Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2012, 10:08
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
Hallo allemaal, ik zit momenteel in een depressie en alles gaat gewoon kut alles wat ik lief had is verdwenen en ik krijg echt 2 persoonlijk heden. de ene is gewoon ik en deander is heel verdrietig en wilt het liefst het leven zuur maken van de mensen die slechte dingen hebben gezegd/gedaan hebben bij me. Maar goed weten jullie dingen waardoor ik mijn gedachte hierbij weg kan laten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2012, 10:31
Verwijderd
Ik snap werkelijk geen deuk van wat je zegt. Hoe kom je erbij dat je in een depressie zit? En welke gedachten wil je weglaten?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:36
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
ik had het op gezocht en alles klopte qwa hoe ik me nu voel. en dat ik er niet zoveel bij nadenk en niet negatief ben voor me zelf maar gewoon kan lachen en gelukkig zijn
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:50
Verwijderd
Ik snap niet helemaal wat je met hdat laatste gedeelte bedoelt. Verder zijn depressies (of enige andere psychische aandoeningen/stoornissen/shizzles) niet via internet vast te stellen. Als je werkelijk denkt depressief te zijn en daar vanaf wilt, raad ik je toch echt aan om hulp te zoeken. Een huisarts kan je daarmeer over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:55
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
het is een dysthyme depressie mischien klaart dat wat op
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:57
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
of stoornis wat het ook mag wezen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:58
Verwijderd
Die diagnose kun je niet zelf stellen. Ga dus eerst maar eens naar een huisarts of direct naar een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:01
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
oke maar als alles wat er staat overeen komt met hoe ik me voel waarom is het dan niet mogelijk om het te hebben
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Die diagnose kun je niet zelf stellen. Ga dus eerst maar eens naar een huisarts of direct naar een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:02
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
is toch raar ik lieg niet ofzo is geen grapje wat zo in me opkomt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:14
Pluis
Pluis is offline
Je hebt geen dysthyme stoornis, je bent gewoon aan het puberen. Daar hoort ook bij dat je je soms een tijdje niet zo lekker in je vel voelt zitten en dat de dingen tegen kunnen zitten. Een depressie of een dysthyme stoornis is niet een diagnose die je bij jezelf stelt door te lezen wat de symptomen zijn en te denken "he, dat heb ik allemaal!". Zo'n stoornis heb je pas als je echt niet meer presteert, je schoolcijfers gaan bijvoorbeeld achteruit, of je raakt je bijbaantje kwijt, je verwaarloost je vrienden en je maakt thuis ruzie met je ouders. Als al die dingen gebeuren, dan is het een teken dat er iets mis is en dan is het tijd om aan de bel te trekken bij je ouders en/of de huisarts.
Het is helemaal niet erg om je eens een tijdje wat minder te voelen, maar als je dan direct roept dat je een depressie hebt sta je vrij snel op de tenen van de mensen die écht depressief zijn.

Denk eens na, is écht alles dat je leuk vindt weg? Je hebt vast nog wel hobby's of sporten die je nog steeds leuk vindt. Je hebt ook vast vrienden en het is leuk om met die vrienden rond te hangen. Misschien is net je relatie uit of vindt dat ene meisje jou niet zo leuk als jij haar, maar dat wil niet gelijk zeggen dat álles kut is. En school is nou eenmaal altijd saai en vervelend maar aan de andere kant zitten je vrienden ook op die school en kan je er best iets leuks van maken. Het is maar net wat je instelling is. Als je van alles om je heen verwácht dat het kut is, dan is alles wat tegen zit "zie nou wel, alles is kut en de hele wereld zit me tegen". Verwacht je juist het goede, dan zie je die dingen ook meer. Zoals dat bijvoorbeeld je vader of moeder heel lekker kookt en dat je met voetballen (ik weet niet of je daar aan doet) een doelpunt hebt gemaakt. Het zit hem in je instelling!
Oud 19-05-2012, 11:15
Verwijderd
Het is mogelijk. Het is ook mogelijk dat ik een tumor in mijn hersenen heb, want ik heb namelijk wel eens hoofdpijn.

Ik zeg niet (wij zeggen niet) dat je niet depressief bent, maar je kunt niet je eigen diagnose stellen. Daarvoor moet je toch echt naar een arts. Zij zijn er om je te helpen. Bovendien is het gewoon het verstandigste wat je kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:31
Verwijderd
Niemand zegt hier dat je verzint dat je je rot voelt. Het is echter wel zo dat je niet zomaar wat dingen op internet op kunt zoeken en zelf kunt bepalen dat je dat hebt. Symptomen/kenmerken van het een of andere ziektebeeld hebben we allemaal, ook al ben je gezond en heb je geen stoornis. Het is kut als dingen tegen zitten, maar je lost helemaal niks op met roepen dat je depressief bent en dat alles kut is. Als je wérkelijk hulp wilt (ongeacht of je nu depressief bent of niet), moet je naar de huisarts gaan en daar neerleggen wat je denkt/vindt en voelt. Hij/zij zal je waarschijnlijk naar een andere hulpverlener verwijzen waar je dan samen mee aan de slag kunt om te zorgen dat je je beter voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 11:41
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
Zo'n stoornis heb je pas als je echt niet meer presteert, je schoolcijfers gaan bijvoorbeeld achteruit, of je raakt je bijbaantje kwijt, je verwaarloost je vrienden en je maakt thuis ruzie met je ouders.

Naja ik zit niet meer op school en de jongens waar ik toen mee omging spreek ik nooit meer, het laatste half jaar bijna alleen maar ruzie gehad met me moeder vooral omdat ik van school ging en geen werk meer had en zevond dat ik maar een klaploper was,
en tuurlijk zijn er dingen die ik nog leuk vind maar alles wat ik wil gaat gewoon niet net als een baan zoeken ik dacht dat is wel makkelijk want ik ben nog jong maar ooveral waar ik ging zeiden ze nee, en heb heel veel ruzie gehad met mijn nu ex en paardagen geleden nog een hele zware klap op mijn gevoel en hart gekregen waardoor ik me gewoon nog meer down voel, en ik sluit me zelf ook van iedereen af ik zit de heletijd op me kamer en vrienden die heb ik niet echt ik heb maar 1 echte vriend en dat is me buurjongen maar omdat hij ook een vriendin heeft en geen geld kunnen we nooit een dag weg, ik voel me gewoon zwaar kut door alles wat er is gebeurt en hoe mensen me hebben laten voelen
Oud 19-05-2012, 11:42
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
Zo'n stoornis heb je pas als je echt niet meer presteert, je schoolcijfers gaan bijvoorbeeld achteruit, of je raakt je bijbaantje kwijt, je verwaarloost je vrienden en je maakt thuis ruzie met je ouders.

Naja ik zit niet meer op school en de jongens waar ik toen mee omging spreek ik nooit meer, het laatste half jaar bijna alleen maar ruzie gehad met me moeder vooral omdat ik van school ging en geen werk meer had en zevond dat ik maar een klaploper was,
en tuurlijk zijn er dingen die ik nog leuk vind maar alles wat ik wil gaat gewoon niet net als een baan zoeken ik dacht dat is wel makkelijk want ik ben nog jong maar ooveral waar ik ging zeiden ze nee, en heb heel veel ruzie gehad met mijn nu ex en paardagen geleden nog een hele zware klap op mijn gevoel en hart gekregen waardoor ik me gewoon nog meer down voel, en ik sluit me zelf ook van iedereen af ik zit de heletijd op me kamer en vrienden die heb ik niet echt ik heb maar 1 echte vriend en dat is me buurjongen maar omdat hij ook een vriendin heeft en geen geld kunnen we nooit een dag weg, ik voel me gewoon zwaar kut door alles wat er is gebeurt en hoe mensen me hebben laten voelen
Oud 19-05-2012, 11:46
Verwijderd
Dan stap naar je huisarts met de mededeling dat je hulp nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 12:54
Pluis
Pluis is offline
Citaat:

Kijk, nu zijn we in ieder geval bij de kern van het probleem beland. In ieder geval goed dat je kan verwoorden wát er nu allemaal mis is.
Heel vervelend ook dat het nu allemaal niet loopt zoals je wil. Er is inderdaad maar bar weinig werk voor jongeren tegenwoordig, zeker als je geen diploma op zak hebt. Ben je al 18? En heb je wel je middelbare school afgemaakt?
Als je op je kamer blijft zitten mokken gaat er in ieder geval niets veranderen aan je leven. Vrienden en werk komen niet naar je toe, daar moet je voor knokken (en het voelt dan ook veel beter als het uiteindelijk lukt). Bel dus gewoon je oude vrienden op en vraag of ze eens willen afspreken. Misschien weten zij ook nog wel een baan voor je. Als je het met alleen maar solliciteren niet redt is netwerken ook heel belangrijk. Dus laat iedereen om je heen weten dat je werk zoekt, wie weet weet iemand nog wel wat voor je!
Als je nou over een tijdje gaat merken dat je écht niks meer leuk vindt, en dat de dingen die je normaal gesproken wel leuk vond nu ook niet meer leuk vindt, dan is het tijd om eens met je huisarts te gaan praten.
Oud 19-05-2012, 12:59
Verwijderd
Sporten

@pluis; ik vind dat wel erg kort door de bocht hoor " voor vrienden knokken".
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 13:02
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
oke maar als alles wat er staat overeen komt met hoe ik me voel waarom is het dan niet mogelijk om het te hebben
Als dit waar is, dan ben ik al tien keer dood gegaan aan kanker
Oud 19-05-2012, 13:04
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Sporten

@pluis; ik vind dat wel erg kort door de bocht hoor " voor vrienden knokken".
hoezo? Als je je vrienden al lange tijd niet meer hebt gesproken en je wil ze terug, dan moet je daar toch wat voor doen?
Oud 19-05-2012, 13:05
Verwijderd
Citaat:
hoezo? Als je je vrienden al lange tijd niet meer hebt gesproken en je wil ze terug, dan moet je daar toch wat voor doen?
Ja, akkoord. Alleen de vraag is, komt het dan alleen van jouw kant? Doen ze er zelf wel moeite voor??
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 13:22
Raww-Swag
Raww-Swag is offline
Citaat:
Kijk, nu zijn we in ieder geval bij de kern van het probleem beland. In ieder geval goed dat je kan verwoorden wát er nu allemaal mis is.
Heel vervelend ook dat het nu allemaal niet loopt zoals je wil. Er is inderdaad maar bar weinig werk voor jongeren tegenwoordig, zeker als je geen diploma op zak hebt. Ben je al 18? En heb je wel je middelbare school afgemaakt?
Als je op je kamer blijft zitten mokken gaat er in ieder geval niets veranderen aan je leven. Vrienden en werk komen niet naar je toe, daar moet je voor knokken (en het voelt dan ook veel beter als het uiteindelijk lukt). Bel dus gewoon je oude vrienden op en vraag of ze eens willen afspreken. Misschien weten zij ook nog wel een baan voor je. Als je het met alleen maar solliciteren niet redt is netwerken ook heel belangrijk. Dus laat iedereen om je heen weten dat je werk zoekt, wie weet weet iemand nog wel wat voor je!
Als je nou over een tijdje gaat merken dat je écht niks meer leuk vindt, en dat de dingen die je normaal gesproken wel leuk vond nu ook niet meer leuk vindt, dan is het tijd om eens met je huisarts te gaan praten.
Ik ben 20 en ik heb mijn middelbare school gewoon afgemaakt ik heb diploma's een VMBO en MBO diploma maar omdat ik die opleiding heb gedaan heb ik geen ervaring voor andere dingen, en ik wil juist iets anders doen,
en ik snap het gewoon niet van waarom wat is er mis ookal heb ik geen ervaring dan kan je me het uitleggen en dan snap ik et of is het om hoe ik eruit zie zoeken ze een knapper iemand zoeken ze iemand die jonger is, voor sommige zal het mischien makelijk zijn maar ik vind het altijd moeilijk te snappen omdat ik altijd al weinig aandacht kreeg van mensen om me heen alsof ze me links lieten liggen.
Daarom ben ik ook wat moeilijker met vrienden maken want ik wil dat mensen me snappen en waarom ik altijd duidelijkheid wil ookal zijn het hele simpele dingen
Oud 19-05-2012, 13:38
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij is "geen ervaring" het meest gebruikte argument
Oud 19-05-2012, 13:48
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Volgens mij is "geen ervaring" het meest gebruikte argument
Of niet genoeg. Mijn vriend solliciteerde een maand terug op een zelfde soort baan als wat hij 5 jaar lang gedaan had. Vonden ze dat hij niet genoeg ervaring had in het werkveld. :')
Oud 19-05-2012, 13:52
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Of niet genoeg. Mijn vriend solliciteerde een maand terug op een zelfde soort baan als wat hij 5 jaar lang gedaan had. Vonden ze dat hij niet genoeg ervaring had in het werkveld. :')
Omg...
Oud 19-05-2012, 18:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is op dit moment inderdaad heel lastig om een baan te vinden. Ik snap hoe je je voelt, ik krijg ook alleen maar "nee" en dat is heel slecht voor je zelfvertrouwen en ik voel me ook zwaar kut als ik weer een afwijzing binnen krijg. Maar ik blijf solliciteren (op de meest idiote dingen ook), ik blijf op Facebook vragen of iemand nog iets weet en ik blijf zoeken. Natuurlijk heb ik daar ook niet altijd zin in en vind ik ook alles en iedereen kut, maar het moet nu eenmaal.
De truc is gewoon om de moed niet op te geven. Er komt wel iemand die ja zegt.

Overigens zie ik ook bijna niemand meer van mijn middelbare school (zo af en toe als iemand een feestje geeft) en niemand neemt ook contact met elkaar op. Maar wanneer iemand dit wel doet, is het altijd goed en leuk. Gewoon een keertje een uitje naar de bios regelen of, wanneer het mooi weer is, een terrasje pakken of wat dan ook. Daarna zullen ze jou ook weer bellen om wat leuks te doen.

Ik heb ook niet zoveel vrienden, echte vrienden althans. Mijn beste vriend woont in Amsterdam en zie ik nooit. Mijn beste vriendin probeer ik elke week mee af te spreken en ik ga wel eens langs bij mijn buurjongen, maar dat is het wel. De rest van de mensen die ik ken zijn minder goede vrienden of kennissen.
En hoezo zou je geld nodig moeten hebben of vrijgezel moeten zijn om iets leuks te doen? Ga met je buurjongen voetballen in het park of een middagje gamen of een film kijken. En je zegt dat hij een vriendin heeft, ik zie de belemmering niet zo. Tenzij het een enorm kreng is, kan zij toch ook gewoon meedoen? En anders kan hij toch wel een dagje vrijmaken voor jou?

Het is allemaal niet zo ingewikkeld, je moet alleen dingen van de andere kant bekijken. Dan ga je je vanzelf beter voelen.
Oud 02-06-2012, 02:37
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Citaat:
idem ervaring hier -.-
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 16:20
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ken je Tony Robbins? Hij heeft hele goede filmpjes op het internet over depressies, en helpt mensen ter plekke op seminars. Het is heel inspirerend, ik raad het je heel erg aan als je je kut voelt. Het laat de patronen van een depressie zien en wat je ertegen kunt doen. De achterliggende gedachte als het ware, in plaats van te zeggen wat je moet doen.

Ik hoop dat je het wat vindt.
Oud 02-07-2012, 00:03
eavdn
eavdn is offline
bassie en adriaan kijken
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 19:33
Ikhelpjegraag
Ikhelpjegraag is offline
Ik weet niet of ik je kan helpen maar het is het proberen waard. Ik denk dat ik heel goed weet waar je het over hebt, omdat ik min of meer in hetzelfde schuitje heb gezeten. Het is inderdaad geen depressie maar zo voelt het wel. Het enige wat je er tegen kan doen is: er niet mee bezig zijn. Zorg dat je geen tijd hebt om na te denken door bezig te blijven. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar wanneer het je lukt zul je genezen laat ik maar zeggen. Probeer inderdaad weer met vrienden in contact te komen, probeer een nieuwe hobby te vinden en over werk: heb geduld. Er is geen mens dat op het moment makkelijk een baan vind en dat blijft voorlopig ook nog wel even zo. Gewoon rustig blijven, lekker door blijven solliciteren en dan vind je vanzelf een keer een baan.
Ik hoop dat je deze woorden van mij aanneemt en dat je snel weer uit je dip komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten