Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik let er op zekere hoogte op, want ik ben vegetariėr en sommige e-nummers zijn nu eenmaal van dierlijke oorsprong (zoals bijvoorbeeld e120). Dus in die zin let ik erop. En ook niet altijd, hoor, want soms vergeet ik gewoon simpelweg om ernaar te kijken en zo mierenneukerig ben ik nou ook weer niet.
|
Ik maak wel heel veel dingen zelf en vers, een van de redenen daarvoor is chemische rommel in het eten. Andere redenen zijn er ook genoeg. En ik eet/drink ook best wel dingen met e-nummers erin, maar wel véél minder dan ik ooit deed. Voor recepten is www.kokenmetkarin.nl een goede tip! (als dit te reclame-achtig is, haal maar weg, maar het is gewoon normaal bedoeld)
|
E-nummers zijn gewoon een methode om op een standaard manier toevoegingen uit de voedselindustrie weer te geven. Er zijn genoeg 'E-nummers' die ook gewoon van nature in voedsel voorkomen. (E-300 bijvoorbeeld: vitamine C)
Ik zou je aandacht minder focussen op E-nummers per se, en wat meer op het minimaliseren van het gebruik van voorbewerkt voedsel.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Resultaten enquete E-nummers: hoofdpijn door Light-producten? jeppe | 1 | 31-12-2015 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het grote geld Issun | 66 | 08-10-2012 20:02 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] PWS Enquete matthijssie95 | 3 | 13-12-2011 09:06 | |
Eten & Drinken |
E nummers Verwijderd | 14 | 26-08-2003 13:49 | |
Muziek |
welk nummer heb jij de afgelopen weken t meest geluisterd? hagelslag | 76 | 18-05-2003 20:44 | |
Muziek |
Welk(e) Nummer(s) moet ik nou echt downloaden? CobainMeisje | 40 | 29-09-2002 19:18 |