Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, maar allereerst zou ik toch proberen om je leerkracht en de pesterijen van vroeger (?) achter je te laten. Kun je dat niet zelf, bezoek een psycholoog of andere hulpverlener. Natuurlijk blijft dat deel van je, maar wanneer dit zo je functioneren belemmert dat je helemaal in jezelf terugtrekt gaat er toch wat mis. Eventuele nieuwe vrienden of partner zijn dan niet de aangewezen persoon om jou te ondersteunen, die zijn immers geen hulpverlener. Tsja, het is maar wat je normaal noemt. Ik houd zelf niet zo veel van mensen. Ik blijf graag weg uit gelegenheden met veel geluid en veel verschillende, verwarrende indrukken. Ik heb afwijkende hobbies. Ik functioneer niet noodzakelijk goed rond 'normale mensen'. Ik vind de 'meesten van mijn leeftijd' vaak een beetje gemankeerd, als ik ze op straat zie lopen met 'kk-dit kk-dat'. De kunst is om je dat niet teveel te laten tegenhouden. Mensen die je niet kennen, hebben in ieder geval (nog) geen slechte indruk van je. Dat 'nog' heb jij zelf in de hand. Ik zou 'je leeftijdsgenoten' niet als belangrijkste indicatie nemen. Je moet zien dat je jezelf ontwikkeld tot een prettig persoon om bij in de buurt te zijn. Als je afwijkende hobbies hebt, so be it. Dan zoek je een clubje mensen die die hobby delen. Alsof er hier op het forum niet genoeg gekken rondlopen ![]() Met 'de stap zetten' bedoel ik dus bovenstaande; beginnen met toewerken naar het doel dat je hebt. Een korte en waarschijnlijk flink te bekritiseren versie hieronder: 1. Denk eens eerlijk na over jezelf: wat zijn je slechte, maar zeker ook je goede punten. Werk aan je slechte punten. Blijf jezelf. 2. Zoek gelijkgestemden. Houd je veel van computerspelletjes spelen, dan is daar vast een clubje voor. Ben je een volleybalfetisjist, ga volleyballen. 3. In de buurt van gelijkgestemden heb je in ieder geval een onderwerp dat jou en je gesprekspartner waarschijnlijk interesseert. Dat is minder willekeurig dan een leuk blondje in de supermarkt aanspreken. Van het ene onderwerp val je vast in andere onderwerpen, waarmee je mensenkennis opdoet die je (ik leg het maar Machiavellistisch uit) desnoods kunt inzetten om weer andere mensen te bereiken. Je leert meer over wat mensen leuk vinden, waar je beter op kunt inspelen en dus sociaal geaccepteerde dingen kunt melden. Volgens mij is dat wel zo'n beetje de basis van sociaal contact ![]() 4. Vanaf daar kom je er achter wie er wel leuk is en wie niet, en voel je als het goed is ook beter aan wie jou wel en niet waarderen. Handel daarnaar, investeer in de mensen die je goed behandelen en laat de sukkels zitten. 5. Op een gegeven moment heb je een vriendengroepje (hoe beperkt ook) en kom je een écht leuk meisje tegen. Die spreek je dan maar eens gewoon aan in de kroeg (ofzo) en met wat geluk wil ze je wel vaker zien. Restaurant, bos bloemen, doos chocola. En dan condooms denk ik maar ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Functie van verlegenheid? Bloedpropje | 38 | 10-05-2004 17:37 | |