Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2012, 06:51
ADO070
ADO070 is offline
Ben je in April al ''vrij'' om te gaan leren voor de examens?
Of niet?
Oud 03-09-2012, 07:00
Verwijderd
Volgens mij gaat het vrij lang door, maar heb je op een gegeven moment veel examentrainingen. Ik heb voor mijn examens twee weken meivakantie, en jij aan je ADO te zien en we qua plaats niet veel schelen, waarschijnlijk/misschien ook wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 07:19
ADO070
ADO070 is offline
Dat is echt heel kort.
Ik dacht dat je minimaal 2 maanden kreeg om te leren voor de examens.
Oud 03-09-2012, 07:22
Verwijderd
Je kan toch nu al beginnen met het leren voor je examens? En je hebt je stof toch al allemaal gehad? Je krijgt echt geen twee maanden vrij om je examens te leren hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 07:43
ADO070
ADO070 is offline
Ik zit in 4 Havo, maar ik maak me al een beetje druk over volgend jaar.
Het is gewoon echt veel, en je krijgt ook nog tentamens en wij krijgen ook nog toetsweken(rapportcijfers)
Oud 03-09-2012, 08:21
Verwijderd
Ja, maar tijdens die toetsweken doe je steeds stukjes van het hele pakket dat je uiteindelijk moet kennen. Gebruik je graag samenvattingen, dan is het fjin als je daar nu al mee begint voor eind volgend jaar.

Ik had zelf drie weken en niemand ging de eerste week daarvan al leren. Je kunt ook heel moeilijk van elk vak elke bladzijde weer helemaal doornemen, dus je moet op een andere manier die grote hoeveelheid aankunnen. Je kunt het dus al samenvatten, je kunt selecteren welke onderwerpen meer aandacht nodig hebben (ook na je SE's), je kunt oude examens maken.. Maar de eindexamens zelf testen vooral of jij het globale idee snapt en niet of je elk detail kunt opdreunen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 08:45
Axel11
Axel11 is offline
Ik kreeg drie tot vier weken van tevoren vrij.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zit in 4 Havo, maar ik maak me al een beetje druk over volgend jaar.
Het is gewoon echt veel, en je krijgt ook nog tentamens en wij krijgen ook nog toetsweken(rapportcijfers)
Ik heb bij mij op de jaarplanning gekeken en ik ongeveer vijf weken voor mijn examens nog mijn laatste tentamens. Dan krijg ik 3-4 weken voor mijn examens allerlei examentrainingen en heb ik daarna ongeveer 2,5 week meivakantie. Dus ik heb tentamens, examentrainingen, laatste dagen voor de officiële meivakantie vrij en dan twee weken meivakantie. Maar volgens mij ligt dat ook per school anders.

Ik denk dat je je gewoon niet zo druk moet maken. Je ziet het allemaal vanzelf wel en je kan nu toch nog niet helemaal gaan plannen wat je wel en niet kan gaan doen volgend jaar. Je ziet het wel! Het komt echt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 15:18
Associated
Associated is offline
haha, ado je maakt je teveel druk over de examens en 4havo! Ik zit nu op het hbo en ik moet zeggen dat het vierde jaar van de havo het leukst was. misschien door de leerlingen maar ook gewoon de leraren. in ieder geval, je krijgt geen extra vrij voor examens te leren, je examens beginnen rond 14 mei ofzo, je hebt begin mei de meivakantie, dus daarin gaan veel mensen het allemaal nog eens herhalen. ik niet, ik begon toen pas hahaha, sterker nog, ik had maandag een examen en vrijdag ook, ik ging pas dinsdag beginnen met dat examen te leren! hahaha

wat ik wil zeggen is dat je niet moet stressen voor de tentamens in 4h, leer gewoon een weekend van tevoren en GENIET van het jaar, want als je gaat stressen ga je terugkijken op een heel kut jaar
Oud 10-09-2012, 16:24
Axel11
Axel11 is offline
Het verschilt dus per school of je extra vrij krijgt, zie de andere mensen die reageren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 18:31
Verwijderd
Ik leerde de dag van tevoren en dat ging prima.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 19:37
Silvano08
Silvano08 is offline
Wij beginnen zo'n beetje half/eind maart actief met examentrainingen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 21:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 19:59
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Tenzij je de afgelopen twee jaar hebt zitten slapen is dat ook goed te doen. Want in principe toetsen ze op je CE's gewoon de stof waar je sinds het begin van bovenbouw al mee bezig bent, en nog niet eens echt in detail ook!

Je hebt sowieso al de hele meivakantie, en eigenlijk is het juist beter als je niet te veel vrij hebt: thuis is het je eigen verantwoordelijkheid, op school word je eigenlijk alles voorgeschoteld. Na je laatste schoolexamenweek zullen de lessen ook vooral draaien om presentaties van je docenten, herhaling en zelf je tijd nuttig besteden, en tja, je zit er toch, dus kun je beter wat doen. En je docenten helpen jullie waarschijnlijk ook ontzettend door examentrainingen te geven, waarin je alles ook weer even op een rijtje krijgt.

Ik wil je ook weer niet te veel geruststellen want het kan best dat je ergens hard mee moet oefenen. Dat weet je meestal wel van jezelf, en gebruik anders ook je schoolexamens om te kijken waar je staat en waar je eventueel nog naar moet kijken, dan moet het zeker goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 20:26
ADO070
ADO070 is offline
Ja, wij moeten verplicht Lyceo-examentrainingen volgen.
Maar ik dacht dat je gewoon doorgaat met onzinnige stof doornemen, die je niet hoeft te kennen voor het examen.
Maar ik zie wel dit en volgend jaar.
Reageren

Regels voor berichten