Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2012, 19:10
Rikje18
Rikje18 is offline
De grote vraag!
HOE KOM JE VAN LIEFDESVERDRIET AF?
Ik heb een vriendin die er niet af komt en ik hoorde laatst van haar dat ze nog elke dag met haar ex praat en al zijn smsjes nog heeft/doorleest. Dat helpt toch niet om over je liefdesverdriet te komen?

Maar ja, wat helpt er wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2012, 19:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Afstand nemen, niet op blijven hangen, geen contact zoeken met hem, die smsjes van haar telefoon halen (misschien elders opslaan voor later, maar gewoon dat ze er niet zo gauw bijkan), en verder gewoon rustig afwachten. Er zijn wel meer jongens.
Oud 29-05-2012, 03:21
Vowel
Vowel is offline
Is dit diezelfde vriendin die niet kan kiezen tussen jou en haar ex? Geen wonder dat je wilt dat ze van haar liefdesverdriet af is, al lijkt het me sterk dat ze dan opeens wel voor jou gaat kiezen, want blijkbaar vond ze je toch al niet leuk genoeg.

Liefdesverdriet gaat vanzelf over, maar er zijn wel dingen die helpen. Allereerst al het contact verbreken, dingen doen om je aandacht af te leiden, zoals extra veel met vrienden om gaan. Vooral geen sms'jes, e-mails en oude gesprekken door gaan lezen. Oh en ik heb wel eens mensen horen zeggen dat het beste medicijn tegen liefdesverdriet een nieuwe liefde is (of een crush of zo), maar daar kan ik me zelf weer niets bij voorstellen want zodra ik gevoelens heb voor iemand moet ik absoluut niets hebben van anderen, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 04:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
"The best way to get over someone, is to get under someone else."
Werkt niet voor iedereen natuurlijk, maar ik heb dat altijd al eens willen zeggen

Goed, even ontopic. Liefdesverdriet is kut. Hoe vaak ik niet hele dagen heb gehuild, maar echt van wakker worden tot in slaap vallen, pff. En het wordt vanzelf minder en minder en op een dag realiseer je je dat je al de hele dag niet aan hem of haar gedacht hebt. En dat worden meerdere dagen en op een gegeven moment ben je er wel overheen. En dan ontmoet je iemand anders.
Of je schrijft het van je af. Ikzelf schrijf vooral liedjes als ik liefdesverdriet heb, maar misschien kan ze dichten of gewoon opschrijven hoe ze zich voelt. Desnoods in een brief aan de persoon, om te zeggen hoe ze zich voelt tegen hem/haar, zonder het echt te zeggen (en je dus kwetsbaar op te stellen).

Maar sommige mensen willen soms gewoon zwelgen in zelfmedelijden, en als ik het zo lees, is je vriendin ook zo. Soms moet je even terug en dan moet je even janken en jezelf vooral heel zielig vinden, maar ook dat gaat over. Ze gaat vanzelf wel inzien dat ze zich moet vermannen en dat het niet het einde van de wereld is.

Nou, lang verhaal, maar ik hoop dat ze hier iets aan heeft.
Oud 29-05-2012, 11:29
Verwijderd
drugs
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 13:32
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
drugs
Drank, en ja, ook icm drugs.
Oud 29-05-2012, 14:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Contact verbreken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 19:32
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
drugs
hahahahahahhaha xd
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 19:32
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
"The best way to get over someone, is to get under someone else."
Werkt niet voor iedereen natuurlijk, maar ik heb dat altijd al eens willen zeggen
Ook geniaal xD
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 19:35
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Is dit diezelfde vriendin die niet kan kiezen tussen jou en haar ex? Geen wonder dat je wilt dat ze van haar liefdesverdriet af is, al lijkt het me sterk dat ze dan opeens wel voor jou gaat kiezen, want blijkbaar vond ze je toch al niet leuk genoeg.

Liefdesverdriet gaat vanzelf over, maar er zijn wel dingen die helpen. Allereerst al het contact verbreken, dingen doen om je aandacht af te leiden, zoals extra veel met vrienden om gaan. Vooral geen sms'jes, e-mails en oude gesprekken door gaan lezen. Oh en ik heb wel eens mensen horen zeggen dat het beste medicijn tegen liefdesverdriet een nieuwe liefde is (of een crush of zo), maar daar kan ik me zelf weer niets bij voorstellen want zodra ik gevoelens heb voor iemand moet ik absoluut niets hebben van anderen, dus ja.
Nee dat is niet de reden, ik wil gewoon dat ze weer leuk en druk doet zoals ze altijd deed.
dat doet ze de laatste tijd niet en ik vind dat wel jammer. En omdat ze een goeie vriendin is wens ik haar niet toe de hele tijd last van liefdesverdriet te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 02:30
Lomyrne
Lomyrne is offline
Liefdesverdriet is een rouwproces. Je verliest iemand waar je eigenlijk hartstikke gek op bent. Het is helemaal niet raar om een poosje verdietig te zijn, sterker nog, dat is juist goed!

Iedereen komt hier op een andere manier overheen. De een zoekt juist steun bij de ex, de ander verdringt het, en nog een ander praat er met anderen over. Er zijn zo veel manieren om er mee om te gaan, er is geen juiste manier.

Praten met de ex klinkt ik dit geval alsof ze nog hoop heeft. Misschien geeft hij haar ook nog wel hoop, ik heb geen idee wat er in dat contact besproken wordt. Maar dit moet ze zelf beslissen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 08:52
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik moet dr ook nog overheen komen, maar het ik heb alle smsjes enzo gedelete, alleen zie ik hem nog elke dag in de klas..
als ik hem niet zie is het ok en ben ik blij, maar als ik hem gezien heb barst ik zo in tranen uit ><
dus: geen contact hebben
en volgensmij is het inderdaad gewoon goed om een nieuw vriendje te zoeken, zodat je de andere vergeet.
maarja uiteindelijk denkik dat ik hem nooit vergeet, hij heeft me zo verschrikkelijk gekwetst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten