Advertentie | |
|
![]() |
|
Doet me een beetje denken aan een ander topic waarin een meisje ook liefde voelt voor haar leraar. Ze wilde en brief naar hem schrijven (die ze zo te zien verwijderd heeft), maar misschien heb je iets aan de reacties.
Wanneer je het allemaal bij fantaseren en denken houdt, is er niks aan de hand. Je maakt het lastig wanneer je gaat proberen er meer van te maken met hem. Lastig voor jou, maar ook lastig voor hem. Probeer fantasie dus te scheiden van realiteit en focus je op jongens van jouw leeftijd. |
![]() |
||
![]() |
Bedankt voor alle reacties!! Maar volgens mij lezen jullie allemaal over iets belangrijks heen:
Citaat:
Wat me wel opvalt is dat er niemand is die zegt dat het "vies" is of "hoe kun je nu op een ouwe vent vallen". Betekent dat dat jullie er gewoon niet zo over denken en/of het evt. zelf ook meegemaakt hebben? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Johnny Depp is 49 en George Clooney 52 ofzo, dus leeftijd hoeft niets te zeggen over aantrekkelijkheid. Ik zou het pas vies vinden als hij jóu leuk zou vinden en daar werk van zou maken. Het gebeurt vaak zat dat een leerling een crush krijgt op een leraar, dat is niks ernstigs en het is ook goed dat je aangeeft dat je weet dat het niks zal worden en je dat ook niet wil. Hoe ga je er mee om? Gewoon, normaal door blijven gaan. Geen extra contact zoeken. Wij kunnen met geen mogelijkheid weten wat hij van jou vindt, schijnbaar mag hij je wel. Hoeft verder niks te zeggen.
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En ja, het is een andere levensfase, natuurlijk zie ik dat wel. Maar er zijn wel meer mensen die om wat voor reden dan ook niet bij elkaar passen, maar het tóch proberen in een relatie. Oh ze is bijna achttien, nou ja, een paar maanden wachten dan. Nogmaals, ik snap de emotionele reactie, dat het nasty is en zo. Ik zou het ook vrij naar vinden als mijn vader iets zou beginnen met iemand die jonger is dan ik, maar dat komt omdat ik daar dichterbij sta. Als het mijn overbuurman is dan denk ik "whatever." Als ze het er allebei mee eens zijn, ze allebei volwassen zijn, en niemand doet iets wat de ander niet wil, dan moet iedereen toch doen en laten wat ze willen? |
![]() |
|
Ik dat het vooral ook te maken heeft met types, als ik iemand voor me zie van 56 of ouder is het meteen zo'n vader-figuur met een bierbuik en snor en een kalend hoofd, weinig aantrekkelijk enzovoort. Ik stel me dan niet direct een Johnny Depp of George Clooney voor. Daar zal een groot deel van de 'bleh'-reactie ook uit voortkomen. Toch zou ik het wel gek vinden als iemand van mijn leeftijd een Johnny Depp tegen zou komen en daarmee naar bed ging, omdat die oudere persoon voor mijn gevoel diep van binnen alsnog een kalende bierbuik-snorremans is. Ik denk trouwens dat dat afhankelijk is van aantrekkelijkheid, niet van bekendheid.
Het klopt inderdaad dat het niet per definitie sprake is van een vreselijk machtmisbruik of iets in die richting als je een jong meisje en een oudere man hebt, maar dat hangt volledig van de desbetreffende personen af. Je moet er misschien wat voorzichtiger mee zijn dan met iemand van je eigen leeftijd. Daarbij komt natuurlijk dat je met een vriend van je eigen leeftijd gewoon ook met je vrienden rond kan hangen, uitgaan, alle stomme dingen doen die je nog gedaan wil hebben in je jeugd. Die man was dan al over z'n top heen toen jij geboren werd, zo lang loopt hij al rond. Je ontwikkeling gaat wat meer gelijk op dan met een man van 40 jaar ouder. Dat is denk ik het grootste bezwaar. Niet dat dat het per se 'vies' maakt, maar dat is vooral waarom ik het in de regel maar een slecht idee vindt. En mijn mening is natuurlijk niet heilig, zolang zij leerling is en hij een leraar mag het uberhaubt gewoon niet, daarna moeten ze het maar zelf weten.
||
Citaat:
Oh en trust me, er zijn genoeg aantrekkelijke mannen die ontzettend veel ouder zijn, want niet alle oudere mannen zijn van het "kalende bierbuik-snorremans"-type. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Grootste leeftijdsverschil Verwijderd | 261 | 18-10-2004 23:08 | |
Liefde & Relatie |
Algemeen topic: Leeftijdsverschil Somebody Special | 284 | 14-07-2003 09:14 | |
Liefde & Relatie |
groot leeftijds & afstandsverschil... xXxEvaxXx | 18 | 02-04-2003 21:48 | |