Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2012, 21:08
laalala
laalala is offline
Hai,
Beetje ongemakkelijk maar ik heb een vaginale schimmelinfectie. Het brandt, het jeukt, meer afscheiding en het is rood.
Ik denk dat dit komt door OF gebruik pil (nog geen 3 maanden aan de pil) of door zeep.
Nu ben ik naar de dokter gegaan. Hij gaf mij een crème en een pilletje(oraa).
Ik heb dus dat pilletje geslikt en zit nu twee dagen die crème te smeren (moet totaal een week, is dit niet kort?)
Dat zalfje heet Ketoconazol.

Alleen weet ik nu niet of ik die Ketoconazol alleen een beetje over mijn vulva moet smeren of ook ín de vagina...
Er staat bij de bijsluiter: voor uitwendig gebruik.
Maar ik heb geen vaginale zetpillen gekregen, dus er wordt niet veel van binnenuit gedaan, behalve dan dat ene pilletje die ik oraal moest innemen.
Wie helpt?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het ook binnenin zit krijg je vaak van die vaginale zetpillen idd. Heeft je huisarts alleen je verhaal aangehoord of ook gekeken? Ik denk dat die orale pil wel genoeg helpt (dat is waarschijnlijk fluconazol oid?). Ik vind een week smeren wel kort ook, ikmoest volgens mij altijd nog tien dagen doorgaan als de klachten verdwenen waren dus ik smeerde altijd twee weken oid maar dat was wel met miconazol.
Oud 25-10-2012, 21:13
laalala
laalala is offline
Hij heeft mijn verhaal aangehoord, maar heeft er niet naar gekeken.
Dat orale pilletje heet Fluconazol Sandoz.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen jeuk ín de vagina heb, alleen de ingang. Dit heb ik ook tegen de dokter gezegd. Misschien dat hij me daarom geen zetpillen heeft gegeven...?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 21:22
Pluis
Pluis is offline
dat pilletje pakt de eventuele inwendige schimmel aan (ook in je vagina) de zalf is om het uitwendige te verhelpen. Je mag die zalf smeren waar het het meeste jeukt. Dat het voor uitwendig gebruik is staat er vooral op om te voorkomen dat je de inhoud van de tube opeet of de inhoud van de tube in een keer leegknijpt in je vagina. En ik zou inderdaad net zo lang smeren tot de klachten weg zijn, en dan nog een paar dagen doorgaan.
Oud 25-10-2012, 21:29
laalala
laalala is offline
Oke bedankt voor jullie antwoorden!
Kan het trouwens wel kwaad als die crème ín de vagina wordt ingebracht?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 21:41
Pluis
Pluis is offline
Nee, lijkt me niet. Je krijgt hoogstens een wat hogere concentratie fluconazol in je bloed omdat het door je baarmoederwand wordt opgenomen, maar zo lang dat geen hele tube is kan dat weinig kwaad.

Regels voor berichten