Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2012, 13:10
tess-xx
tess-xx is offline
hoi, ik ben tessa ik zit op het middelbare school en ik ben 1.55 m lang. ik woog een week geleden 49 kilo maar nu weeg ik opeens 44 kilo zonder dat ik daar veel voor heb gedaan eigelijk. ik sport niet heel vaak. Is het normaal dat je in paar dagen 5 kilo af kan vallen zonder iets te doen? eigelijk vind ik het ook niet heel erg want heb er haast niks voor hoeven doen.
ik eet wel normaal vind ik, gewoon als ik opsta een broodje met beleg en op school koekje en als ik thuis ben om half 6 of 6 uur ontbijt en dit is het wel zo'n beetje..
misschien dat het aan mijn weegschaal ligt, maar dat denk ik niet want heb vandaag ook even gewogen en het is nog steeds 44.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 13:14
Verwijderd
Als je een oude weegschaal hebt, kan dat schelen. Bij mijn ouders woog ik vaak zonder reden twee kilo meer/minder, maar dat kwam omdat hun weegschaal echt heel oud was en nog niet elektrisch.
Verder zou het kunnen dat je ongesteld was toen je 49 kilo woog. Er zijn meiden die vocht vasthouden, opgezette borsten krijgen en zonder aanwijsbare reden een paar kilo zwaarder zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 13:46
Verwijderd
Je kunt pas zeggen dat je zoveel bent afgevallen als je het altijd op hetzelfde moment weegt. Het kan verschil uitmaken of je net hebt gedoucht, of je naar het toilet bent geweest en dat soort dingen. Als ik op 2 verschillende moment weeg binnen een paar dagen wil er ook nog wel eens een paar kilo verschil tussen zitten. Als je nu twee keer 44 kilo weegt kan die 49 heel goed gewoon een uitzondering naar boven zijn geweest en ik zou me daarom geen zorgen maken. Pas als je opmerkt dat je blijft afvallen is dat iets om je zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 15:52
tess-xx
tess-xx is offline
Citaat:
Als je een oude weegschaal hebt, kan dat schelen. Bij mijn ouders woog ik vaak zonder reden twee kilo meer/minder, maar dat kwam omdat hun weegschaal echt heel oud was en nog niet elektrisch.
Verder zou het kunnen dat je ongesteld was toen je 49 kilo woog. Er zijn meiden die vocht vasthouden, opgezette borsten krijgen en zonder aanwijsbare reden een paar kilo zwaarder zijn.
Onze weegschaal is ongeveer 2 of 3 jaar oud denk ik.
ik was niet ongesteld toen, dat was ik 2 week geleden
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 15:54
tess-xx
tess-xx is offline
Citaat:
Je kunt pas zeggen dat je zoveel bent afgevallen als je het altijd op hetzelfde moment weegt. Het kan verschil uitmaken of je net hebt gedoucht, of je naar het toilet bent geweest en dat soort dingen. Als ik op 2 verschillende moment weeg binnen een paar dagen wil er ook nog wel eens een paar kilo verschil tussen zitten. Als je nu twee keer 44 kilo weegt kan die 49 heel goed gewoon een uitzondering naar boven zijn geweest en ik zou me daarom geen zorgen maken. Pas als je opmerkt dat je blijft afvallen is dat iets om je zorgen te maken.
oke bedankt voor het antwoorden!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind overigens dat je wel weinig eet. 's ochtends een boterham, op school een koekje en dan 's avonds avondeten (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'ontbijt')? Ik weet natuurlijk niet hoeveel je opschept, maar hoe dan ook, dan krijg je nog geen 1000 kcal per dag binnen. Je bent in de groei, je moet je lichaam wel de voedingsstoffen geven die het daarvoor nodig heeft! Als je nu veel te weinig eet (en de helft eten van wat je zou moeten eten is te weinig ja) heb je kans dat je kleiner blijft dan je eigenlijk zou worden, of dat je borsten en heupen zich minder goed ontwikkelen. Pas je wel op?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 19:17
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
Idd beetje raar, zal wel aan de weegschaal liggen,
ook ik vind dat je weinig eet, ik eet 's morgens 2 boterhammen (4 sneeën) 's middags 3 boterhammen (6 sneeën) en 's avonds een bord vol (ben 13 en 1.74, groei ook nog)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:12
xMuppet
xMuppet is offline
Jongens eten anders dan meiden hé ThisIsMyName

Verder je eet inderdaad weinig, 1 boterham 's ochtends moet kunnen. Als je 's middags wel minstens 2 boterhamen neemt . En 's avonds je maag goed vol eet en je geen honger gevoel meer hebt
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:25
tess-xx
tess-xx is offline
Citaat:
Ik vind overigens dat je wel weinig eet. 's ochtends een boterham, op school een koekje en dan 's avonds avondeten (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'ontbijt')? Ik weet natuurlijk niet hoeveel je opschept, maar hoe dan ook, dan krijg je nog geen 1000 kcal per dag binnen. Je bent in de groei, je moet je lichaam wel de voedingsstoffen geven die het daarvoor nodig heeft! Als je nu veel te weinig eet (en de helft eten van wat je zou moeten eten is te weinig ja) heb je kans dat je kleiner blijft dan je eigenlijk zou worden, of dat je borsten en heupen zich minder goed ontwikkelen. Pas je wel op?
Ik krijg niet zo snel trek..ook al eet ik op school bijv helemaal niks, dan heb ik niet het gevoel dat ik iets mis.. ik zit meestal al wel vol van een koekje..
ik drink wel meer dan dat ik eet dat wel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:27
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik krijg niet zo snel trek..ook al eet ik op school bijv helemaal niks, dan heb ik niet het gevoel dat ik iets mis.. ik zit meestal al wel vol van een koekje..
Ik vind dat echt heeeeel weinig. Ik at altijd meerdere boterhammen 's ochtends en ook weer meerdere tussen de middag en dan had ik gewoon weer trek/honger als ik thuiskwam. Ik denk dat het niet helemaal gezond is als je op één boterham tot het avondeten kunt volhouden, zonder honger te krijgen.
Oud 30-05-2012, 20:31
tess-xx
tess-xx is offline
Citaat:
Jongens eten anders dan meiden hé ThisIsMyName

Verder je eet inderdaad weinig, 1 boterham 's ochtends moet kunnen. Als je 's middags wel minstens 2 boterhamen neemt . En 's avonds je maag goed vol eet en je geen honger gevoel meer hebt
ik krijg niet snel dat honger gevoel, als ik bijv een dag alleen twee boterhammen eet en verder niks dan zit ik eigelijk al wel vol.. en er naast wel af en toe een appel en wat snoep
maar ik drink wel genoeg, krijg eerder dorst dan honger : )
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk ook gewenning, je lichaam past zich snel aan aan je leefgewoontes. Daarom wordt je conditie beter als je veel sport en je metabolisme sneller als je veel eet. Andersom ook: als je weinig sport ben je ook sneller buiten adem als je sport en als je weinig eet zit je dus ook sneller vol.
Probeer gewoon elke pauze op school iets te eten. Een koekje is niet echt een gezonde lunch: neem een boterham mee. Of een pakje volle melk: van drinken heb je minder snel een vol gevoel maar dan krijg je toch calorieen binnen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 22:40
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
is dit normaal ?? Nee niets is normaal

srry, heb droge bui
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 16:39
xMuppet
xMuppet is offline
Je had al gereageerd ThisIsMyName en draagt dit bij nee ^^

En Ts. En eet dan in plaats van snoep = boterham of ontbijkkoek. Iets in die richting, ben het verder met Fizzle-fluffy eens.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 21:31
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
^ ja i know, srry voor reactie, maar niet zeiken dat ik al gereageert hb, jij ook

eet totdat je vol zit, stop dan, niet stoppen met eten als je dat niet bent.gw vreten
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 13:50
xMuppet
xMuppet is offline
Ik reageer op de vraag van Ts aan mij
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 22:28
tess-xx
tess-xx is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk ook gewenning, je lichaam past zich snel aan aan je leefgewoontes. Daarom wordt je conditie beter als je veel sport en je metabolisme sneller als je veel eet. Andersom ook: als je weinig sport ben je ook sneller buiten adem als je sport en als je weinig eet zit je dus ook sneller vol.
Probeer gewoon elke pauze op school iets te eten. Een koekje is niet echt een gezonde lunch: neem een boterham mee. Of een pakje volle melk: van drinken heb je minder snel een vol gevoel maar dan krijg je toch calorieen binnen.
oke bedankt. ik weet niet of ik gelijk boterhammen mee zal nemen
maar melk kan wel daar hou ik wel van
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten