Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 11:13
dreadje
dreadje is offline
Misschien ben ik de enige, maar soms raak ik in 'paniek' als ik eraan denk dat als ik een jaar of tachtig ben en terug kijk op m'n leven, m'n leven totaal nutteloos was omdat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt.. Ik ben bang om de verkeerde keuzes te maken, want ik leef maar 1 keer en wil dat ik iets aan dit leven heb 'gehad'..
Hebben meer mensen dit of ben ik de enige? En wat doen jullie om jezelf weer 'gerust te stellen'..ik weet het, je moet je eigen leven in vullen en ik wil ook niet naar de regels van andere leven, maar ik wil gewoon alles uit m'n leven hebben gehaalt en ik ben bang dat ik door 'foute' keuzes dat niet kan doen...
(btw..jullie moeten niet denken dat ik me om elke keuze druk maak, maar soms raak ik gewoon ff in 'paniek')

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 11:36
Verwijderd
Ik denk dat iedereen daar wel eens last van heeft, ik ook hoor.

Maar een keuze is nooit fout, helemaal nooit. Als je namelijk een foute keuze maakt, leer je daar altijd weer uit, dus komt er altijd weer iets positiefs van, waardoor je dezelfde fout nooit nog een keer zou maken. Snap je wat ik bedoel?

Bovendien zegt je gevoel heel vaak de waarheid, dus als je hart je zegt een bepaalde keuze te maken, is dat bijna altijd de juiste. Probeer op jezelf te vertrouwen in het keuze maken, en onthoud dat er nooit een foute keuze is!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:46
Soulflame
Soulflame is offline
Bedenk dat wanneer je fouten maakt, je ook een heleboel dingen goed zult doen. Niemand kan alleen goed doen, en niemand alleen fout. Het hoort er gewoon bij. Het is goed om je fouten te herinneren en er probeert van te leren. Maar besef dat je de dingen in het verleden niet kan veranderen en er dus maar beter vrede mee kan hebben.
Maak je dus niet druk als je denkt wat gedaan te hebben, denk aan de dingen die je goed hebt gedaan en je zult zien dat het allemaal wel meevalt met de dingen die je denkt fout gedaan te hebben.
Oud 14-08-2002, 11:48
Rioto
Citaat:
dreadje schreef:
Misschien ben ik de enige, maar soms raak ik in 'paniek' als ik eraan denk dat als ik een jaar of tachtig ben en terug kijk op m'n leven, m'n leven totaal nutteloos was omdat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt.. Ik ben bang om de verkeerde keuzes te maken, want ik leef maar 1 keer en wil dat ik iets aan dit leven heb 'gehad'..
Hebben meer mensen dit of ben ik de enige? En wat doen jullie om jezelf weer 'gerust te stellen'..ik weet het, je moet je eigen leven in vullen en ik wil ook niet naar de regels van andere leven, maar ik wil gewoon alles uit m'n leven hebben gehaalt en ik ben bang dat ik door 'foute' keuzes dat niet kan doen...
(btw..jullie moeten niet denken dat ik me om elke keuze druk maak, maar soms raak ik gewoon ff in 'paniek')
enigste fout die ik gemaakt heb is dat ik niet naar het m-town fest ging dit jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten