Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2012, 17:41
Diamera
Diamera is offline
Ik ging vanmiddag skaten maar ben op een gegeven moment uit balans geraakt, naar achter gaan hellen en plofte toen bijna vol op mijn kont op de grond :/ Ik ging liggen van de pijn en probeerde me toen maar om te rollen omdat ook de druk zeer deed, en toen heb ik er denk ik 5-10 minuten op mijn buik gelegen voordat ik met iemands hulp kon opstaan en naar huis rijden, wat ook pleurisveel zeer deed.

Het zitten zelf gaat nu wel zolang ik stil zit, maar verzitten, lopen en traplopen, en vooral gáán zitten en weer opstaan, eigenlijk alles waarbij je moet bewegen, geeft pijn. Ik weet niet of het mijn stuitje was, maar ik werd in ieder geval niet duizelig en zag geen vlekken ofzo dus ik denk/hoop van niet.

Kan ik gewoon wachten tot het geen pijn meer doet of moet ik me zorgen maken? Het is nu een paar uur later wel minder dan net er na.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 19:00
Verwijderd
Ik zal er een nachtje over laten gaan en morgen kijken of het nog zeer doet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 21:35
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Denk niet dat het morgen al zo snel over is. Kijk het inderdaad even aan en als het echt lang blijft aanhouden kan je alsnog naar de dokter. Tenzij je je echt zorgen maakt natuurlijk, dan kan je altijd voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 22:59
Martiño
Martiño is offline
Tja, dat is van achter de pc natuurlijk onmogelijk te beoordelen. Als het morgen/zondag niet minder is naar de huisartsenpost dus! Het kan zijn dat je iets gebroken hebt, maar het kan ook goed gekneusd/verstuikt zijn.

Wat je in de tussentijd kunt proberen is een coldpak (of anders gewoon een koude handdoek oid) op de pijnlijke plek te leggen om de zwelling te verminderen. Verder paracetamol tegen de pijn (een dosis voor volwassenen, dus 2 tabletten van 500mg per keer), en zo weinig mogelijk belasten, als het kan gewoon blijven liggen. Succes!
Oud 19-05-2012, 23:22
Diamera
Diamera is offline
Dank jullie, ik denk dat ik het inderdaad maar blijf aanzien voorlopig. Ik heb 1 tabletje paracetamol genomen en daarmee plus met het vermijden van bewegen lukt het wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 21:13
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
kan miss gekneusd zijn..
Yes, i know, vallen met skates/skateboard doet pijn als hell
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten