Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In Utrecht heb je de universitaire master Logopediewetenschappen, waar je heen kunt nadat je HBO logopedie en een premaster (van 30 ECTS) hebt gedaan. In Nijmegen en Groningen kun je de master Taal- en Spraakpathologie doen. Zij hebben een veel uitgebreidere premaster dan Utrecht (daarmee ben je ook langer bezig met studeren) maar die premaster kun je volgens mij (gedeeltelijk?) overslaan als je in hun eigen stad Logopedie hebt gedaan. Deze masters voegen in zoverre iets toe dat je wat meer inzicht krijgt in waarom je bepaalde methoden gebruikt, leert wat het wetenschappelijk onderzoek erachter is en hoe je dat eventueel zelf kunt uitvoeren en wat meer achtergrond krijgt in de stoornissen die je behandelt. Dat is zinvoller dan psychologie gaan studeren alleen maar omdat je naar de universiteit wil. Wat overigens sowieso nogal nutteloos is.. als jij jouw droomberoep kunt uitvoeren met een HBO studie, is het echt onzin om per se naar de universiteit te willen waar ze niet eens een goede studie voor je hebben, puur om het "naar de universiteit gaan". Ik weet overigens dat ze in Engeland aan de universiteit wel Bachelors in Audiology als je dan toch per se naar de universiteit wil. In Manchester bijvoorbeeld: http://www.psych-sci.manchester.ac.u...ate/audiology/ en ook in Leeds: http://www.healthcare.leeds.ac.uk/study/UG/audiology/ Engeland is wel duur. Ook in Zweden hebben ze een Bachelor programma in audiologie aan de universiteit van Göteborg, maar volgens mij is die niet in het Engels. http://www.neurophys.gu.se/sektioner...nomprogrammet/
||
Citaat:
Ik ben zelf werkzaam in het werkveld waar jij terecht wil komen en ik denk dat het de logopedist echt geen meerwaarde zou geven. Nou ja, op papier misschien, maar in de praktijk zal de logo dan toch echt als logo blijven functioneren. En de orthopedagoog als orthopedagoog. Dus binnen een paar jaar is je kennis dan verwaterd en ben je iemand met op papier een mooie extra opleiding, maar in de praktijk nog steeds 'gewoon' een logopedist/pedagoog. Onze logopedisten doen overigens wel het audiologische deel erbij, dus vandaar dat die combi mij nuttiger leek. Als je het voor jezelf doet, omdat je het heel interessant vindt etc. is het een ander verhaal. Vooral doen wat jij wil doen. Maar ik denk dus niet voor de functie die je ermee verkrijgt.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik wil bij het leger,politie, marechaussee, marine, douane, forensische opsporing, maar ik heb iets met men knie wat ik misschien voor altijd zal houden en dan willen ze je niet
![]() X |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Wat wil je kwijt #1 Verwijderd | 478 | 15-03-2014 16:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Iemand Aub??? Samar | 6 | 19-10-2008 20:31 |