Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2012, 18:53
Verwijderd
Dus ik weet hier helemaal niks over maar stel Nederland zou in oorlog komen.
Moeten dan alle mannen van leeftijd X tot X het leger in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2012, 18:57
Axel11
Axel11 is offline
De opkomstplicht is opgeschort. De regering kan besluiten deze opschorting ongedaan te maken.

In dat geval kan elke man van 17 tot 45 jaar worden opgeroepen voor het leger.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 21:38
Kesa
Kesa is offline
Wat bovenstaande zegt. Iedere jongen krijgt bij mijn weten ook rond zijn zeventiende verjaardag een brief waarin dat staat vermeldt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 23:26
DAH
DAH is offline
Ja, ik geloof dat in het jaar dat je 17 wordt, je zo'n brief krijgt. Als Nederland heel nodig soldaten nodig heeft, kunnen de 'dienstplichtigen' opgetrommeld worden. Dat.zal dus niet snel gebeuren bij een vredesmissie in Afghanistan ofzo, maar eerder als Nederland zelf wordt aangevallen. Wellicht word je niet opgeroepen en je moet ook nog door de medische keuring heen (lijkt me). Dat is het wel zo'n beetje, geloof ik.
Oud 14-09-2012, 17:58
Verwijderd
Dat klinkt ouderwets, zeker het feit dat alleen mannen moeten.

Als je geen verschil tussen mannen en vrouwen in het alledaagse leven maakt doe je het ook niet dan vind ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 23:15
DAH
DAH is offline
Ik vind het ook wel apart dat alleen mannen ervoor worden opgeroepen, maar dat is waarschijnlijk door
1. Traditie
2. Mannen hebben geloof ik over het algemeen een hogere kans van slagen op fysiek gebied.
Oud 04-10-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
2. Mannen hebben geloof ik over het algemeen een hogere kans van slagen op fysiek gebied.
in de meeste gevallen natuurlijk... ik zou geen vriendin willen die hoger is dan ik of meer gespierd...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel apart dat alleen mannen ervoor worden opgeroepen, maar dat is waarschijnlijk door
1. Traditie
Zodra het komt tot dienstplicht sta ik bij meldpunt discriminatie, hoor
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:00
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Zodra het komt tot dienstplicht sta ik bij meldpunt discriminatie, hoor
Ben je dan liever dienstweigeraar dan marinier of soldaat?
Verder zijn mannen fysiek en psychologisch vele malen sterken of stabieler dan vrouwen. Bij het Korps Mariniers worden nooit vrouwen toegelaten en ik dacht bij de KCT ook niet. Daar is echt wel een reden voor.
Oud 08-10-2012, 20:13
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Verder zijn mannen fysiek en psychologisch vele malen sterken of stabieler dan vrouwen. Bij het Korps Mariniers worden nooit vrouwen toegelaten en ik dacht bij de KCT ook niet. Daar is echt wel een reden voor.
ALs je op de website van de marine kijkt zie je dat het alleen het fysieke verschil een rol speelt .

Overigens geven ze op die website een aantal vreemde redenen waarom er verder geen vrouwen bij de marine mogen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 23:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zoiets moet gewoon individueel worden beoordeeld. Er zijn genoeg vrouwen die fysiek sterk genoeg zijn (en mannen die te zwak zijn).

Die opmerking dat mannen psychologisch sterker zijn dan vrouwen is gewoon klinkklare onzin. Waar kom jij vandaan? De jaren '50?
Oud 09-10-2012, 07:33
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Zoiets moet gewoon individueel worden beoordeeld. Er zijn genoeg vrouwen die fysiek sterk genoeg zijn (en mannen die te zwak zijn).

Die opmerking dat mannen psychologisch sterker zijn dan vrouwen is gewoon klinkklare onzin. Waar kom jij vandaan? De jaren '50?
Ik geloof in wetenschap. Het is algemeen bekend dat vrouwen sneller last hebben van 'stemmingswisselingen'. Dit komt doordat het hormonale stelsel van een vrouw (menstruatiecyclus, overgang) veel invloed kan uitoefenen op haar psyche, ergo een niet al te stabiele factor. Bij een man is het simpeler. Een man heeft gewoon zin in seks (dat doen de hormonen) en in het ergste geval heeft een man gewoon geen zin in seks. Ook denkt een man rationeler, vrouwen houden veel meer rekening met gevoelens. Nu is in veel beroepen een vrouw beter, door het rekening houden met gevoelens. Maar als jij een terrorist met een kind aan z'n arm je maten ziet beschieten moet je even wat minder rekening houden met de gevoelens van dat kind.
Oud 09-10-2012, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Jij legitimeert hier even 'het zwakke geslacht'?

Ik ben liever dienstweigeraar dan marinier of soldaat. Sterker nog, geef mij in zo'n situatie wapentuig en ik schiet op alles wat beweegt. Nog voor we in vijandelijk gebied zijn.

Citaat:
Ik geloof in wetenschap. Het is algemeen bekend dat vrouwen sneller last hebben van 'stemmingswisselingen'. Dit komt doordat het hormonale stelsel van een vrouw (menstruatiecyclus, overgang) veel invloed kan uitoefenen op haar psyche, ergo een niet al te stabiele factor. Bij een man is het simpeler. Een man heeft gewoon zin in seks (dat doen de hormonen) en in het ergste geval heeft een man gewoon geen zin in seks. Ook denkt een man rationeler, vrouwen houden veel meer rekening met gevoelens. Nu is in veel beroepen een vrouw beter, door het rekening houden met gevoelens. Maar als jij een terrorist met een kind aan z'n arm je maten ziet beschieten moet je even wat minder rekening houden met de gevoelens van dat kind.
LOL Bron?

Als je toch gelooft in wetenschap hoef je niet met een 'het is algemeen bekend' aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 10:11
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Jij legitimeert hier even 'het zwakke geslacht'?

Ik ben liever dienstweigeraar dan marinier of soldaat. Sterker nog, geef mij in zo'n situatie wapentuig en ik schiet op alles wat beweegt. Nog voor we in vijandelijk gebied zijn.

LOL Bron?

Als je toch gelooft in wetenschap hoef je niet met een 'het is algemeen bekend' aan te komen.
Ik zou niet met wikipedia, maar met de codex medicus aan willen komen, maar op school heb ik die niet bij de hand dus:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menopauze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstru...ruatieklachten

Als dienstplichtige is het trouwens strafbaar om dienst te weigeren. Mocht je uiteindelijk deserteren, staan daar nog hogere straffen op. In oorlogstijd is het ook niet ongebruikelijk om de doodstraf in te voeren, zeker voor een bedreiging van de staat, bij bijv. desertie.
Oud 09-10-2012, 12:45
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In oorlogstijd is het ook niet ongebruikelijk om de doodstraf in te voeren, zeker voor een bedreiging van de staat, bij bijv. desertie.
Nederland heeft zich aangesloten bij een onderdeel van het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens dat dit verbiedt. Tevens is het volgens de Nederlandse grondwet niet toegestaan.

Dus kleine kans dat dit gebeurt in Nederland / andere EU-landen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 13:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Verklaar dan even voor mij waarom in bijna alle landen ook vrouwen beroepsmilitair kunnen worden en in een aantal landen (bijv. Israel) de dienstplicht ook voor vrouwen geldt.

Verder is je redenatie één grote generalisatie, gefundeerd op clichés en stereotypes en dus volledige onzin.
Oud 09-10-2012, 14:11
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Verklaar dan even voor mij waarom in bijna alle landen ook vrouwen beroepsmilitair kunnen worden en in een aantal landen (bijv. Israel) de dienstplicht ook voor vrouwen geldt.

Verder is je redenatie één grote generalisatie, gefundeerd op clichés en stereotypes en dus volledige onzin.
Natuurlijk zijn er ook zat meedogenloze killers bij de vrouwen, maar gemiddelden liggen gewoon zo dat vrouwen emotioneel instabieler zijn. Als Nederland zo onder druk zou staan zou ik dan ook graag hebben dat vrouwen ook dienstplichtig worden, zeker als dit forum de Nederlandse bevolking weerspiegelt.
Oud 11-10-2012, 13:11
feniks
feniks is offline
Citaat:

Stel heh, in het geval dat de Chinezen en de Russen het op hun heupen krijgen. Stel...

Jij laat dus liever het verdedigen van je land, en je vrijheid, je vrienden en familie over aan de jongens die wel voor hun nummer opkomen? Of zou je vinden dat we dan maar Chinees of Russisch moeten leren spreken?

