Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar dan niet tussentijds afronden want dan kom je simpelweg op een verkeerd antwoord uit. Tussenstappen kan je wel opschrijven maar gebruik de waardes die je nog in je GR hebt staan (dus gewoon pijltje omhoog en enter drukken, dan komt het getal waarmee je verder rekent in die invoerbalk).
||
Verwijderd
|
Citaat:
y=0.5*g*t^2 t=blablabla <-----Afronden, maar waarde gebruiken in GR v=s/t=100/blablabla<-----Afronden Bedoel je het zo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf zet ik de tussenwaarden altijd even van op mijn rekenmachine. Je voert een deel van de berekening uit, dan druk je op het knopje met het pijltje naar rechts (links onder op je rekenmachine, niet het normale rechtspijltje) en dan typ je de A (met alpha nog iets). Dat getal staat nu gewoon als A en je kan nu A in je berekeningen gebruiken. Zo heb je altijd je getal met volle decimalen in de uiteindelijke berekening. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht juist dat je tussenwaarden moest afronden. Want als je niet afrond, dan krijg je een oneindig of lang getal met decimalen. Dus voortaan gewoon volle tussenwaarden gebruiken, maar afgerond opschrijven op papier en het uiteindelijke antwoord wel gewoon afronden. Got it! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dank je! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik er ook inzet, onder A, is (examentijd in minuten/aantal punten totaal). Zo kan ik ongeveer kijken hoe lang ik met een vraag bezig 'mag' zijn. Anders hang ik zo 20 minuten op een 3p vraag vast. Wat trouwens ook een tip is: de eenheden laten staan in de SI-eenheden. Zeker bij radioactiviteit, Gy en Sv zijn allebei Jkg-1, maar Gy is niet hetzelfde als Sv. Zo kun je je nooit vergissen. |
Advertentie |
|
|
|