Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 21:42
lris
lris is offline
Hey allemaal,
ik doe mee met een wedstrijd om een jaar highschool te winnnen,

ik zal niet vragen om stemmen (al mag je natuurlijk wel op me stemme ^^(zie de link in mijn hantekening )

maar ik ben benieuwd naar mensen met ervaringen!
wie is er naar een highschool geweest? en hoe vond je dat in welke staat zat je? wat zijn de grootse verschillen tussen de Amerikanen en de Nederlanders? Miste je je ouders? Hoe is het om een jaar lang nouwlijks Nederlands te spreken, verleer je het dan?

en het belangrijkste, heb je er spijt van of zou je het iedereen aanraden???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2012, 21:47
MiBe
MiBe is offline
1. Ja, ben ik geweest.
2. Ik vond het een leuke ervaring, ik zat niet in een staat maar in de provincie Västmanland.
3. Dat Nederlanders dik zijn en Amerikanen superdik.
4. Mwa, het was uit te houden zonder ze.
5. Nee dat verleer je niet, vlak na terugkomst moet je af en toe even naar woorden zoeken maar je zit er zo weer in.

Tip: Kijk verder dan de VS, is ontzettend standaard om een jaar heen te gaan. Ook is het leuk een andere taal te leren, ervan uitgaande dat je Engels reeds beheerst.
Oud 05-10-2012, 21:51
lris
lris is offline
@mibe

bedankt voor de tip, alleen mijn talenknobbel is enorm slecht, dislect (kijk uit heel erg besmettelijk)
en de wedstrijd is nou eenmaal voor Amerika, anders kan ik het niet betalen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 20:30
Anna6
Anna6 is offline
Ik ben ook een jaar geweest! (2010-2011) In Louisville, KY en het was echt super!! Je kunt me altijd een PM sturen. Ik beantwoord je vragen graag
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 04:35
ArendaW
ArendaW is offline
Ja, ik heb mijn middelbare in Canada afgemaakt door een laatste jaar highschool hier te doen. Het beviel mij niet omdat het niveau in mijn gebied te laag was en ik me rot verveelde, wel veel lol gehad met vrienden en nee, je nederlands verleer je niet. Ik had liever een nederlands diploma, maar de ervaring is wel wat waard en ik zou het wel aanraden, oa omdat je er natuurlijk niet alleen studie-gerelateerde dingen van opdoet. Ik werd (nog steeds trouwens) helemaal maf van het "How are you!" Dat en vadsigheid.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 17:32
lris
lris is offline
@Arenda thanks en @Anna ik had je al ge pm't en bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 11:58
xXmathXx
xXmathXx is offline
heey, ik zit nu in kenya op het moment in Kenya om mijn highschool hier te doen.. uhm, ik raad het je zeker aan, het is zeer leuk om is iets anders te zien dan het nederland dat je kent. Ik zal hier waarschijnlijk nog 1,5 jaar zitten, (zit hier nu al een paar jaar.) en ik verveel me nog zeker niet. Het is zeer goed voor je engels (als je het nog niet kan), en als je het al wel goed kan, is het een stuk makkelijker. Mijn nederlands gaat wel wat achteruit, omdat ik het gewoon ecgt nooid spreek. Het lezen gaat wel goed, maar de woorden zoeken als je iets schrijft of spreeken met iemand is wat moeilijker.. Ik heb er helemaal geen spijt van, en zou het zo weer doen. heb je nog vragen over iets, stuur me een PM maar.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 23:58
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Verwacht één ding als je als 16 jarige naar Amerika gaat -> Men wilt jou neuken, het liefst zo snel mogelijk.

Vermijd dus 'house party's'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 14:55
lris
lris is offline
Citaat:
Verwacht één ding als je als 16 jarige naar Amerika gaat -> Men wilt jou neuken, het liefst zo snel mogelijk.

Vermijd dus 'house party's'
haha thanx voor de tip
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 22:46
Jolien18
Jolien18 is offline
Ik zou het niemand willen aanraden, want ik heb er heel slechte ervaringen mee. Ef is onbetrouwbaar. Daar draait het echt alleen maar om geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten