Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2012, 21:17
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Ik ben een meisje van bijna 18 en ik heb een hele leuke natuurkunde leraar. Hij is echt knap en sexy, alleen hij is 56.... Sinds 2 weken voel ik echter een bepaald soort spanning tussen ons. J., die leraar, geeft me wel eens bijles en we lachen en praten dan over vanalles en nog wat. Ik denk echt heel veel aan hem en de laatste paar dagen deed ik er alles aan om zoveel mogelijk contact met hem te hebben of hem te zien.

Ik krijg het gevoel dat hij mij wel een lieve leerling vindt. Hij complimenteert me zo nu en dan en zegt soms van die bepaalde, lieve dingen. Ik voel me echt op m'n gemak bij hem. Ik fantaseer dat we zoenen en seks hebben enz. Als we elkaar aankijken, voel ik echt een enorme aantrekkingskracht. Ik weet natuurlijk niet of dit wederzijds is. Maar ik zou het toch wel leuk vinden als hij mij ook speciaal zou vinden.

Wat denken jullie hiervan? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? En wat zou hij van me vinden? Extra contact met hem blijven zoeken? Ik weet heus wel dat het leeftijdsverschil niet normaal is, het niks kan worden en dat wil ik ook niet, maar ik ben bang dat ik toch een beetje verliefd op hem begin te worden.

Wat nog wel even belangrijk is om erbij te vertellen is dat hij na een bijles zelf aanbiedt om nog een bijlesje te geven. Als ik zeg tegen hem: ik zal heel stil zijn, begint hij uit zichzelf tegen me te praten, vragen te stellen enz.

Laatst gewijzigd op 25-05-2012 om 21:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2012, 21:19
RienoBieno
RienoBieno is offline
Leeftijdsverschil kan inderdaad niet. Ik denk dat je ouders het ook niet goed vinden eerlijk gezegd.

Ik zelf zou zo iets nooit doen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 21:23
Vesta
Vesta is offline
Ik persoonlijk denk dat je niet echt verliefd bent en dat het zo weer overgaat.
Oud 25-05-2012, 21:27
Verwijderd
Niet alleen is het leeftijdsverschil veel te groot, maar brengt hij zowel zichzelf als jou in gevaar. Fantaseren en dromen en nadenken mag altijd, als je je er maar bewust van bent dat hij jou nooit zou mogen versieren of in mag gaan op eventuele avances van jou. Verder kan fantaseren niet zo veel kwaad, lekker blijven doen! Maar wees voorzichtig met verliefdworden/zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 22:37
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Doet me een beetje denken aan een ander topic waarin een meisje ook liefde voelt voor haar leraar. Ze wilde en brief naar hem schrijven (die ze zo te zien verwijderd heeft), maar misschien heb je iets aan de reacties.

Wanneer je het allemaal bij fantaseren en denken houdt, is er niks aan de hand. Je maakt het lastig wanneer je gaat proberen er meer van te maken met hem. Lastig voor jou, maar ook lastig voor hem. Probeer fantasie dus te scheiden van realiteit en focus je op jongens van jouw leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 09:33
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Breng hem niet in verlegenheid door te proberen hem te versieren of iets dergelijks. Hij kan jou best een speciale leerling vinden, maar als hij professioneel is dan laat hij het daarbij.
Als je echt verliefd op hem wordt of bent, zou ik je aanraden afstand te nemen van hem . Succes
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 11:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je die kerel wil batsen, wacht je beter tot je niet meer op die school zit.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 11:26
Verwijderd
1. Momenteel ben jij leerling en hij leraar. Het kan niets worden.
2. Wanneer jij geen leerling meer bent, is het maar de vraag of hij ooit iets van interesse in je heeft.
3. Wanneer jij geen leerling meer bent en hij interesse in jou heeft, speelt het leeftijdsverschil enorm op. Ben je klaar voor pensioenregelingdiscussies en kleinkinderenkriebels?
4. Denk eens goed na over je gevoelens op dit moment. Verliefdheid van leerling op docent, is eentje waarbij zij (vaak een meisje ja) valt op hem als docent, en niet hem als persoon. Hij oefent zijn beroep uit en heeft daarbij een bepaalde rol te vervullen. Hierbij is hij jouw meerdere. Da's vaak aantrekkelijk voor een vrouw. Diezelfde persoon opeens als partner hebben, kan niet. De verhoudingen liggen dan anders en thuis is hij niet continu de slimme bijlesgever.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 12:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat Lusi zegt. Je bent nu misschien verliefd maar je bent jong en dat gaat wel over en dan vind je ongetwijfeld wel een jongen van rond jouw leeftijd enzo. Niet alleen is 40 jaar leeftijdverschil absurd veel, hij is ook nog eens je leraar en best kans dat hij getrouwd is en kinderen heeft en daar ga je gewoon niet tussen willen komen. Dat hij interesse in je toont wil niet zeggen dat hij verliefd op je is, en mocht dat wel zo zijn is hij binnen de kortste keren zijn baan kwijt. Je mag best een vriendschappelijke band met een leraar hebben, maar vraag er niet meer van dan dat.
Oud 26-05-2012, 12:52
Verwijderd
En vraag je ook af of het je er niet gewoon om gaat dat je speciaal gevonden wilt worden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 13:48
Verwijderd
Spannend! Maar: Docent-leerling mag niet en is niet correct vanwege het machtsverschil. Na afronding van school moet je niet veel verwachten van een serieuze relatie gezien het leeftijdsverschil. Een kortdurende affaire kan dan natuurlijk wel, maar dan is het wel goed om te bedenken dat het dat zal zijn. Maar als hij getrouwd is spelen natuurlijk weer meer bedenkingen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 14:13
Verwijderd
Citaat:
4. Denk eens goed na over je gevoelens op dit moment. Verliefdheid van leerling op docent, is eentje waarbij zij (vaak een meisje ja) valt op hem als docent, en niet hem als persoon. Hij oefent zijn beroep uit en heeft daarbij een bepaalde rol te vervullen. Hierbij is hij jouw meerdere. Da's vaak aantrekkelijk voor een vrouw. Diezelfde persoon opeens als partner hebben, kan niet. De verhoudingen liggen dan anders en thuis is hij niet continu de slimme bijlesgever.
Ik denk dat Lusi hier een heel goed punt heeft. Ik beaam het even zodat het meer opvalt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 15:36
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Bedankt voor alle reacties!! Maar volgens mij lezen jullie allemaal over iets belangrijks heen:

Citaat:
Ik weet heus wel dat het leeftijdsverschil niet normaal is, het niks kan worden en dat wil ik ook niet.
Het is wel zo dat ik altijd aardig gevonden wil worden door docenten die ik zelf ook aardig vind, maar ik betwijfel of dat zo 123 iets te maken heeft met mijn lichte gevoelens voor hem. Dat van dat hij

Wat me wel opvalt is dat er niemand is die zegt dat het "vies" is of "hoe kun je nu op een ouwe vent vallen". Betekent dat dat jullie er gewoon niet zo over denken en/of het evt. zelf ook meegemaakt hebben?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 15:38
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
Hier heb je wel een punt natuurlijk. Maar toch, in een bijles is hij niet constant aan het uitleggen, we hebben ook gesprekken over vanalles en nog wat. En dan is hij toch gewoon zichzelf. Hoe dan ook, je hebt voor een deel wel gelijk natuurlijk. Of misschien zelfs helemaal
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor alle reacties!! Maar volgens mij lezen jullie allemaal over iets belangrijks heen:

Het is wel zo dat ik altijd aardig gevonden wil worden door docenten die ik zelf ook aardig vind, maar ik betwijfel of dat zo 123 iets te maken heeft met mijn lichte gevoelens voor hem. Dat van dat hij

Wat me wel opvalt is dat er niemand is die zegt dat het "vies" is of "hoe kun je nu op een ouwe vent vallen". Betekent dat dat jullie er gewoon niet zo over denken en/of het evt. zelf ook meegemaakt hebben?
Ik vind het best vies ja, maar ik denk dat je er niks aan hebt als ik dat zeg. Bovendien hoor ik zulk soort situaties wel vaker op dit forum dus je bent zeker niet de enige
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 17:31
Cherry Springs
Johnny Depp is 49 en George Clooney 52 ofzo, dus leeftijd hoeft niets te zeggen over aantrekkelijkheid. Ik zou het pas vies vinden als hij jóu leuk zou vinden en daar werk van zou maken. Het gebeurt vaak zat dat een leerling een crush krijgt op een leraar, dat is niks ernstigs en het is ook goed dat je aangeeft dat je weet dat het niks zal worden en je dat ook niet wil. Hoe ga je er mee om? Gewoon, normaal door blijven gaan. Geen extra contact zoeken. Wij kunnen met geen mogelijkheid weten wat hij van jou vindt, schijnbaar mag hij je wel. Hoeft verder niks te zeggen.
Oud 27-05-2012, 08:07
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Johnny Depp is 49 en George Clooney 52 ofzo, dus leeftijd hoeft niets te zeggen over aantrekkelijkheid. Ik zou het pas vies vinden als hij jóu leuk zou vinden en daar werk van zou maken.
Dus dat zij hem leuk vindt is niet vies, maar als hij háár ook leuk zou vinden is het wel vies? Ik snap niet waarom. Het is überhaupt niet vies. Al dat gezeur over leeftijdsverschil, pfft. Het enige probleem in deze situatie is dat hij leraar is en zij leerling. Als ze elkaar in een bar waren tegengekomen hadden ze gewoon kunnen batsen, hoor. Twee volwassenen, die zijn prima in staat hun eigen keuzes te maken. Het is niet vies. Het is misschien niet de norm, maar who the fuck cares?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 08:43
Qimm
Qimm is offline
ik moet er anders niet aan denken, brrr ouwe mannetjes
Oud 27-05-2012, 08:59
Verwijderd
Nog 1 jaartje wachten, en de kust is vrij
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 09:50
Verwijderd
Hij had je opa kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 10:02
Cherry Springs
Citaat:
Dus dat zij hem leuk vindt is niet vies, maar als hij háár ook leuk zou vinden is het wel vies? Ik snap niet waarom. Het is überhaupt niet vies. Al dat gezeur over leeftijdsverschil, pfft. Het enige probleem in deze situatie is dat hij leraar is en zij leerling. Als ze elkaar in een bar waren tegengekomen hadden ze gewoon kunnen batsen, hoor. Twee volwassenen, die zijn prima in staat hun eigen keuzes te maken. Het is niet vies. Het is misschien niet de norm, maar who the fuck cares?
Bijna 18 en 56 is niet dezefde fase van volwassen zijn. Het is met name vies als de oudere man er werk van maakt omdat hij behoorlijk veel macht zou kunnen uitoefenen op een jong meisje. En vies, nouja, vies. Onhygiënisch niet, nee. Maar kom op, een man van 56 die iets zou beginnen met een meisje van 17 lijkt me niet helemaal normaal. Ik zou het aardig nasty vinden als mijn vader iets zou beginnen met een meisje dat nog jonger is dan ik (en ook nog eens minderjarig). Het is niet zonder reden niet de norm.
Oud 27-05-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
En jouw vriendje had je broer kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 11:56
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Gaat mij toch wat tè ver .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 12:01
Verwijderd
Zorgen dat je snel in het testament komt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 23:35
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben 16 en mijn vader is ouder...
Oud 28-05-2012, 02:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Bijna 18 en 56 is niet dezefde fase van volwassen zijn. Het is met name vies als de oudere man er werk van maakt omdat hij behoorlijk veel macht zou kunnen uitoefenen op een jong meisje. En vies, nouja, vies. Onhygiënisch niet, nee. Maar kom op, een man van 56 die iets zou beginnen met een meisje van 17 lijkt me niet helemaal normaal. Ik zou het aardig nasty vinden als mijn vader iets zou beginnen met een meisje dat nog jonger is dan ik (en ook nog eens minderjarig). Het is niet zonder reden niet de norm.
Eh, ik zeg toch ook niet dat ik voor mezelf die keuze zou maken? Ik vind het leeftijdsverschil ook te groot. Hoewel ik bijvoorbeeld zeker weet dat veel vrouwen, van zo'n beetje iedere leeftijd, meteen in bed zouden duiken (en/of een relatie zou beginnen) met iemand als Johnny Depp. Is het dan opeens niet meer "vies" omdat hij bekend is? Mijn persoonlijke voorkeur terzijde vind ik het in dit geval niet verkeerd als die kerel er werk van zou maken. Zij is 18, ze is volwassen. En zoveel druk kun je echt niet uitoefenen op iemand van die leeftijd hoor. Ze kan haar eigen keuzes maken. De enige reden waarom 'ie het absoluut niet moet doen is het feit dat hij leraar is en zij leerling. Dus hij moet er afblijven.

En ja, het is een andere levensfase, natuurlijk zie ik dat wel. Maar er zijn wel meer mensen die om wat voor reden dan ook niet bij elkaar passen, maar het tóch proberen in een relatie.

Oh ze is bijna achttien, nou ja, een paar maanden wachten dan.

Nogmaals, ik snap de emotionele reactie, dat het nasty is en zo. Ik zou het ook vrij naar vinden als mijn vader iets zou beginnen met iemand die jonger is dan ik, maar dat komt omdat ik daar dichterbij sta. Als het mijn overbuurman is dan denk ik "whatever." Als ze het er allebei mee eens zijn, ze allebei volwassen zijn, en niemand doet iets wat de ander niet wil, dan moet iedereen toch doen en laten wat ze willen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 14:32
Cherry Springs
Ik dat het vooral ook te maken heeft met types, als ik iemand voor me zie van 56 of ouder is het meteen zo'n vader-figuur met een bierbuik en snor en een kalend hoofd, weinig aantrekkelijk enzovoort. Ik stel me dan niet direct een Johnny Depp of George Clooney voor. Daar zal een groot deel van de 'bleh'-reactie ook uit voortkomen. Toch zou ik het wel gek vinden als iemand van mijn leeftijd een Johnny Depp tegen zou komen en daarmee naar bed ging, omdat die oudere persoon voor mijn gevoel diep van binnen alsnog een kalende bierbuik-snorremans is. Ik denk trouwens dat dat afhankelijk is van aantrekkelijkheid, niet van bekendheid.
Het klopt inderdaad dat het niet per definitie sprake is van een vreselijk machtmisbruik of iets in die richting als je een jong meisje en een oudere man hebt, maar dat hangt volledig van de desbetreffende personen af. Je moet er misschien wat voorzichtiger mee zijn dan met iemand van je eigen leeftijd.
Daarbij komt natuurlijk dat je met een vriend van je eigen leeftijd gewoon ook met je vrienden rond kan hangen, uitgaan, alle stomme dingen doen die je nog gedaan wil hebben in je jeugd. Die man was dan al over z'n top heen toen jij geboren werd, zo lang loopt hij al rond. Je ontwikkeling gaat wat meer gelijk op dan met een man van 40 jaar ouder. Dat is denk ik het grootste bezwaar. Niet dat dat het per se 'vies' maakt, maar dat is vooral waarom ik het in de regel maar een slecht idee vindt. En mijn mening is natuurlijk niet heilig, zolang zij leerling is en hij een leraar mag het uberhaubt gewoon niet, daarna moeten ze het maar zelf weten.
Oud 28-05-2012, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Zorgen dat je snel in het testament komt.
lijkt me het belangrijkst inderdaad
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 20:17
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:
lijkt me het belangrijkst inderdaad
en is totaal niet relevant voor dit verhaal.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 21:54
brocoliboy
brocoliboy is offline
fantaseren over seks met een leraar van 56?

brrrrrr iew
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 23:15
Omegatypez
Omegatypez is offline
Citaat:
fantaseren over seks met een leraar van 56?

brrrrrr iew
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 03:26
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik dat het vooral ook te maken heeft met types, als ik iemand voor me zie van 56 of ouder is het meteen zo'n vader-figuur met een bierbuik en snor en een kalend hoofd, weinig aantrekkelijk enzovoort. Ik stel me dan niet direct een Johnny Depp of George Clooney voor. Daar zal een groot deel van de 'bleh'-reactie ook uit voortkomen. Toch zou ik het wel gek vinden als iemand van mijn leeftijd een Johnny Depp tegen zou komen en daarmee naar bed ging, omdat die oudere persoon voor mijn gevoel diep van binnen alsnog een kalende bierbuik-snorremans is. Ik denk trouwens dat dat afhankelijk is van aantrekkelijkheid, niet van bekendheid.
Het klopt inderdaad dat het niet per definitie sprake is van een vreselijk machtmisbruik of iets in die richting als je een jong meisje en een oudere man hebt, maar dat hangt volledig van de desbetreffende personen af. Je moet er misschien wat voorzichtiger mee zijn dan met iemand van je eigen leeftijd.
Daarbij komt natuurlijk dat je met een vriend van je eigen leeftijd gewoon ook met je vrienden rond kan hangen, uitgaan, alle stomme dingen doen die je nog gedaan wil hebben in je jeugd. Die man was dan al over z'n top heen toen jij geboren werd, zo lang loopt hij al rond. Je ontwikkeling gaat wat meer gelijk op dan met een man van 40 jaar ouder. Dat is denk ik het grootste bezwaar. Niet dat dat het per se 'vies' maakt, maar dat is vooral waarom ik het in de regel maar een slecht idee vindt. En mijn mening is natuurlijk niet heilig, zolang zij leerling is en hij een leraar mag het uberhaubt gewoon niet, daarna moeten ze het maar zelf weten.
Ik snap echt wel wat je bedoelt, hoor. Al die reacties zijn voor zover ik me kan voorstellen volkomen normaal, maar mijn punt is dat dit allemaal redenen zijn waarom het niet zou kunnen werken, maar in veel gevallen worden dit soort redenen gewoon in de wind geslagen (niet alleen als het gaat om leeftijd, maar bij zo'n beetje iedere reden die je kunt bedenken). Mensen gaan veel af op hun gevoel in dit soort situaties. Ik ben het met je eens dat het niet zou werken, maar áls er toch ooit iets van zou komen zou ik dat niet als "ewwwww" of "bah!" bestempelen.

Oh en trust me, er zijn genoeg aantrekkelijke mannen die ontzettend veel ouder zijn, want niet alle oudere mannen zijn van het "kalende bierbuik-snorremans"-type.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 09:41
Verwijderd
Ik deed in elk geval geen eww Da's een argument dat TS schijnbaar niet tegenhoudt idd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 21:08
Ieniemienie!
Ieniemienie! is offline
Citaat:

Oh en trust me, er zijn genoeg aantrekkelijke mannen die ontzettend veel ouder zijn, want niet alle oudere mannen zijn van het "kalende bierbuik-snorremans"-type.
Zoals deze
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten