Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat vind je zelf het fijnste? Vind je het fijner om het aan je ouders te vertellen of liever een onbekend iemand met wie je weinig contact hebt? Als je graag wil dat je ouders het als eerste weten dan ga je naar je ouders, anders kan je inderdaad naar een leraar, huisarts of vertrouwenspersoon gaan. En zulke mensen vinden het geen aandachttrekkerij en bieden jou vast de hulp die je nodig hebt. Ga dus naar iemand aan wie je het kan vertellen.
En er zijn meerdere manieren waarop je het kan vertellen. Je kan vertellen wat je probleem is, maar als je het moeilijk vindt om in woorden uit te leggen kan je ook een brief schrijven waarin je je probleem uitlegt. Dan is het en niet eng om erover te beginnen én je kan geen dingen vergeten. Je moet dus bij jezelf nagaan wat je het fijnste lijkt. |
![]() |
|
In elk geval zou ik niet als eerste naar een goede vriend(in) gaan, aangezien zij er ook weinig mee kunnen, maar zich misschien wel zorgen gaan maken of zich schuldig gaan voelen omdat ze niets kunnen doen.
Ik denk dat je het beste naar je ouders kunt gaan, of, wanneer je dit niet wilt of durft, naar de huisarts. Die laatste heeft zwijgplicht en mag er dus met niemand over praten, maar kan jou wel helpen om (professionele) hulp te zoeken. Een vertrouwenspersoon of leraar kan ook, maar aangezien het zomervakantie is lijkt me dat niet handig, want je kunt beter nu hulp zoeken, voor je er echt diep in zinkt. Wat Kika zegt, een brief of e-mail schrijven, is ook een erg goede oplossing, dan heb je rustig de tijd om over je woorden na te denken, en kan de persoon aan wie je de brief/e-mail hebt gestuurd contact met je opnemen. Wanneer je er een gesprek over wilt beginnen met (bijvoorbeeld) je ouders, moet je erop letten dat je een moment uitzoekt waarop ze rustig de tijd hebben om naar je te luisteren. Je zou op een briefje kunnen zetten wat je graag wilt zeggen, maar ga het gesprek niet uitgebreid voorbereiden, want dan raak je misschien in paniek wanneer het anders loopt. Goed dat je hier iets mee wilt doen in elk geval, dat is al een eerste stap! Veel succes!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Veel sterkte! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf? HolaitsAnna | 22 | 14-03-2017 21:58 | |
Psychologie |
Automutilatie butterbee | 2 | 03-04-2006 15:37 | |
Psychologie |
kan roken ook een lichte vorm van automutilatie zijn? lithium | 21 | 16-10-2004 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
kan men bloedvergiftiging krijgen door automutilatie? Fantôme | 34 | 04-12-2003 08:24 | |
Psychologie |
automutilatie topics Verwijderd | 43 | 11-11-2002 16:15 | |
Psychologie |
verschil: automutilatie- zelfkastijding Optima | 5 | 18-09-2002 18:05 |