Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en ik snap het gewoon niet van waarom wat is er mis ookal heb ik geen ervaring dan kan je me het uitleggen en dan snap ik et of is het om hoe ik eruit zie zoeken ze een knapper iemand zoeken ze iemand die jonger is, voor sommige zal het mischien makelijk zijn maar ik vind het altijd moeilijk te snappen omdat ik altijd al weinig aandacht kreeg van mensen om me heen alsof ze me links lieten liggen. Daarom ben ik ook wat moeilijker met vrienden maken want ik wil dat mensen me snappen en waarom ik altijd duidelijkheid wil ookal zijn het hele simpele dingen
||
Citaat:
|
Het is op dit moment inderdaad heel lastig om een baan te vinden. Ik snap hoe je je voelt, ik krijg ook alleen maar "nee" en dat is heel slecht voor je zelfvertrouwen en ik voel me ook zwaar kut als ik weer een afwijzing binnen krijg. Maar ik blijf solliciteren (op de meest idiote dingen ook), ik blijf op Facebook vragen of iemand nog iets weet en ik blijf zoeken. Natuurlijk heb ik daar ook niet altijd zin in en vind ik ook alles en iedereen kut, maar het moet nu eenmaal.
De truc is gewoon om de moed niet op te geven. Er komt wel iemand die ja zegt. Overigens zie ik ook bijna niemand meer van mijn middelbare school (zo af en toe als iemand een feestje geeft) en niemand neemt ook contact met elkaar op. Maar wanneer iemand dit wel doet, is het altijd goed en leuk. Gewoon een keertje een uitje naar de bios regelen of, wanneer het mooi weer is, een terrasje pakken of wat dan ook. Daarna zullen ze jou ook weer bellen om wat leuks te doen. Ik heb ook niet zoveel vrienden, echte vrienden althans. Mijn beste vriend woont in Amsterdam en zie ik nooit. Mijn beste vriendin probeer ik elke week mee af te spreken en ik ga wel eens langs bij mijn buurjongen, maar dat is het wel. De rest van de mensen die ik ken zijn minder goede vrienden of kennissen. En hoezo zou je geld nodig moeten hebben of vrijgezel moeten zijn om iets leuks te doen? Ga met je buurjongen voetballen in het park of een middagje gamen of een film kijken. En je zegt dat hij een vriendin heeft, ik zie de belemmering niet zo. Tenzij het een enorm kreng is, kan zij toch ook gewoon meedoen? En anders kan hij toch wel een dagje vrijmaken voor jou? Het is allemaal niet zo ingewikkeld, je moet alleen dingen van de andere kant bekijken. Dan ga je je vanzelf beter voelen.
|
Ken je Tony Robbins? Hij heeft hele goede filmpjes op het internet over depressies, en helpt mensen ter plekke op seminars. Het is heel inspirerend, ik raad het je heel erg aan als je je kut voelt. Het laat de patronen van een depressie zien en wat je ertegen kunt doen. De achterliggende gedachte als het ware, in plaats van te zeggen wat je moet doen.
Ik hoop dat je het wat vindt. ![]()
|
![]() |
Ik weet niet of ik je kan helpen maar het is het proberen waard. Ik denk dat ik heel goed weet waar je het over hebt, omdat ik min of meer in hetzelfde schuitje heb gezeten. Het is inderdaad geen depressie maar zo voelt het wel. Het enige wat je er tegen kan doen is: er niet mee bezig zijn. Zorg dat je geen tijd hebt om na te denken door bezig te blijven. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar wanneer het je lukt zul je genezen laat ik maar zeggen. Probeer inderdaad weer met vrienden in contact te komen, probeer een nieuwe hobby te vinden en over werk: heb geduld. Er is geen mens dat op het moment makkelijk een baan vind en dat blijft voorlopig ook nog wel even zo. Gewoon rustig blijven, lekker door blijven solliciteren en dan vind je vanzelf een keer een baan.
Ik hoop dat je deze woorden van mij aanneemt en dat je snel weer uit je dip komt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat nu te doen met sociale fobie? anoniiim | 10 | 11-12-2013 20:16 | |
De Kantine |
De "wat wil je later worden curve" trophus | 54 | 16-07-2007 04:11 | |
Psychologie |
Winterblues Rufus | 63 | 28-02-2003 23:07 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |
Psychologie |
11 tips om beter met je depressie om te gaan Snippie | 44 | 19-01-2003 19:38 | |
Psychologie |
me moeder gaat zo een depressie krijgen denk ik pompelmoesappeltje | 2 | 02-02-2002 18:51 |