Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2012, 19:35
Verwijderd
Best wel vaak heb ik jeuk in gehoorgang en dan ga ik wattenstaafje pakken en dan jeuken in me oor allen het is best wel vaak en heel vervelend

is het normaal of tijd voor de dokter?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 19:39
Verwijderd
Met een wattenstaafje ga je eraan zitten frunniken, geïrriteerde huid nog meer pesten enzo. Je oren hebben zelfreinigingsmechanismen, dus je hoeft (mag!) er eigenlijk nooit met een wattenstaafje in. Je kunt het oppervlak schoonhouden met een zakdoek om je vinger.

Als het binnenin jeukt moet je het dus laten, zoveel mogelijk (kan zijn dat je het zelf veroorzaakt). Dat is naar en ik ben er ook slecht in, maar dat zou wel op korte termijn beter moeten gaan. Blijf er eens een weekje écht vanaf (de binnenkant) en jeukt het dan nog, dan kun je het wel door je huisarts laten bekijken. Maar grote kans dus dat je zelf elke keer de boel weer wat verder irriteert.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Met een wattenstaafje ga je eraan zitten frunniken, geïrriteerde huid nog meer pesten enzo. Je oren hebben zelfreinigingsmechanismen, dus je hoeft (mag!) er eigenlijk nooit met een wattenstaafje in. Je kunt het oppervlak schoonhouden met een zakdoek om je vinger.

Als het binnenin jeukt moet je het dus laten, zoveel mogelijk (kan zijn dat je het zelf veroorzaakt). Dat is naar en ik ben er ook slecht in, maar dat zou wel op korte termijn beter moeten gaan. Blijf er eens een weekje écht vanaf (de binnenkant) en jeukt het dan nog, dan kun je het wel door je huisarts laten bekijken. Maar grote kans dus dat je zelf elke keer de boel weer wat verder irriteert.
nu heb ik het best wel lang heb ook soms piep in me oor weet niet of dat er mee te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 23:42
Verwijderd
Het zou best kunnen dat het daar wat mee te maken heeft. als je een piep in je oor hebt, heeft dat in 90% van de gevallen iets te maken met gehoorschade door te hard geluid. Pas hier goed op! zorg ervoor dat je mp3 speler neit te hard staat, en dat je op plaatsen waar heel hard geluid is, bijv. discotheken, oordopjes in hebt (er zijn speciale oordopjes met filter zodat je de muziek nog wel goed hoort). Ikzelf heb door meerdere hevige oorontstekingen en een geluidstrauma een permanente piep in mijn oor. Het gevoel van jeuk in mijn oren ken ik goed. ik kan niet wetenschappelijk onderbouwen dat het daar vandaan komt maar het zou heel goed kunnen, ik heb hier namelijk ook last van sinds ik de piep heb.

Nogmaals, pas goed op je oren, je hebt maar 1 paar oren en schade herstelt niet. ik kan uit ervaring zeggen dat zo'n piep écht heel rot is. complete stilte kan je tot wanhoop drijven, er zijn mensen die zelfmoord hebben gepleegd vanwege dit soort nare piepen. Nu is die van mij gelukkig niet zó erg en kan ik die bij normaal omgevingsgeluid goed maskeren, maar stil in bed is hij toch wel heel hard...

Mocht je vragen hebben dan mag je die natuurlijk hier stellen of je kan me een PM sturen. je kan ook op google zoeken met de term 'tinnitus' dat is de naam voor het hebben van zo'n piep. Je bent niet alleen!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 23:53
Verwijderd
Citaat:
nu heb ik het best wel lang heb ook soms piep in me oor weet niet of dat er mee te maken heeft
Maar je hebt nog niet geprobeerd hoe het is zonder er met wattenstaafjes in te roeren En een piep heeft iedereen weleens, na bepaalde geluiden. Langdurige dezelfde tonen zijn inderdaad direct te linken aan je muziek te hard hebben staan. Maar probeer nou eerst maar eens een tijdje niet zo eraan te zitten met wattenstaafjes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 21:37
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik zie niet echt een verband tussen het probleem van de TS en het antwoord van survivingrabbit? Het algemene probleem van de TS was de jeuk, de piep in de oren is er maar af en toe.

Ik krijg altijd last van jeukende oren aan de binnenkant als ik verkouden word. Misschien dat dat wel de oorzaak is? Inderdaad vanaf blijven ja, gefrunnik met wattenstaafjes zorgt er alleen maar voor dat het nog erger wordt en dat je oor verder verstopt gaat zitten (je duwt het oorsmeer juist verder naar het trommelvlies toe i.p.v. dat je het eruit haalt).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 22:39
Verwijderd
Ik heb regelmatig jeuk in mijn oren, maar als ik ze door de huisarts laat controleren, is er niets te zien. Ik duw mijn oor meestal dicht met een vinger en beweeg wat heen en weer, dat helpt meestal.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten