Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2012, 22:05
luna-23
luna-23 is offline
Zijn er mensen die nog lekkere low kcal recepten hebben? Als informatie, ik ben vegetarisch dus geen vlees, vis eet ik wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2012, 22:14
Verwijderd
Ik heb wel een heel rijtje van dingen die ik nog wil uitproberen. Maar dat is meer in de trant van, ik verveel me en ga een keer kijken op de website van ah en maak een enorme lijst van dingen om uit te proberen. O.a. deze, deze en deze met pasta, dit leek me ook heel erg lekker, of dit.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 23:38
eavdn
eavdn is offline
Klinkt misschien gek, maar het gaat niet om de calorieen... je moet kijken naar hoeveel je over een dag in totaal eet en goed opletten dat er geen E-stoffen en dergelijken in toegevoegd zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 17:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een lekker, slank recept voor lasagne met veel groente en zonder pakjes sausmix etc, ik vind het erg lekker

Je hebt nodig voor ongeveer 2/3 personen:
- zalmfilets of gerookte zalm (of zalmsnippers)
- lasagnebladen
- 250 gram hüttenkäse
- 500 gram diepvries bladspinazie
- een courgette
- een ui
- 2 eetlepels (zonnebloem)olie
- 75 gram geraspte kaas (mag ook best 30+ kaas of parmezaan zijn, zelf vind ik geitenkaas ook erg lekker, is vaak ook 30+ oid)
- 2 tomaten
- een teentje knoflook
- 100 ml melk
- (nootmuskaat) doe ik zelf niet, vind ik niet lekker maar kan wel
- peper en zout

Zo maak je het:
- Verwarm de oven voor op 175 graden, vet een ovenschaal in
- Pers de knoflook uit of snijd fijn
- Snipper de ui, schaaf lange plakken van de courgette, snijd de tomaten in plakjes
- Fruit de ui met de knoflook in de olie en schep de spinazie er beetje bij beetje bij, giet het vocht af of laat verdampen. Roer de helft van de hüttenkäse en de geraspte kaas erdoor.
- Snijd de zalmfilets in stukjes en bak even mee met het spinaziemengsel
- Schep een laagje spinaziemengsel op de bodem van de ovenschaal, dek af met courgette plakken, daarop lasagnebladen, dan weer een laagje spinaziemengsel, courgetteplakken, lasagnebladen, etc. Eindig met lasagnebladen.
- Klop de melk met de overgebleven hüttenkäse en wat peper en zout (en eventueel nootmuskaat), giet dit over de lasagnebladen, leg hierop de plakken tomaat en dek af met de overgebleven kaas.
Oud 03-07-2012, 22:30
luna-23
luna-23 is offline
Dank je, ga morgen avond maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten