Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2012, 15:51
jesperbekkers
jesperbekkers is offline
Hallo,

Ik zelf en een klasgenoot hebben 10 weken stage gelopen bij een aannemersbedrijf. ik ben hier al deze 10 weken met veel plezier naar toe gegaan.

maar, voor en onder de stage was duidelijk dat het bedrijf het niet makkelijk had. ze hebben zat werk maar het geld was er niet echt. er zijn wat voorvalletjes geweest waar dit zeer duidelijk merkbaar was.

voor de gewerkte dagen voor deze stage is mondeling een stagevergoeding afgesproken. hierbij is geen bedrag genoemd.

nu zijn we 5 weken verder, en hebben nog steeds niks gehoord of gekregen. wel hebben we een aantal keer gebeld, langs geweest en via school geprobeerd maar steeds krijgen wij geen gehoor vanuit het bedrijf zijn kant.

tot overmaat van ramp is het faillissement gister aangevraagd en is het vandaag definitief failliet verklaart.

mijn vraag: is het nog mogelijk een stagevergoeding te ontvangen? en zoja door welke stappen te ondernemen?

ik hoop dat jullie mij en mijn klasgenoot hierbij kunnen helpen.

Jesper Bekkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2012, 15:57
-Raven-
-Raven- is offline
Mondeling afgesproken? Nooit iemand vertrouwen...
Oud 23-05-2012, 16:33
Limbo
Limbo is offline
Wettelijk gezien is een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst, maar die moet geloof ik wel te bewijzen zijn. Of je het kunt krijgen.. tja, is er echt toegezegd hoeveel jullie zouden krijgen etc? En denk ook zo: van een kale kip kun je niet plukken..
Oud 23-05-2012, 16:36
-Raven-
-Raven- is offline
En hoe ga je dat bewijzen? Tenzij je het hebt opgenomen oid...
Oud 23-05-2012, 17:00
Axel11
Axel11 is offline
In dit geval hebben jullie recht op een voor jullie opleiding en leeftijd gebruikelijke stagevergoeding.

Je kunt jezelf melden bij de curator. Dat is iemand die het faillissement afwikkelt.
Verwacht niet dat er nog wat te halen is hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 17:41
Verwijderd
Citaat:
voor de gewerkte dagen voor deze stage is mondeling een stagevergoeding afgesproken. hierbij is geen bedrag genoemd.
Onthoud in ieder geval voor de volgende keer dat dat niet kan. Regel shit op papier en spreek een bedrag af.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 20:48
jesperbekkers
jesperbekkers is offline
voorafgaand aan de stage is een contract opgesteld. het zogenoemde POK. deze is ondertekend door de school, de directeur van het bedrijf en mezelf. hierin is ook een regel waar een stagevergoeding kan aangegeven worden. hier heeft de directeur ingevuld: volgens CAO. heb ik hierin meer recht van spreken bij de curator of het UWV?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 21:04
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
voorafgaand aan de stage is een contract opgesteld. het zogenoemde POK. deze is ondertekend door de school, de directeur van het bedrijf en mezelf. hierin is ook een regel waar een stagevergoeding kan aangegeven worden. hier heeft de directeur ingevuld: volgens CAO. heb ik hierin meer recht van spreken bij de curator of het UWV?
Bij het UWV niet: want stage is geen werk. Je komt niet in aanmerking voor die uitkering.

Bij de curator: alleen als de stagevergoeding in de CAO is geregeld natuurlijk. Dus zoek die eens op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten