Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 13:28
ADO070
ADO070 is offline
Ik heb binnenkort 2 schoolexamens, voor economie en aardrijdskunde.
Hoe lang moet ik daarvoor leren?
Voor eco is het 1t/m3 en voor ak is het heel boek Arm en Rijk.
Ik ben best wel goed in deze vakken sta voor allebei een 7 zonder te leren, maar ik denk dat de SE's wat moeilijker zijn dan die so'tjes en eindtoetsen.

Bedankt!
Oud 05-11-2012, 14:33
DAH
DAH is offline
Verschilt per persoon, maar ik zou zeggen, begin alvast een beetje. Alles weer eens doorlezen. Het kan geen kwaad om er vroeg bij te zijn.
Oud 05-11-2012, 15:07
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik heb geen aardrijkskunde meer gehad in de bovenbouw, dus ik kan je niet vertellen hoe dat was.

Economie was voor mij echt een verschrikkelijk vak en ik was er echt slecht in, dus ik moest vaak wel minstens een week van tevoren beginnen om de schade nog enigszins beperkt te houden. Ik wist gewoon dat ik geen voldoendes kon halen, dus ik probeerde altijd maar een 5 te halen i.p.v. een 2 of een 3. Dat lukte redelijk gelukkig. Als je goed hebt meegedaan in de lessen en als je best goed in economie bent, heb je m.i. niet zoveel werk aan het vak. Inzicht is namelijk het allerbelangrijkste. Economie in de bovenbouw is niet meer van 'wat betekent dit begrip?', maar echt vragen als 'wat voor invloed heeft inflatie op de effectieve vraag?'. Nu is dit nog een relatief makkelijke vraag hè. Maar als je wel wat inzicht hebt, moet je er wel een voldoende voor kunnen halen. Dat neemt niet weg dat je de sommen en sommige redenaties nog wel goed moet doornemen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 15:13
Verwijderd
Zo vroeg mogelijk beginnen is mijn devies. Ik ben eergisteren begonnen en vandaag eerste SE gehad, liever wat eerder begonnen.... Maargoed, het gaat wel goed komen hier. Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 17:24
allan53
allan53 is offline
2 dagen van tevoren 1e dag alles leren 2e dag herhalen! heb je vragen over ak pm me
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 18:27
ADO070
ADO070 is offline
Met een paar uurtjes leren haal ik altijd wel een 8 en voor ak zonder te leren 7ens.
Maar 2 dagen is wel erg lang!
Ik doe voor so's en eindtoetsen vaak 12 uur van te voren, omdat ik geen zin heb.
Ik ben wel erg lui, en begin op het laatste moment voor alle vakken behalve wiskunde.
Oud 05-11-2012, 21:11
Verwijderd
Ik zou er ongeveer drie jaar van te voren mee beginnen. Voor de basis zeg maar. Met andere woorden: niet denken in termen van weken, maar gewoon je kennis fris houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten