Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2012, 12:29
Mimuna
Mimuna is offline
Hoi,

Vandaag is een maand om, en dus moet ik mijn maandlenzen vervangen.
Het probleem is dat de nieuwe rechterlens echt pijn doet wanneer ik hem indoe. Zo'n pijn dat ik mijn oog gewoon niet kan openhouden. Wanneer ik mijn oude lens dan weer indoe, dan is alles oke. Het is dus duidelijk dat het aan de nieuwe lens ligt, en niet aan mijn oog. Ik heb al met een vergrootglas gekeken, en aan de lens valt niet meteen iets te zien, geen scheurtje, heb hem ook al veel schoongemaakt, zeker 10 keer opnieuw geprobeerd, maar nog steeds pijn... Wat moet ik doen?

Oh, en ben ook zeker dat ik hem niet omgekeerd heb ingedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 13:56
Verwijderd
Je oog is na 10 keer waarschijnlijk zo geïrriteerd dat alles pijn zou doen, dus wacht minstens een uur en probeer het dan nog eens. Als dat niet helpt, opticien bellen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:27
Mimuna
Mimuna is offline
Heb ik gedaan. Het doet nog steeds pijn. Het ligt niet aan mijn oog want heb vlak daarna mijn oude lenzen opnieuw ingestoken en daar heb ik geen problemen mee. Ligt dus echt wel aan de lens. Zal ik doen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:58
Denkerius
Denkerius is offline
zeg gewoon tegen je opticien dat ze pijn doen en probeer een ander paar met precies dezelfde maat en sterkte als je oude. mocht het dan nog steeds pijn doen dan is het waarschijnlijk omdat je weer moet wennen aan nieuwe lenzen en dat ze net zoals schoenen ingelopen moeten worden
Oud 08-08-2012, 01:11
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
huilen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 01:27
Verwijderd
Naar de opticien schat
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 16:27
icetea296
icetea296 is offline
heel soms heb ik dat ook maar na 3 of 4 minuten is dat weg bij mij dan of de lens een beetje bewegen als je hem in het heeft ook 1 keer geholpen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 20:19
Giel-I-Am
Giel-I-Am is offline
Ik heb ook altijd wat irritatie als ik mijn lenzen vervang. Ik probeer er dan even doorheen te bijten, en na een paar minuten voel ik er niks meer van, en zitten ze prima.
Oud 24-08-2012, 00:41
orhan68
orhan68 is offline
Eey ik heb gewoon een maandlenzen ik doe ze al 3 maanden aan zonder ze der uit te halen ze werken gewoon perfect
hoe moet nou een lens overdatum worden word plastic overdatum? me ogen geven geen schade aan de lens!

Eeey mensen wil je goedkoop blijven dit is mijn tip die ik gebruik doe je lenzen geen 1 maand doe er minstens 2-3 maanden er gebeurd gewoon niks ik heb ze all 3 maanden ik vind ze nog steeds nieuw
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 04:49
Verwijderd
Misschien lig het aan je soort lenzen...
Ik heb zelf silicone hydrogel lenzen (type 4) van de hans anders. Nergens ooit last van gehad. Ik draag nu al meer dan en half jaar lenzen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Eey ik heb gewoon een maandlenzen ik doe ze al 3 maanden aan zonder ze der uit te halen ze werken gewoon perfect
hoe moet nou een lens overdatum worden word plastic overdatum? me ogen geven geen schade aan de lens!

Eeey mensen wil je goedkoop blijven dit is mijn tip die ik gebruik doe je lenzen geen 1 maand doe er minstens 2-3 maanden er gebeurd gewoon niks ik heb ze all 3 maanden ik vind ze nog steeds nieuw
Het zijn niet voor niets maandlenzen, net zoals je week en daglenzen hebt. Die dingen zijn gemaakt zodat je ze een maand veilig kan gebruiken en als je ze langer dan dat gebruikt wordt de kans steeds groter dat je een ontsteking of infectie of iets dergelijks aan je oog krijgt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten