Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2012, 22:22
Geertjexx
Geertjexx is offline
Hallo iedereen,

Heb een tijdje geleden besloten dat het voor mij tijd wordt voor een nieuwe laptop voor komend schooljaar. Maar aangezien ik echt vrij weinig verstand heb van al die specificaties, vraag ik jullie hulp.

Twijfel allereerst ontzettend tussen een Apple of een 'gewone' laptop. Ik heb het budget voor een Apple maar wil eerst zeker weten of het voor mij wel echt nodig is, zo'n macbook.

Anyways wat ik dus vooral doe op mijn laptop:
- Series + films downloaden en kijken
- Schoolwerk (dwz verslagen typen, artikelen lezen + opzoeken dus vooral veel internet)
- Af en toe een spelletje maar is niet onmisbaar

Zoek een laptop die sowieso 15 inch is maar ook handig mee te nemen dus niet ze zwaar/groot. Een groot geheugen zou fijn zijn maar investering in een extern geheugen kan ook.

Vind het fijn als de laptop snel is en niet meteen vastloopt als je al 3 programma's draait en heb mn laptop vaak op schoot dus eentje die niet snel oververhit raakt zou fijn zijn.

Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 22:39
Verwijderd
Laptop's die vastlopen als ze meer dan 3 applicaties open hebben staan vallen in de categorie netbook van 300,- Ik zou je een HP Envy 14" aanraden aangezien je daar budget voor hebt. Magnifiek ding.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 22:39
freyk
freyk is offline
Citaat:
Twijfel allereerst ontzettend tussen een Apple of een 'gewone' laptop. Ik heb het budget voor een Apple maar wil eerst zeker weten of het voor mij wel echt nodig is, zo'n macbook.
Lees topic "macbook voor studie" eens door, voor de meningen die wij erover hebben. ("voordat het weer zo'n topic wordt").
En welke opleiding ga je volgen?
Oud 05-06-2012, 22:53
Geertjexx
Geertjexx is offline
Nog niet helemaal zeker; geneeskunde of gezondheidswetenschappen. Maar alvast bedankt voor de link, morgen even doorlezen. Nu eerst: slaaaaaaaaaap.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 06:34
freyk
freyk is offline
Dan is een mac te duur voor je.
Oud 06-06-2012, 10:24
Geertjexx
Geertjexx is offline
Bedoel je als in dat hij is hij niet waard als je zo'n studie doet? Want het geld heb ik. Heb gehoord dat Apple vooral nuttig is als je een grafische studie doet, bedoel je dat?

Zal bijvoorbeeld wel veel met spss moeten werken..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Dan is een mac te duur voor je.
Non sequitur much?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Heb gehoord dat Apple vooral nuttig is als je een grafische studie doet, bedoel je dat?
Je hoort wel meer bullshit; niets van aantrekken en gewoon doorlopen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 16:06
Geertjexx
Geertjexx is offline
Citaat:
Je hoort wel meer bullshit; niets van aantrekken en gewoon doorlopen.
Uh nuttig?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Uh nuttig?
Lees dat andere topic eens, wat Freyk linkte. Pff.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 12:50
Geertjexx
Geertjexx is offline
Heb ik al gedaan?

Vond alleen je reactie volkomen irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Heb ik al gedaan?

Hoe kom je daar nou bij. Die reactie is precies to the point. Apple grafisch en blahblahblah meuk is bullshit. Sterker nog als jij 3D dingen wil gaan doen in het meest toonaangevende 3D programma wat er bestaat (3D Studio) dan ben je met je Apple mooi in de aap gelogeerd want er is alleen een Windowsversie.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Heb ik al gedaan?

Luister juf, jij wilt graag advies hebben en je krijgt het op een presenteerblaadje. En dan ga je een beetje bijdehand doen, veronderstellende dat jij wel even weet wat wél en niet relevant is over een onderwerp waar je zélf over te kennen geeft "echt vrij weinig verstand" te hebben van. Donderstraal op.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 19:01
Geertjexx
Geertjexx is offline
Luister knul, een nuttige reactie is onderbouwd met argumenten en feiten. Met je stoerdoenerij schiet ik niks mee op. Als jij er nou zó veel verstand van hebt, leg dan ook even uit wat je bedoelt JUIST als ik er weinig verstand van heb.

Freyk vroeg mij welke studie ik ging doen dus ik vroeg door bij welke studies een mac dan WEL nodig zou zijn. Oftewel een volledig onderbouwde reactie, een normaal antwoord is volgens mij niet te veel gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:18
Daantjer
Daantjer is offline
Als je een mac leuk vind, koop een mac. Zo moeilijk is het niet, wij kunnen geen keuze voor je maken. Blijkbaar vind je die apparaten mooi, nou, ga er voor!
Mac is niks mis mee, net als windows. Met laptops gaat de vergelijking tussen beiden überhaupt niet op want je bent sowieso fucked. Een laptop is leuk, als je elke 2 jaar een nieuwe wil (omdat accu's alleen bestaan in de orde van 'dramatisch' en een accu bijna net zo duur is als de restwaarde van je laptop).
Oud 08-06-2012, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Luister knul, een nuttige reactie is onderbouwd met argumenten en feiten. Met je stoerdoenerij schiet ik niks mee op. Als jij er nou zó veel verstand van hebt, leg dan ook even uit wat je bedoelt JUIST als ik er weinig verstand van heb.

Freyk vroeg mij welke studie ik ging doen dus ik vroeg door bij welke studies een mac dan WEL nodig zou zijn. Oftewel een volledig onderbouwde reactie, een normaal antwoord is volgens mij niet te veel gevraagd.
Als je Freyk z'n link had gelezen had je precies geweten hoe of waarom ik het zeg: er is geen studie waarbij een Apple meer biedt ten opzichte van de rest. En verder zoek je het maar uit, ondankbare knoeier.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 06:50
freyk
freyk is offline
Dan ff een antwoord in het kort: Wat je voor je opleiding moet doen, kan voor een systeem met windows gaan. Ook al kan je windows op verschillende manieren op een mac draaien, is het voor iemand zoals jij, het niet waard. Mijn advies: koop een laptop en gebruik het overgebleven geld voor iets wat je handig er bij kan gebruiken.bv een laptoptas, printer/scanner, enz.
Oud 08-06-2012, 06:57
Verwijderd
Je impliceert dat er studies zijn waarbij een Apple de voorkeur geniet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 10:47
freyk
freyk is offline
Zoals je aangeeft en tot zover ik het weet, zijn er geen opleidingen die expliciet een macbook als laptop vragen.
Wel ben ik van mening dat bepaalde (standaard en unieke) applicaties/eigenschappen op/van het besturingsysteem van een mac (mac os),
zeer handig zullen zijn, tijdens bepaalde opleidingen (met name media design).

Alhoewel Nextstep (de voorouder van Mac Os X) in de jaren 80/90, voor opleidingen in de geneeskunde/wetenschappen, wel voor ontwikkeld werd.
En wat ze er mee wil doen, kan ze ook wel op/met andere mobiele apparaten/besturingsystemen doen.
Oud 08-06-2012, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Zoals je aangeeft en tot zover ik het weet, zijn er geen opleidingen die expliciet een macbook als laptop vragen.
Wel ben ik van mening dat bepaalde (standaard en unieke) applicaties/eigenschappen op/van het besturingsysteem van een mac (mac os),
zeer handig zullen zijn, tijdens bepaalde opleidingen (met name media design).
Voorbeelden anders dan Final Cut Pro?

Citaat:
Alhoewel Nextstep (de voorouder van Mac Os X) in de jaren 80/90, voor opleidingen in de geneeskunde/wetenschappen, wel voor ontwikkeld werd.
Hoe is dit in godsnaam relevant?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 15:23
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Gewoon een leuk weetje. En daardoor ook een beetje relevant, deathlock.
Vind het grappig dat andere mensen het nu gebruiken, in plaats voor de groep mensen (waar de ts ook straks in zit)
waar voor het ontwikkeld was.

Naast zo'n applicatie zijn er nog wel meer unieke applicaties en eigenschappen.
Tijd voor een nieuw topic?? Of wil de ts, die een andere opleiding gaat doen, dat ook horen?
Oud 08-06-2012, 23:16
Verwijderd
Dus omdat ik weet dat de 80-jarige oorlog in 1648 afgelopen was is het opeens relevant?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 23:17
Verwijderd
In dat geval is namelijk Windows veel belangrijker want dat is bedacht met commercie en de eindgebruiker in gedachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten