Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2012, 14:02
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Zouden jullie mijn Nederlandse opdracht willen en kunnen nakijken op interpunctie, verwijswoorden, meervoudsvorming, tussenklank in samenstellingen, pleonasme, tautologie, contaminatie, prolepsis, bijvoeglijk naamwoord, telwoorden (en schrijfwijze van getallen), lidwoorden, persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden en tenslotte op litotes?

Ik vraag eerst maar even of jullie het überhaupt willen doen. Ik heb in 1999 examen gedaan in mavo en ben nu bezig met een HBO opleiding Engels (ja, ik weet het beetje laat misschien, maar toch).

Graag wil ik dan ook de uitleg erbij WAT ik fout heb gedaan, welke fouten ik niet gezien hebt etc.
Oud 16-04-2012, 14:31
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
bij 1) staat de originele stuk tekst en eronder mijn aanpassing. Ik ben er van overtuigd dat ik een heleboel fouten erin heb laten zitten. Wijs me er alsjeblieft op want ik zie het niet meer!

1. Het vermoeden bestaat dat het aantal moorden die het afgelopen jaar in Washington plaatsvonden, zouden kunnen dalen als de politie meer corrupt zou zijn en de straat bendes beter georganiseerd zouden zijn als op het moment het geval is.

Het vermoeden bestaat dat het aantal moorden, die het afgelopen jaar in Washington plaatsvonden, dalen als de politie corrupt is en de straat bendes meer georganiseerd zijn dan nu.

2. De regeringswoordvoerder waarmee onze verslaggever vorige week sprak, vertelde dat een stad cynisch genoeg veiliger is als het politie-apparaat er niet deugt en zij zich door drugshandelaars laten betalen om hun met rust te laten.

De woordvoerder van de regering, waarmee onze verslaggever vorige week sprak, vertelde dat een stad veiliger is als de politie er niet deugt en zij zich door de drughandelaars laten betalen om ze met rust te laten.

3. Volgens de gegevens van de politie blijkt dat in steden waar een enkele bende de dienst uitmaakt, betrekkelijk weinig moorden worden gepleegd. In Washington, waar talloze kleine drugbendes opereren, werden vorig jaar drie keer zoveel mensen van het leven beroofd dan er Amerikaanse soldaten in de Golfoorlog zijn omgekomen. Toch heeft de hoofdstad meer politie-agenten per hoofd van de bevolking als welke andere stad in het dan ook. De kans om vermoord te worden is in de Verenigde Staten vijftien keer zo groot dan in West-Europa.

Volgens de gegevens van de politie blijkt dat in steden waar een enkele bende de dienst uitmaakt, betrekkelijk weinig moorden worden gepleegd. In Washington, waar talloze kleine drugbendes opereren, werden vorig jaar 3 keer zoveel mensen van het leven beroofd dan er Amerikaanse soldaten in de Golfoorlog totaal zijn omgekomen. Toch heeft de hoofdstad meer politieagenten per hoofd van de bevolking dan welke andere stad in het dan ook. De kans om vermoord te worden is in de Verenigde Staten daardoor vijftien keer zo groot dan in West-Europa.

4. De president maakt zich sterk voor de handhaving van recht en orde, een onderwerp wat altijd het stokpaardje van de Republikeinen was. De terug-dringing van het wapenbezit en de hervorming van de gezondheidszorg zijn de speerpunten van het beleid voor dit jaar. De beoogde maatregelen moeten voorkomen dat de blanke en de zwarte kiezers het vertrouwen in de president niet verliezen.

De president maakt zich sterk voor de handhaving van recht, een onderwerp wat altijd het stokpaardje van de Republikeinen was. De terugdringing van het wapenbezit en de hervorming van de gezondheidszorg zijn de kernpunten van het beleid voor dit jaar. De beoogde maatregelen moeten voorkomen dat de blanke en de zwarte kiezers het vertrouwen in de president niet zullen verliezen.

5. De National Rifle Association, die voorstander is van het recht op wapenbezit, heeft niet helemaal ongelijk met zijn argument dat de strenge maatregelen tegen wapenbezit in de hoofdstad niets uithalen: de misdaad schijnt te lonen, niet in het minst nu armoede en werkeloosheid toenemen.

De National Rifle Association, die voorstander is van het recht op wapenbezit, heeft gelijk met zijn argument dat de strenge maatregelen tegen wapenbezit in de hoofdstad niets uithalen: de misdaad loont, zeker nu armoede en werkeloosheid toenemen.

Laatst gewijzigd op 16-04-2012 om 17:40. Reden: er zat 1 foutje in
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 17:44
highplaces
highplaces is offline
Ik heb er even in alle haast eentje uitgehaald, misschien dat ik er morgen verder naar kan kijken.

1. Het vermoeden bestaat dat het aantal moorden die het afgelopen jaar in Washington plaatsvonden, zouden kunnen dalen als de politie meer corrupt zou zijn en de straat bendes beter georganiseerd zouden zijn als op het moment het geval is.

Het vermoeden bestaat dat het aantal moorden, die het afgelopen jaar in Washington plaatsvonden, dalen als de politie corrupt is en de straat bendes meer georganiseerd zijn dan nu.

Het is niet het aantal moorden díe plaatsvonden, maar het aantal moorden dát plaatsvond.
Reageren

Regels voor berichten