Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2012, 15:23
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
ik ben een meisje van 15 jaar die al 7 maanden een relatie heeft met een jongen van 15 jaar ( eerst waren wij 2 jaar beste vrienden), ik hou van hem, maar soms denk ik niet dat hij van mij houdt, ik weet niet of dit gewoon een gedachte is dus zou ik jullie mening willen weten:

- wij zien elkaar 5 dagen op 7 dagen tijdens het schooljaar, onze scholen liggen tegenover elkaar en we nemen samen de bus... wij kunnen als wij elkaar zien & als we samen afspreken wel uren praten, ook met zijn vrienden erbij houdt hij me nog vast en geeft hij me kusjes, maar als we dan vakantie hebben , hij is niet zo'n grote chatter/sms'er & laat dan ook soms dagen niets van zich horen dus stuur ik hem als eerste.. (daarmee dat ik twijfel dat hij soms niet veel van zich laat horen, MAAR hij is een echte gamer, brengt veel tijd door achter zijn ps3) Als we afspreken voelt alles zo goed aan, dan voelt het echt dat hij van me houdt , maar dan die periodes dat ik niet veel van hem hoor als ik hem niet stuur voelen niet goed aan... Ik maak het zéker NIET met hem uit, daarvoor hou ik teveel van hem....


Wat denken jullie? Houdt hij nog van mij of waarom dat gedrag? Alvast bedankt voor jullie mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2012, 15:31
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
nouja zoals je al zegt is hij niet zo dol op constant zitten chatten/sms'en. en mischien wil hij zo af en toe ook gewoon even lekker rustig gamen in zijn vakantie. en is het iets wat hij heel onbewust doet. want ik neem aan dat hij wel redelijk snel reageerd als jij hem dan een bericht stuurt.

en mischien is het gewoon iets waar je het eens met hem over kan hebben. gewoon eens vragen waarom hij vaak in vakanties/weekenden wat minder van zich laat horen.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 15:36
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
nouja dat hij binnen het uur readeerd laat in ieder geval merken dat hij er wel iets omgeeft anders zou hij het ook niet meteen doen. tenminste dat denk ik dan.
en ik denk wel dat het er gewoon eens over hebben het beste resultaat geeft. want anders blijft het maar gokken wat het zou kunnen zijn.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 15:36
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
nouja dat hij binnen het uur readeerd laat in ieder geval merken dat hij er wel iets omgeeft anders zou hij het ook niet meteen doen. tenminste dat denk ik dan.
en ik denk wel dat het er gewoon eens over hebben het beste resultaat geeft. want anders blijft het maar gokken wat het zou kunnen zijn.
dankjewel voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:44
Verwijderd
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 18:27
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 18:32
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik houd er zelf persoonlijk ook niet van om continu te smsen, ik heb ook andere dingen te doen.
Geef hem wat meer de ruimte, dat hij niet meteen iets terugstuurt betekent niet dat hij niets om je geeft, maar dat hij ook nog een leven buiten jou heeft en dat is heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 18:54
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Ik denk niet dat hij dat met opzet doet Hij houd misschien van meer vrijheid en denkt er minder snel aan om jouw te smsen of wat dan ook. Iedereen is anders. Plus jullie zijn jong hij vind gamen ook leuk om te doen. En als hij bij jouw is voelt het wel goed toch? Dus maak je geen zorgen!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 21:23
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Ik denk niet dat hij dat met opzet doet Hij houd misschien van meer vrijheid en denkt er minder snel aan om jouw te smsen of wat dan ook. Iedereen is anders. Plus jullie zijn jong hij vind gamen ook leuk om te doen. En als hij bij jouw is voelt het wel goed toch? Dus maak je geen zorgen!
ja das waar voel me dan goed bij hem... maar echt als k zelf niet stuur hoor ik dagenlang niks mss als k helemaal niets stuur dat ik ook helemaal niets van hem hoorde dees vakantie
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 21:32
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Praat er gewoon met hem over. Als hij niet weet dat het je dwars zit als je zo lang niet van hem hoort kan hij er ook niets aan doen om het te verbeteren.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 07:26
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
ja das waar voel me dan goed bij hem... maar echt als k zelf niet stuur hoor ik dagenlang niks mss als k helemaal niets stuur dat ik ook helemaal niets van hem hoorde dees vakantie
Hmm ja ik snap dat je dat rot vind zou ik ook hebben.
Maar je kan er beter een keer met hem over praten want als hij bij jouw is, en hij is wel heel lief is enz. weet ik zeker dat hij het niet met opzet doet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 07:46
S0meone
S0meone is offline
Citaat:
MAAR hij is een echte gamer, brengt veel tijd door achter zijn ps3)
Zoiets heet "Verslaafd"

Games,

De slechtste uitvinding(en) van de eeuw
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 09:19
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Zoiets heet "Verslaafd"

Games,

De slechtste uitvinding(en) van de eeuw
vriendje verloren aan een PS3 of een andere game? Ik vind je reactie een beetje overdreven namelijk...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 18:31
S0meone
S0meone is offline
Nee, Ten eerste: Ik ben een jongen en ik val op meisjes.
Ten tweede, Ben zelf ook meerdere malen verslaafd geweest.

En ik kan je vertellen, Het is niet leuk... Een beetje gamen word meestal 2/3 uurtjes een week daarna is het 5/6 uurtjes en nog later de hele dag.

Je praat met niemand, bijna niks intereseert je en je bent boos op mensen die gewoon wat vragen of iets zeggen, Slechte prestatie's op school, Je bent best eenzaam als je er eens over na zou denken.

En je hebt wel gelijk, Ik overdrijf misschien een beetje, Niet zo zeer om de games (want een beetje gamen is oke)
Maar omdat je er verslaafd aan raakt.

Datgene haat ik wel zo! Want je wil wel normaal leven, en samen zijn met vrienden enzo maar je kan het zowat niet.

En snap je nu waarom ik zo reageer? : It ruined my life.

Ben er nu weer bovenop maar ik heb een rot tijd gehad,

Van Gymnasium naar havo naar vmbo (Ik stopte met gamen) Naar Havo Naar vwo, Ga nu t laatste jaar in dus doe nu weer vwo ben gestopt met gamen en de cijfers gaan goed en ik ben weer happy heb al men games verkocht samen met mun xbox en computer (alleen mijn laptop niet)

En als jouw vriendje meer om zijn games geeft en dat hij meent geen tijd te hebben omdat hij die games moet spelen, Kon hij voor mijn part doodvallen, Maarja de meesten komen dan aan :"ik hou zoveel van hem blabla"

Komop. Denk dan ook even na en geef hem de keus, Niet zoveel gamen of geen relatie.

Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:52
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Nee, Ten eerste: Ik ben een jongen en ik val op meisjes.
Ten tweede, Ben zelf ook meerdere malen verslaafd geweest.

En ik kan je vertellen, Het is niet leuk... Een beetje gamen word meestal 2/3 uurtjes een week daarna is het 5/6 uurtjes en nog later de hele dag.

Je praat met niemand, bijna niks intereseert je en je bent boos op mensen die gewoon wat vragen of iets zeggen, Slechte prestatie's op school, Je bent best eenzaam als je er eens over na zou denken.

En je hebt wel gelijk, Ik overdrijf misschien een beetje, Niet zo zeer om de games (want een beetje gamen is oke)
Maar omdat je er verslaafd aan raakt.

Datgene haat ik wel zo! Want je wil wel normaal leven, en samen zijn met vrienden enzo maar je kan het zowat niet.

En snap je nu waarom ik zo reageer? : It ruined my life.

Ben er nu weer bovenop maar ik heb een rot tijd gehad,

Van Gymnasium naar havo naar vmbo (Ik stopte met gamen) Naar Havo Naar vwo, Ga nu t laatste jaar in dus doe nu weer vwo ben gestopt met gamen en de cijfers gaan goed en ik ben weer happy heb al men games verkocht samen met mun xbox en computer (alleen mijn laptop niet)

En als jouw vriendje meer om zijn games geeft en dat hij meent geen tijd te hebben omdat hij die games moet spelen, Kon hij voor mijn part doodvallen, Maarja de meesten komen dan aan :"ik hou zoveel van hem blabla"

Komop. Denk dan ook even na en geef hem de keus, Niet zoveel gamen of geen relatie.
zo verslaafd is hij ook weer niet, wij hebben toffe tijd als we afspreken , ik moet gewoon initiatief nemen om contact op te nemen elke keer.... maar hem de keus geven das wel moeilijk zoals je zegt... maar ja zal er wel uit komen zeker
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 20:34
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nee, Ten eerste: Ik ben een jongen en ik val op meisjes.
Ten tweede, Ben zelf ook meerdere malen verslaafd geweest.

En ik kan je vertellen, Het is niet leuk... Een beetje gamen word meestal 2/3 uurtjes een week daarna is het 5/6 uurtjes en nog later de hele dag.

Je praat met niemand, bijna niks intereseert je en je bent boos op mensen die gewoon wat vragen of iets zeggen, Slechte prestatie's op school, Je bent best eenzaam als je er eens over na zou denken.

En je hebt wel gelijk, Ik overdrijf misschien een beetje, Niet zo zeer om de games (want een beetje gamen is oke)
Maar omdat je er verslaafd aan raakt.

Datgene haat ik wel zo! Want je wil wel normaal leven, en samen zijn met vrienden enzo maar je kan het zowat niet.

En snap je nu waarom ik zo reageer? : It ruined my life.

Ben er nu weer bovenop maar ik heb een rot tijd gehad,

Van Gymnasium naar havo naar vmbo (Ik stopte met gamen) Naar Havo Naar vwo, Ga nu t laatste jaar in dus doe nu weer vwo ben gestopt met gamen en de cijfers gaan goed en ik ben weer happy heb al men games verkocht samen met mun xbox en computer (alleen mijn laptop niet)

En als jouw vriendje meer om zijn games geeft en dat hij meent geen tijd te hebben omdat hij die games moet spelen, Kon hij voor mijn part doodvallen, Maarja de meesten komen dan aan :"ik hou zoveel van hem blabla"

Komop. Denk dan ook even na en geef hem de keus, Niet zoveel gamen of geen relatie.
dit ligt toch echt meer aan de persoon dan aan het middel. ik game al sinds mijn 12de en heb hier nooit last van. het ligt dus echt aan je eigen. en ik game gerust iets van 3-6 uur op een dag. naast mijn studie, andere hobbies en vrienden.
je klinkt echt als zo'n typische moeder die een of ander crappy artikel erover gelezen heeft en meteen denkt dat dat de waarheid is.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 21:22
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
dit ligt toch echt meer aan de persoon dan aan het middel. ik game al sinds mijn 12de en heb hier nooit last van. het ligt dus echt aan je eigen. en ik game gerust iets van 3-6 uur op een dag. naast mijn studie, andere hobbies en vrienden.
je klinkt echt als zo'n typische moeder die een of ander crappy artikel erover gelezen heeft en meteen denkt dat dat de waarheid is.
neen heb zo geen artikel gelezen of dergelijke.... ik maak mij gewoon wat zorgen dat ik echt zo weinig van hem zelf hoor, terwijl andere vriendinnen hun lief dagelijks horen... die sms'en, chatten wel véél met hun vriendin... & dat geeft me een deuk
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 22:51
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
neen heb zo geen artikel gelezen of dergelijke.... ik maak mij gewoon wat zorgen dat ik echt zo weinig van hem zelf hoor, terwijl andere vriendinnen hun lief dagelijks horen... die sms'en, chatten wel véél met hun vriendin... & dat geeft me een deuk
ik had het niet tegen jou, .maar tegen S0meone
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2012, 08:39
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Nee, Ten eerste: Ik ben een jongen en ik val op meisjes.
Ten tweede, Ben zelf ook meerdere malen verslaafd geweest.
Dat kan ik ook echt zien als er alleen lid bij je naam staat en verders niks..

Citaat:
En ik kan je vertellen, Het is niet leuk... Een beetje gamen word meestal 2/3 uurtjes een week daarna is het 5/6 uurtjes en nog later de hele dag.

Je praat met niemand, bijna niks intereseert je en je bent boos op mensen die gewoon wat vragen of iets zeggen, Slechte prestatie's op school, Je bent best eenzaam als je er eens over na zou denken.
tja, dat zijn jouw ervaringen. Dit meisje stelt dat hij er gewoon voor haar is.. dat hij alleen de tijd vergeet als hij game't. That's it. Ik vergeet de tijd als ik lees.. ben ik dan verslaafd aan lezen gelijk?

Citaat:
En je hebt wel gelijk, Ik overdrijf misschien een beetje, Niet zo zeer om de games (want een beetje gamen is oke)
Maar omdat je er verslaafd aan raakt.
Nee, jij bent er verslaafd aan geraakt. Dat wil niet zeggen dat anderen dat hebben!

Citaat:
Datgene haat ik wel zo! Want je wil wel normaal leven, en samen zijn met vrienden enzo maar je kan het zowat niet.

En snap je nu waarom ik zo reageer? : It ruined my life.

Ben er nu weer bovenop maar ik heb een rot tijd gehad,

Van Gymnasium naar havo naar vmbo (Ik stopte met gamen) Naar Havo Naar vwo, Ga nu t laatste jaar in dus doe nu weer vwo ben gestopt met gamen en de cijfers gaan goed en ik ben weer happy heb al men games verkocht samen met mun xbox en computer (alleen mijn laptop niet)

En als jouw vriendje meer om zijn games geeft en dat hij meent geen tijd te hebben omdat hij die games moet spelen, Kon hij voor mijn part doodvallen, Maarja de meesten komen dan aan :"ik hou zoveel van hem blabla"

Komop. Denk dan ook even na en geef hem de keus, Niet zoveel gamen of geen relatie.
tja, ik ben verslaafd geweest aan roken. Ben ik ook meegestopt. Cold turkey, gewoon uit mezelf... Dus die ervaringen heb ik niet.
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 19:00
Birgitstylezz
Avatar van Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Dat kan ik ook echt zien als er alleen lid bij je naam staat en verders niks..



tja, dat zijn jouw ervaringen. Dit meisje stelt dat hij er gewoon voor haar is.. dat hij alleen de tijd vergeet als hij game't. That's it. Ik vergeet de tijd als ik lees.. ben ik dan verslaafd aan lezen gelijk?



Nee, jij bent er verslaafd aan geraakt. Dat wil niet zeggen dat anderen dat hebben!



tja, ik ben verslaafd geweest aan roken. Ben ik ook meegestopt. Cold turkey, gewoon uit mezelf... Dus die ervaringen heb ik niet.
oke
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Nee, Ten eerste: Ik ben een jongen en ik val op meisjes.
Ten tweede, Ben zelf ook meerdere malen verslaafd geweest.

En ik kan je vertellen, Het is niet leuk... Een beetje gamen word meestal 2/3 uurtjes een week daarna is het 5/6 uurtjes en nog later de hele dag.

Je praat met niemand, bijna niks intereseert je en je bent boos op mensen die gewoon wat vragen of iets zeggen, Slechte prestatie's op school, Je bent best eenzaam als je er eens over na zou denken.

En je hebt wel gelijk, Ik overdrijf misschien een beetje, Niet zo zeer om de games (want een beetje gamen is oke)
Maar omdat je er verslaafd aan raakt.

Datgene haat ik wel zo! Want je wil wel normaal leven, en samen zijn met vrienden enzo maar je kan het zowat niet.

En snap je nu waarom ik zo reageer? : It ruined my life.
Dat is leuk en aardig, maar het verschilt dus per persoon. Dat jij er moeite me hebt betekent niet dat het relevant is om elke keer als het over gamen gaat de link met jouw verslaving te leggen.

Op die leeftijd gamede ik verschrikkelijk veel om competitief niveau aan te kunnen houden. Heeft verder echt niet veel invloed gehad op mijn schoolresultaten, vrienden of het bitches hosselen. Hell, toen ik met mijn team op ons best waren in de game had ik gewoon een vriendin.

Dat het jou niet is gelukt is vervelend, maar niet heel relevant hier en veroorzaakt vooral onnodige onzekerheid bij de al onzekere TS.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 21:00
S0meone
S0meone is offline
Citaat:
Dat is leuk en aardig, maar het verschilt dus per persoon. Dat jij er moeite me hebt betekent niet dat het relevant is om elke keer als het over gamen gaat de link met jouw verslaving te leggen.



Op die leeftijd gamede ik verschrikkelijk veel om competitief niveau aan te kunnen houden. Heeft verder echt niet veel invloed gehad op mijn schoolresultaten, vrienden of het bitches hosselen. Hell, toen ik met mijn team op ons best waren in de game had ik gewoon een vriendin.

Dat het jou niet is gelukt is vervelend, maar niet heel relevant hier en veroorzaakt vooral onnodige onzekerheid bij de al onzekere TS.
Nu gaat het weer een andere kant op, Ik gaf namelijk alleen antwoord op de vraag of ik zelf een vriend/vriendin was kwijtgeraakt door gamen.

Ik leg geen link tussen MIJN verslaving en TS's vriendje's leven.

Ik gaf antwoord op iemands vraag waarom ik games niet mag.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Ik leg geen link tussen MIJN verslaving en TS's vriendje's leven.
Je zit TS aan te moedigen om een keuze te maken tussen games en de relatie terwijl je geen idee hebt hoe het er daar aan toe gaat qua gamen. Natuurlijk leg je wel een link
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 13:17
Verwijderd
Ik vind het niet klinkrn alsof hij niet om je zou geven, maar ik begrijp wel dat jij het vervelend vindt dat hij zo weinig initiatief neemt. Maar als jij hem niet vertelt dat je vindt dat hij meer initiatief moet nemen, dan weet hij dat ook niet. Ik neem aan dat hij geen eerdere ervaring heeft met een zo lange verkering. En hij kan ook jouw gedachten niet lezen. Dus praat er eens over met hem, het liefst niet via sms maar in het echt. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "deze vakantie was ik meestal degene die het eerst smste of vroeg om af te spreken. Dat vond ik niet zo leuk en ik was soms bang dat je niet meer aan me dacht. Kun je in 't vervolg wat vaker zelf als eerste smsen? Dan hoef ik me niet steeds zorgen te maken"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 21:48
S0meone
S0meone is offline
Citaat:
Je zit TS aan te moedigen om een keuze te maken tussen games en de relatie terwijl je geen idee hebt hoe het er daar aan toe gaat qua gamen. Natuurlijk leg je wel een link

TS zegt zelf dattie er veel achter zit.

En ze moet niet kiezen, Alleen dan is het nog de vraag wil jij een vriendje die constant achter zo'n beeldscherm zit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2012, 22:01
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
ik zou proberen hem wat minder te smsen en minder afhankelijk van hem te zijn.
het is typisch een meisjes ding om als eerst naar een jongen te smsen dan andersom, maar jongens hebben hier ook minder behoefte aan dan meisjes.

Ik zou hem wat meer ruimte geven en laten spelen, een jongen blijft een jongen en hij doet er geen kwaad mee.
Dat je een paar dagen niets van hem hoort lijkt mij ook niet een probleem, soms heb je even lucht nodig.
Als je iedere dag met elkaar praat, en steeds weer over dezelfde standaard dingen, dan wordt een relatie heel gauw saai, variatie, afwisseling, afleiding, nieuwe prikkels is belangrijk om een relatie te onderhouden.
Blijkbaar haalt hij dat uit zijn spellen, en door hem te vragen te minderen met games en meer aandacht aan jou te geven, kan dat irritatie bij hem opwekken. Alsof hij noodgedwongen moet kiezen tussen jou en zijn spel, dat legt druk op je relatie dus zou het niet doen.

Prima als je hem vraagt hoe en wat, erover hebben etc maar stel er verder geen eisen aan totdat het extreem wordt en de relatie vervaagd of eronder lijdt. Nu lijkt het me onschuldig om je zorgen te maken.

Daarbij klinkt het alsof jullie een heel gezellig relatie met elkaar hebben en niet iedereen heeft dat, vooral op een leeftijd van 15 dus wees gelukkig dat je nu al gewoon samen bent en elkaar 5 dagen ziet want dat is voldoende.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 14:44
Verwijderd
Verras hem eens met een lekkere cake, of ruim zijn kamer op als hij aan het gamen is. Zo zijn jullie samen en leert hij je waarderen. Laat hem lekker die games spelen en stoor hem niet. Zorg dat er wat drinken klaarstaat, zodat hij daar niet om hoeft te vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Films, TV & Radio one tree hill
øskar
321 10-07-2005 18:17
Liefde & Relatie meent hij het?
flowergirl-B
51 26-05-2005 22:21
Liefde & Relatie moet ik hem geloven?
Verwijderd
11 27-05-2004 17:42
Lifestyle neonazi's
on the moon
499 17-05-2003 15:36
Seksualiteit hoe vertel je het?? en meent mijn vriendje het volgens jullie?
framboosje
8 02-08-2002 06:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.