Als de Amerikanen in de tweede wereldoorlog zo gedacht hadden, zou jij nu Duits spreken, en de Hitlergroet brengen.
En als je commentaar had, zou je vergast worden.
Om maar eens een lomp vergelijk te trekken.

Voor Daantjer: er zitten zat vrouwen bij het leger, die fysiek en mentaal evengoed, zo niet beter presteren als mannen. Als ze het niet aan zouden kunnen, zouden ze snel genoeg ontslag krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 21:53
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Voor Daantjer: er zitten zat vrouwen bij het leger, die fysiek en mentaal evengoed, zo niet beter presteren als mannen. Als ze het niet aan zouden kunnen, zouden ze snel genoeg ontslag krijgen.
Bij de Korps Mariniers worden enkel mannen toegelaten, verklaar dit eens.
Oud 12-10-2012, 06:18
feniks
feniks is offline
Waarom zou ik dat moeten verklaren? Als dat zo is, dan zal dat zo zijn, en daar zal defensie best een reden voor hebben. Hoewel ik geloof dat dat onzin is, want de teams die los op boten worden geplaatst, ter bescherming tegen piraterij zijn toch echt van het KM en daar zitten toch echt vrouwen tussen. En die krijgen toch echt dezelfde training als de rest van het KM.
Op onderzeeers worden geloof ik ook geen vrouwen geplaatst, ivm privacy gebrek ofzo.

Hoe dan ook. Het leger, defensie bestaat uit meer onderdelen dan het Korps Mariniers alleen. Sterker nog: ik geloof dat er onderdelen zijn die belangrijker en meer werk doen dan het Korps Mariniers. En daar zitten toch echt vrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 10:57
Verwijderd
De marine geeft zelf aan dat vrouwen niet bij de onderzeedienst en mariniers komen 'in verband met de fysiek zware eisen, respectievelijk de beperktheid van de leefomgeving.' Ik vond ergens anders nog een artikel (waarvan ik de de waarde een beetje betwijfel, dat zal ik eerlijk toegeven) waarin voornamelijk beperktheid van leefomgeving als reden genoemd wordt. Als in, er zijn uiteraard enkele vrouwen die aan de eisen voldoen, maar het zijn er gewoonweg te weinig. Daardoor zou je als vrouw misschien in een unit met alleen maar mannen terecht komen zonder dat er gescheiden wc's zijn, zonder wat voor privacy dan ook. Dat willen ze voorkomen. Lijkt mij vrij logisch.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet met wikipedia, maar met de codex medicus aan willen komen, maar op school heb ik die niet bij de hand dus:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menopauze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstru...ruatieklachten
Superieure intelligentie compenseert dit weer. Sowieso is er maar weinig actie op het front zelf, als ik de huidige ontwikkelingen een beetje goed volg.

Citaat:
Als dienstplichtige is het trouwens strafbaar om dienst te weigeren. Mocht je uiteindelijk deserteren, staan daar nog hogere straffen op. In oorlogstijd is het ook niet ongebruikelijk om de doodstraf in te voeren, zeker voor een bedreiging van de staat, bij bijv. desertie.
Daar ben ik me van bewust. Maakt me eigenlijk niet uit.

Citaat:
Stel heh, in het geval dat de Chinezen en de Russen het op hun heupen krijgen. Stel...

Jij laat dus liever het verdedigen van je land, en je vrijheid, je vrienden en familie over aan de jongens die wel voor hun nummer opkomen? Of zou je vinden dat we dan maar Chinees of Russisch moeten leren spreken?

Als de Amerikanen in de tweede wereldoorlog zo gedacht hadden, zou jij nu Duits spreken, en de Hitlergroet brengen.
En als je commentaar had, zou je vergast worden.
Om maar eens een lomp vergelijk te trekken.
Als de Chinezen en/of Russen het op de heupen krijgen, kijk ik uit naar de dag waarop de armzalige stakkers zich kapot gaan lopen op een superieure tegenstander. Nederland is niet per se mijn land. Ik ben geen nationalist. Het is overigens cynisch om het over vrijheid te hebben. Wat is vrijheid? Vult Nederland vrijheid op de beste manier in?

Ik zou vrienden en familie overigens aanraden om niet ten strijde te trekken. Waarom zouden ze? De overgrote meerderheid van een veroverd land gedijt prima. En of ik nu Chinees of Russisch moet leren, dat is me om het even. Zolang er brood op de plank is, is er weinig te klagen toch?

Overigens ben ik van mening dat het wel eens beter had kunnen zijn als de Duitsers hadden gewonnen. We beschouwen de Amerikanen onterecht als helden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 20:30
feniks
feniks is offline
Ow, ben je er zo een, die vind dat we inderdaad maar onder het juk van de nazi's hadden moeten leven.
Dat verklaart inderdaad veel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 23:06
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ow, ben je er zo een, die vind dat we inderdaad maar onder het juk van de nazi's hadden moeten leven.
Dat verklaart inderdaad veel
Wel, er is in Nazi-Duitsland ontzettend veel medisch onderzoek gedaan waarzonder we nu waarschijnlijk geen behandeling zouden hebben tegen vele ziektes. Maar iedere dictatuur is er een te veel.
Oud 15-10-2012, 08:04
feniks
feniks is offline
Dat zal ik niet ontkennen. Alleen, je zult maar een proefpersoon van dokter Mengele zijn geweest. Zouden die ook zo blij zijn, in de wetenschap dat?

Los daarvan: stellen dat de Amerikanen helden waren, zal je mij niet horen doen. Ik weet wel dat dankzij de inzet van de geallieerden iedereen hier de vrijheid heeft om zin en onzin te verkondigen. En dat is me wel wat waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2012, 22:12
xx--xx
xx--xx is offline
Ik heb een vraagje over dienstplicht in turkije, alle jongens die 18 zijn of ouder moeten in dienstplicht. mijn broertje dus ook maar hij is nu nog 15. ik weet zeker dat hij dat niet aankan. omdat hij nu al vraagt of onze ouders het niet kunnen afkopen want dat is zo'n 10.000 euro en je bent 15 maanden van huis en hij heeft verschrikkelijke heimwee. nu is mijn vraag: kan ik voor hem in de plaats? ook al ben ik een meisje?? ik wil zo wie zo al bij defensie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje over dienstplicht in turkije, alle jongens die 18 zijn of ouder moeten in dienstplicht. mijn broertje dus ook maar hij is nu nog 15. ik weet zeker dat hij dat niet aankan. omdat hij nu al vraagt of onze ouders het niet kunnen afkopen want dat is zo'n 10.000 euro en je bent 15 maanden van huis en hij heeft verschrikkelijke heimwee. nu is mijn vraag: kan ik voor hem in de plaats? ook al ben ik een meisje?? ik wil zo wie zo al bij defensie.
-Nee, je kunt niet in plaats van je broertje de dienstplicht vervullen.
-Je broertje kan sowieso wel uitstel van de dienstplicht aanvragen zolang hij onderwijs volgt.
-Zodra je broertje geen onderwijs meer volgt, is er misschien wel genoeg geld voor het afkopen van de dienstplicht of anders kan je broertje zijn Turkse nationaliteit afstaan.
-Je broertje kan natuurlijk ook niets doen en afwachten, maar dan wordt hij mogelijk uit de Turkse nationaliteit gezet + krijgt hij een gevangenisstraf opgelegd in Turkije. Dan kan hij in feite nooit meer naar Turkije toe, tenzij hij de gevangenis in wil.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 01:31
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus ik weet hier helemaal niks over maar stel Nederland zou in oorlog komen.
Moeten dan alle mannen van leeftijd X tot X het leger in?
Wettelijk gezien kan iedereen opgeroepen worden ja.
Oud 10-11-2012, 01:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
je "moet" gewoon je turkse nationaliteit afstaan.
Oud 14-11-2012, 14:50
Intikken
Intikken is offline
Vrouwen zijn gemiddeld zwakker dan mannen, komt hierdoor:
Vroeger (denk aan de tijd dat de mens net een mens was) waren de mannen jagers, en de vrouwen plukten bessen enz. Daarom hebben de mannen een ander lichaam gekregen en de vrouwen kunnen nu beter dingen vinden, denk aan dat je iets niet vind in de koelkast en je vraagt het je moeder en ze ziet het direct.
Oud 15-11-2012, 17:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar als jij een terrorist met een kind aan z'n arm je maten ziet beschieten moet je even wat minder rekening houden met de gevoelens van dat kind.
Waarom?

(Overigens vind ik niet dat vrouwen dienstplicht zouden moeten krijgen hoor. Ik ben sowieso tegen de dienstplicht in welke vorm dan ook.)
Reageren

Regels voor berichten