proberen om toch wat slaap te krijgen, omdat je er niet beter op voelt als je de hele tijd wakker blijft terwijl je vannacht ook al niet hebt geslapen.
Oud 11-04-2012, 08:33
Verwijderd
Als je twee dagen misselijk bent dan is er geen eten verkeerd gevallen, dan heb je buikgriep. Maar wat heeft buikgriep met psychologie te maken? Als je vannacht de hele nacht niet slaapt door de misselijkheid dan meld je je morgen toch weer ziek, je BENT namelijk ziek.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:47
Verwijderd
Ik verplaats je even naar Lichaam & Gezondheid, want dit past niet helemaal op Psychologie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 18:28
Guinie
Guinie is offline
Ben weer grotendeels beter, alleen nog moe. Voor de rest prima, moet alleen wel nog opletten met eten, maarja. Ik vond het trouwens Psychologie omdat ik bang was om te gaan slapen, iets wat vooral in m'n hoofd zat en dus bij psychologie hoorde?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten