Heftig.
Is het wel verstandig om nog thuis te wonen? Kun je misschien kijken naar een andere woonplek? Het is namelijk niet goed als je vaak ruzie met je ouders hebt en dat het zo erg oploopt. Geweld is nooit goed, alleen moet je kijken of je ouders het opzettelijk hebben gedaan of niet, en of ze spijt hebben achteraf en dat ze jou beloven het nooit weer te doen. Ik vind het heel erg dat je zo verdrietig bent en dat kan ik me heel goed voorstellen. Het hoort absoluut niet. Dus als het zich blijft voortdoen zou ik wel aan de bel trekken als ik jou was. En vooral een andere woonplek vinden lijkt me verstandig. Misschien is begeleid wonen wat voor jou. Of op kamers. En dat je goed praat met je ouders, dat de band zich weer versterkt. Goed praten over wat je voelt en denkt, zodat je weer wat rust kunt bewaren in je hoofd. En probeer veel mensen te vinden om mee te praten zodat je het kunt verwerken en blijf er niet in hangen, ga leuke dingen doen als je met iemand gepraat hebt, of koop jezelf iets leuks, en blijf de moed erin houden. Therapie zou misschien ook goed voor je zijn, om het kwijt te kunnen en te beschrijven. En blijf vooral in de gaten houden of de sfeer voor jou prettig is en blijft thuis, zo niet, dan zou ik kiezen voor een andere woonplek, als het weer beter wordt, is het natuurlijk super.
|