Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Verder zijn mannen fysiek en psychologisch vele malen sterken of stabieler dan vrouwen. Bij het Korps Mariniers worden nooit vrouwen toegelaten en ik dacht bij de KCT ook niet. Daar is echt wel een reden voor.
||
![]() |
Citaat:
![]() Overigens geven ze op die website een aantal vreemde redenen waarom er verder geen vrouwen bij de marine mogen. |
![]() |
||
Citaat:
Die opmerking dat mannen psychologisch sterker zijn dan vrouwen is gewoon klinkklare onzin. Waar kom jij vandaan? De jaren '50?
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben liever dienstweigeraar dan marinier of soldaat. Sterker nog, geef mij in zo'n situatie wapentuig en ik schiet op alles wat beweegt. Nog voor we in vijandelijk gebied zijn. Citaat:
Als je toch gelooft in wetenschap hoef je niet met een 'het is algemeen bekend' aan te komen. |
![]() |
||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menopauze http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstru...ruatieklachten Als dienstplichtige is het trouwens strafbaar om dienst te weigeren. Mocht je uiteindelijk deserteren, staan daar nog hogere straffen op. In oorlogstijd is het ook niet ongebruikelijk om de doodstraf in te voeren, zeker voor een bedreiging van de staat, bij bijv. desertie.
||
Citaat:
Dus kleine kans dat dit gebeurt in Nederland / andere EU-landen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder is je redenatie één grote generalisatie, gefundeerd op clichés en stereotypes en dus volledige onzin.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jij laat dus liever het verdedigen van je land, en je vrijheid, je vrienden en familie over aan de jongens die wel voor hun nummer opkomen? Of zou je vinden dat we dan maar Chinees of Russisch moeten leren spreken? Als de Amerikanen in de tweede wereldoorlog zo gedacht hadden, zou jij nu Duits spreken, en de Hitlergroet brengen. En als je commentaar had, zou je vergast worden. Om maar eens een lomp vergelijk te trekken. Voor Daantjer: er zitten zat vrouwen bij het leger, die fysiek en mentaal evengoed, zo niet beter presteren als mannen. Als ze het niet aan zouden kunnen, zouden ze snel genoeg ontslag krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Waarom zou ik dat moeten verklaren? Als dat zo is, dan zal dat zo zijn, en daar zal defensie best een reden voor hebben. Hoewel ik geloof dat dat onzin is, want de teams die los op boten worden geplaatst, ter bescherming tegen piraterij zijn toch echt van het KM en daar zitten toch echt vrouwen tussen. En die krijgen toch echt dezelfde training als de rest van het KM.
Op onderzeeers worden geloof ik ook geen vrouwen geplaatst, ivm privacy gebrek ofzo. Hoe dan ook. Het leger, defensie bestaat uit meer onderdelen dan het Korps Mariniers alleen. Sterker nog: ik geloof dat er onderdelen zijn die belangrijker en meer werk doen dan het Korps Mariniers. En daar zitten toch echt vrouwen in. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De marine geeft zelf aan dat vrouwen niet bij de onderzeedienst en mariniers komen 'in verband met de fysiek zware eisen, respectievelijk de beperktheid van de leefomgeving.' Ik vond ergens anders nog een artikel (waarvan ik de de waarde een beetje betwijfel, dat zal ik eerlijk toegeven) waarin voornamelijk beperktheid van leefomgeving als reden genoemd wordt. Als in, er zijn uiteraard enkele vrouwen die aan de eisen voldoen, maar het zijn er gewoonweg te weinig. Daardoor zou je als vrouw misschien in een unit met alleen maar mannen terecht komen zonder dat er gescheiden wc's zijn, zonder wat voor privacy dan ook. Dat willen ze voorkomen. Lijkt mij vrij logisch.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou vrienden en familie overigens aanraden om niet ten strijde te trekken. Waarom zouden ze? De overgrote meerderheid van een veroverd land gedijt prima. En of ik nu Chinees of Russisch moet leren, dat is me om het even. Zolang er brood op de plank is, is er weinig te klagen toch? Overigens ben ik van mening dat het wel eens beter had kunnen zijn als de Duitsers hadden gewonnen. We beschouwen de Amerikanen onterecht als helden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dat zal ik niet ontkennen. Alleen, je zult maar een proefpersoon van dokter Mengele zijn geweest. Zouden die ook zo blij zijn, in de wetenschap dat?
Los daarvan: stellen dat de Amerikanen helden waren, zal je mij niet horen doen. Ik weet wel dat dankzij de inzet van de geallieerden iedereen hier de vrijheid heeft om zin en onzin te verkondigen. En dat is me wel wat waard. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb een vraagje over dienstplicht in turkije, alle jongens die 18 zijn of ouder moeten in dienstplicht. mijn broertje dus ook maar hij is nu nog 15. ik weet zeker dat hij dat niet aankan. omdat hij nu al vraagt of onze ouders het niet kunnen afkopen want dat is zo'n 10.000 euro
![]() |
![]() |
||
Citaat:
-Je broertje kan sowieso wel uitstel van de dienstplicht aanvragen zolang hij onderwijs volgt. -Zodra je broertje geen onderwijs meer volgt, is er misschien wel genoeg geld voor het afkopen van de dienstplicht of anders kan je broertje zijn Turkse nationaliteit afstaan. -Je broertje kan natuurlijk ook niets doen en afwachten, maar dan wordt hij mogelijk uit de Turkse nationaliteit gezet + krijgt hij een gevangenisstraf opgelegd in Turkije. Dan kan hij in feite nooit meer naar Turkije toe, tenzij hij de gevangenis in wil. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Vrouwen zijn gemiddeld zwakker dan mannen, komt hierdoor:
Vroeger (denk aan de tijd dat de mens net een mens was) waren de mannen jagers, en de vrouwen plukten bessen enz. Daarom hebben de mannen een ander lichaam gekregen en de vrouwen kunnen nu beter dingen vinden, denk aan dat je iets niet vind in de koelkast en je vraagt het je moeder en ze ziet het direct.
||
Citaat:
(Overigens vind ik niet dat vrouwen dienstplicht zouden moeten krijgen hoor. Ik ben sowieso tegen de dienstplicht in welke vorm dan ook.)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Nieuwe Dienstplicht Kitten | 26 | 28-12-2011 17:48 | |
dienstplicht jahallo | 106 | 14-12-2004 13:29 | |
Sociale dienstplicht? ~Hadiya~ | 102 | 21-11-2004 17:39 | |
Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten? Gatara | 33 | 03-06-2004 16:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht Makaveli | 6 | 24-01-2004 18:27 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Dienstplicht dcorsen | 28 | 16-06-2003 17:07 |