Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2012, 23:21
ADO070
ADO070 is offline
Kun je met een hbo p of slechts een VWO deelcertificaat in Engels en Wiskunde A aangenomen worden op universiteiten in het Verre Oosten of Londen/NY?
In Nederland word je wel aangenomen denk ik.

Ik wil liever WO doen dan HBO, omdat het me leuker lijkt t.o.v. klassikale lessen(HBO).
Oud 25-10-2012, 19:00
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Verschilt. Maar ze vragen meestal wel op een 'echt' middelbare school diploma. Vaak willen ze dan toch wel een VWO diploma zien omdat dat hier het hoogste onderwijs is. Havo volstaat soms ook maar dat zal je specifiek moeten navragen. HBO-p weet ik niet. Je zou wel een uitwisseling kunnen doen vanuit een Nederlandse universiteit, of je kan je master in het buitenland doen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 20:30
Axel11
Axel11 is offline
Met alleen een deelcertificaat VWO lukt in Nederland niet hoor. HBO-P meestal wel in Nederland, maar steeds vaker samen met deelcertificaten VWO.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 00:26
Verwijderd
Je kunt ook een Colloquium Doctum doen (21+ toets). Dan toetsen je op relevante vakken van je toekomstige opleiding. Je krijgt vrijstellingen op basis van behaalde vwo certificaten. Dus stel dat je Nederlands, Engels en Geschiedenis in de vorm van een vwo certificaat hebt, dan kun je gewoon geschiedenis studeren zonder te toetsen. Per uni is dat overigens verschillend.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 23:56
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Misschien een SAT regelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten