Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2012, 14:30
notthatdude
notthatdude is offline
hey,

ik ben een jongen van 14 jaar en kan behoorlijk slecht tegen alcohol en drugs
ik blow elke week en soms drink ik daar ook nog wat drank bij alleen ik moet bijvoorbeeld best snel hoesten als ik een joint rook en naar een paar trekjes ben ik al behoorlijk van de wereld.

zijn er meer mensen met dit probleem(vooral het hoesten) en hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2012, 14:41
Verwijderd
Misschien komt dat omdat je 14 bent?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 15:58
notthatdude
notthatdude is offline
Wat heeft het hoesten met leeftijd te make? Of had je het daar niet over? mijn vrienden kunnen allemaal wel normaal drinken maar ik ben de weg al snel kwijt zegmaar.

Aub geen comments als 'het is slecht voor je!' dat weet ik heus wel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 16:09
Em.
Em. is offline
Ach, als het snel werkt heb je minder nodig = geldbesparing! Toch? Ik vind het in ieder geval niet echt een probleem, tenminste, ik neem aan dat je een joint rookt voor het effect en niet puur voor de smaak. Alleen bij alcohol lijkt het me eerder dat je het drinkt puur omdat je de smaak lekker vindt en dan kan ik me voorstellen dat je het jammer vindt als je er niet heel veel van achter elkaar op kan drinken (maar op zich is dat laatste weer niet zo heel geweldig dat het heel erg is om daarin afgeremd te worden, net zoals ik het wel jammer vind dat mensen nooit eens aanbieden 'goh, je mag van mij best de héle taart opeten als je het zo lekker vindt' maar dat eigenlijk ook maar goed en logisch is. )

En ik kan me wel iets herinner over dat ik ooit ook moest hoesten van roken (weliswaar geen joint) en dan hielp het om heel rustig te roken. Dus niet in een keer een heleboel naar binnen te zuigen, maar expres heel rustig aan. En later wende mijn luchtwegen eraan (tenminste, ik neem aan dat dat het was) en moest ik niet meer hoesten.
Oud 26-05-2012, 16:11
Verwijderd
Van blowen moet je nou eenmaal hoesten. Ik blow al jaren maar als ik weer eens een dikke aansteek ga ik ook lekker kuchen. Soms niet, soms wel. Niet druk om maken.

En alcohol is ook gewenning. Op je 14e als onervaren drinken (als je 14 bent ben je nou eenmaal onervaren, of je nou elke week drinkt of niet) ben je sneller dronken. De ene persoon kan er beter tegen dan de ander. Daarnaast zijn er nog talloze andere factoren die bepalen hoe snel iemand dronken wordt.

Al met al moet je er juist niet druk om maken. Het is toch veel fijner dat je met minder meer bereikt Ik zou willen dat ik van één jointje helemaal loesoe was
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 16:12
notthatdude
notthatdude is offline
jullie hebben ook wel gelijk maar is er iets dat helpt tegen hoesten??
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Goed erop letten dat je niet te grote hijsen neemt, of ervaring opdoen met sigaretten. Oke, dat laatste is wel heel slecht advies, maar volgens mij helpt dat wel . Mensen die gewend zijn aan rook moeten minder snel hoesten van rook right?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 16:44
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
Goed erop letten dat je niet te grote hijsen neemt, of ervaring opdoen met sigaretten. Oke, dat laatste is wel heel slecht advies, maar volgens mij helpt dat wel . Mensen die gewend zijn aan rook moeten minder snel hoesten van rook right?
had ik al geprobeerd, maar naar 1 sigaret heb ik (gelukkig) geen zin meer maar ik neem ook best kleine hijsen!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 23:29
Verwijderd
Ja, vooral beginnen met roken om ervaring op te doen, de tering.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Wat zeg ik nou net? Dat hoort er gewoon een beetje bij. Met de tijd wordt het minder maar het gaat nooit over.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 11:26
Verwijderd
Gewoon niet blowen als je 14 bent
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:55
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Als je er niet tegen kan moet je het niet doen?
Oud 31-05-2012, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Als je er niet tegen kan moet je het niet doen?
De meeste mensen kunnen als ze net beginnen met drinken of roken 'er niet tegen'. Ga jij nooit bier drinken?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 17:35
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
De meeste mensen kunnen als ze net beginnen met drinken of roken 'er niet tegen'. Ga jij nooit bier drinken?
Ik had niet gelezen dat hij nog een beginner was -.-
Ik drink het al
Oud 31-05-2012, 21:15
brocoliboy
brocoliboy is offline
je leeft ongezond gast
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
je leeft ongezond gast
Alsof hij dat zelf niet weet, ga ergens anders moeilijk doen, maar niet hier
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 16:49
John Frum
John Frum is offline
Citaat:
Gewoon niet blowen als je 14 bent
Oud 04-06-2012, 17:20
Verwijderd
Wees daar blij mee! Ik vind blowen niks meer aan omdat ik 1 hele joint nodig heb voor een beetje stoned, mha ik doe t ook elke dag hehe
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Wees daar blij mee! Ik vind blowen niks meer aan omdat ik 1 hele joint nodig heb voor een beetje stoned
1 jointje slechts? Wees daar maar beter blij mee.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 18:55
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ik ben op mijn 22e nog steeds enorm gevoelig voor alcohol en drugs. Terwijl ik er best regelmatig gebruik van maak. Ook steek ik zo nu en dan een sigaret op, en alsnog moet ik hoesten als ik hasj rook. Dat hoort er nu eenmaal bij. Als je het niet prettig vindt geen al te grote hijsen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 22:23
notthatdude
notthatdude is offline
hey guys, ik merk dat ik al beter kan tegen hoesten en ik weet dat het slecht is enz en dat het alles verkloot en shit maar jullie hadden toch gelijk: gewoon ervaring opbouwen. wel 'trip' ik hem altijd n beetje(na te sterke) dat houdt in: schokkende bewegingen, zenuwtrekjes, trillen en hartkloppingen niet dat het hindert maar je kan dan niet zo veel, zelfs niet drinken fzo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:28
Verwijderd
wtf blowen op je 14e misschien een idee om er dan mee te stoppen ?!
en ja drinken dat moet je aanleren
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:08
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
wtf blowen op je 14e misschien een idee om er dan mee te stoppen ?!
ik weet dat het slecht voor me is
aub niet dit soort berichten meer
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:11
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
je leeft ongezond gast
jij vast niet, groenteman wat heb ik toch weer n humor
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 23:31
Prospect
Prospect is offline
Ben er blij voor dat je er niet goed tegen kunt, echt.
Oké, met drank kan het wel irritant zijn omdat je dit drinkt omdat je het lekker vindt (neem ik aan) en niet om stoer te doen.

Een joint daarentegen rook je om stoned te worden. Hoe minder je er van nodig hebt, hoe beter, toch?
Ik blow zelf niet supervaak ofzo, 1 of 2 jointjes per week, maar als ik in m'n eentje blow moet ik soms 2 hele joints roken om stoned te worden. Heb de eerste paar keer er ook niks van gevoeld, de eerste keer dat ik echt stoned was was toen ik met twee vrienden twee joints heb gerookt. Weet niet hoe het komt, op de een of andere manier kan ik gewoon heel goed tegen cannabis maar ik vind het zelf zwaar irritant.

Dus wees blij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2012, 13:05
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
hey guys, ik merk dat ik al beter kan tegen hoesten en ik weet dat het slecht is enz en dat het alles verkloot en shit maar jullie hadden toch gelijk: gewoon ervaring opbouwen. wel 'trip' ik hem altijd n beetje(na te sterke) dat houdt in: schokkende bewegingen, zenuwtrekjes, trillen en hartkloppingen niet dat het hindert maar je kan dan niet zo veel, zelfs niet drinken fzo
Lees deze post nou nog eens na en denk even over wat je zelf hebt getypt......

Als je hartkloppingen schokkende bewegingen en trillingen krijgt dan hou je er beter mee op en probeer t over een tijd nog een keer.
En niet om je leeftijd maar om het feit dat zulk soort dingen echt niet oke voor je zijn.
Oud 06-06-2012, 16:19
blackwolfie
blackwolfie is offline
Sinds wanneer mag je op je viertiende gaan blowen en aan de drank gaan??
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer niet?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Wat een totaal irrelevante opmerking. Dat hij het niet mag, betekent niet dat hij het ook niet doet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 20:17
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Waarschijnlijk ben je gewoon een klein mager jochie, waardoor je minder tegen drank kunt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 15:56
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
dat mag altijd al, in de wet staat namelijk niet dat het niet mag

Citaat:
Waarschijnlijk ben je gewoon een klein mager jochie, waardoor je minder tegen drank kunt.
haha

Laatst gewijzigd op 11-06-2012 om 18:52. Reden: schrijffout
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
dat mag altijd al, in de wed staat namelijk niet dat het niet mag
Citaat:
in de wed
kggg
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 18:51
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
Citaat:
notthatdude schreef:
dat mag altijd al, in de wed staat namelijk niet dat het niet mag
Citaat:
in de wed
kggg
haha! sorry voor deze grammaticale fail ik verander m direct.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 22:21
Verwijderd
Citaat:
dat mag altijd al, in de wet staat namelijk niet dat het niet mag

haha
Zeker wel, bezit van drugs is illegaal in Nederland. Kleine hoeveelheden worden echter gedoogd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 18:26
notthatdude
notthatdude is offline
Citaat:
Zeker wel, bezit van drugs is illegaal in Nederland. Kleine hoeveelheden worden echter gedoogd
na het gebruik heb je het niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 00:08
eavdn
eavdn is offline
omg. je bent 14... en je bent verbaasd dat drank en drugs slecht voor je zijn.. dafuq.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 11:01
joris19
joris19 is offline
Ha, ha, als je een ander na gaat doen die er beter tegen blijkt te kunnen. Kan je behoorlijk van een koude kermis thuiskomen, simpel de één kan er beter tegen bepaalde hoeveelheden drank of drugs dan de ander. Gewoon je eigen grenzen kennen, en daar kom je vanzelf wel achter. Als je niet eens meer weet hoe je thuis bent gekomen. Of wat je allemaal hebt gedaan. ofwel de zogenaamde Hang Over. (naar de gelijknamige film).
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 20:15
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik zie er het probleem niet van.
Bespaart je een hoop geld.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 20:16
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
Ha, ha, als je een ander na gaat doen die er beter tegen blijkt te kunnen. Kan je behoorlijk van een koude kermis thuiskomen, simpel de één kan er beter tegen bepaalde hoeveelheden drank of drugs dan de ander. Gewoon je eigen grenzen kennen, en daar kom je vanzelf wel achter. Als je niet eens meer weet hoe je thuis bent gekomen. Of wat je allemaal hebt gedaan. ofwel de zogenaamde Hang Over. (naar de gelijknamige film).
Het is niet omdat je een kater hebt, dat je slecht tegen drank of drugs kan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 11:59
Davidje2012
Davidje2012 is offline
Citaat:
Het is niet omdat je een kater hebt, dat je slecht tegen drank of drugs kan.
Hij bedoelt de kern van de film maar hangover betekent idd kater
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten