Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2012, 10:48
xjustme
xjustme is offline
Hoe denken jullie over E-nummers?

Ikzelf probeer zo min mogelijk E-nummers te eten, want echt als je al die gevaren ziet!

Heeft iemand nog een heerlijk e-nummer-vrij recept? gewoon een tussendoortjeen makkelijk te maken natuurlijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2012, 12:35
Verwijderd
Ik maak me er niet echt zorgen om. Bovendien zijn dingen waar E-nummers veel inzitten gewoon te lekker om te laten liggen. Het enige wat ik vermijd zijn zoetstoffen, omdat ik daar niet goed tegen kan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 14:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vermijd de e-nummers waar ik niet goed tegen kan, maar verder kijk ik er niet echt naar.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 10:15
Verwijderd
Ik zou geen nummers eten
Maar voor de rest kunnen ze naar mijn weten niet zoveel kwaad. Volgens mij is dit weer zo'n hype omdat er op internet staat dat het slecht is. En de commerciėle sector kan hier wel van genieten (NU ZONDER KLEURSTOFFEN!). Verder zijn er veel e-nummers die ook gewoon in je normale eten zitten.
Ooit gehoord van E162 (Betanine/Bietenrood) het zit in die heerlijke bietjes. En dit is niet de enige stof waarbij dit het geval is.
Als je echt met een reden voedsel wil vermijden ga dan voor de kunstmatige kleur, geur en smaakstoffen. Daar valt in ieder geval nog wat voor te zeggen. Maar het beste is gewoon nog om goede dingen te eten; Groente, Fruit, Vlees (Ja dit is essentieel), Vis (Essentieel), Koolhydraten (Niet te veel).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 15:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik let er niet op behalve dat ik artikelen waar ik niet tegenkan vergelijk qua ingrediėnten (en dus ook E-nummers) in de hoop dat ik erachter kom, waar ik nou precies op reageer. Iets als zout is ook een E-nummer dus het is lang niet allemaal chemische rotzooi.
Oud 05-08-2012, 21:11
xjustme
xjustme is offline
Nou wij hebben čen boekje thłis over e-nummers, kbdl dus echt rode enummers zoals e621 enz. Zoals brood en zout čet ik wel, maar ranja drink ik niet.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Nou wij hebben čen boekje thłis over e-nummers, kbdl dus echt rode enummers zoals e621 enz. Zoals brood en zout čet ik wel, maar ranja drink ik niet.
Ik zal je er maar niet teveel zorgen over maken. Er zijn nog niet echt substantiėle onderzoeken naar mijn weten waarin de conclusie wordt getrokken dat het binnenkrijgen van "rode e-nummers" grote negatieve gevolgen zou hebben. Ik denk dat er andere punten in je leven zijn die je beter kan gaan proberen te verbeteren in plaats van je tijd te besteden aan zoiets kleinschaligs. Denk hierbij aan sporten, conditie, humor/geluk(Cliché maar er zijn wel degelijk onderzoeken waaruit is gebleken dat mensen die gelukkig/vrolijk zijn over het algemeen gezonder zijn dan mensen die dit niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 07:55
Sri Agni
Sri Agni is offline
Niet alle E nummers zijn rotzooi,
Maar het feit dat ze een nummer gebruiken inplaats van wat er echt in zit vind ik op zijn minst verdacht
Oud 08-08-2012, 08:55
Miekje*
Miekje* is offline
Ik let er op zekere hoogte op, want ik ben vegetariėr en sommige e-nummers zijn nu eenmaal van dierlijke oorsprong (zoals bijvoorbeeld e120). Dus in die zin let ik erop. En ook niet altijd, hoor, want soms vergeet ik gewoon simpelweg om ernaar te kijken en zo mierenneukerig ben ik nou ook weer niet.
Oud 08-08-2012, 21:52
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik maak wel heel veel dingen zelf en vers, een van de redenen daarvoor is chemische rommel in het eten. Andere redenen zijn er ook genoeg. En ik eet/drink ook best wel dingen met e-nummers erin, maar wel véél minder dan ik ooit deed. Voor recepten is www.kokenmetkarin.nl een goede tip! (als dit te reclame-achtig is, haal maar weg, maar het is gewoon normaal bedoeld)
Oud 10-08-2012, 13:06
HFSH
HFSH is offline
E-nummers zijn gewoon een methode om op een standaard manier toevoegingen uit de voedselindustrie weer te geven. Er zijn genoeg 'E-nummers' die ook gewoon van nature in voedsel voorkomen. (E-300 bijvoorbeeld: vitamine C)

Ik zou je aandacht minder focussen op E-nummers per se, en wat meer op het minimaliseren van het gebruik van voorbewerkt voedsel.
Oud 22-08-2012, 15:40
violingirl93
violingirl93 is offline
Citaat:
Ik zou je aandacht minder focussen op E-nummers per se, en wat meer op het minimaliseren van het gebruik van voorbewerkt voedsel.
Dit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten