Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2012, 22:46
gertjetop
gertjetop is offline
Ik ben helaas uitgeloot voor de studie Medische Hulpverlening, dus nu moet ik op zoek naar wat anders (had nog geen 2e studie gekozen, omdat ik geen idee had welke ik moest kiezen).

Ik ben zelf erg geïnteresseerd in reizen, muziek en ik zou het wel leuk vinden om in mijn latere baan mensen te kunnen helpen, op welke manier dan ook. Ook weet ik eigenlijks wel zeker dat ik niet in Nederland wil blijven wonen, dus zou het handig zijn als ik een opleiding kies waarbij ik wat makkelijker terecht kan in het buitenland.

Heeft iemand tips, suggesties or whatever, laat het dan even weten :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2012, 14:57
Martiño
Martiño is offline
Waarschijnlijk heb je veel geluk dat je bent uitgeloot voor Medische Hulpverlening omdat die opleiding nog enorm in de kinderschoenen staat en het nog helemaal niet zeker is welke plek de 'hulpverlener' in het zorgmodel gaat krijgen.

Op het gebied van de gezondheidszorg kan ik je verder nog als tip geven: Medisch Beeldvormend en Radiotherapeutische Technieken, de opleiding die tot beeldvormend laborant opleidt (radiologie, nucleaire geneeskunde, radiotherapie). Daarbij komt ook veel techniek, medische wetenschap en patiëntencontact kijken, net zoals bij Medische Hulpverlening.

Verder zou je eens kunnen kijken naar de opleidingen voor Klinisch Neurofysiologisch laborant, Hartfunctielaborant of operatie/anesthesie-assistent. Dit zijn wel opleidingen die grotendeels intern worden gegeven (dus je bent in dienst van het ziekenhuis en volgt een leer/werktraject), maar net zo goed een combinatie techniek/medisch/zorg.
Reageren

Regels voor berichten