Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 18:16
naiboctruk
naiboctruk is offline
vroeg me dat dus ff af.

Robbie
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 19:54
Verwijderd
2 * 10 push ups per dag. nee, dat is veel te weinig voor echt een inspanning te zijn. is meer een kleine opwarming en gaat je dus niets helpen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:19
klooterkip
klooterkip is offline
Nee, zonde van je tijd.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 07:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nou als dat zwaar is voor je zal het in het begin je schouders en borst iets sterker maken maar je moet het wel opbouwen. en het is geen gek idee om je andere spieren ook te trainen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 12:41
Verwijderd
Dat hangt ervanaf. Maar in de regel niet nee. 20 pushups stelt geen reet voor, zelfs voor de meest ongeoefende lapzwans.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 16:20
naiboctruk
naiboctruk is offline
ik maak er iets anders van aangezien het me makklijk afgaat, namelijk dit:

s'ochtends: 4*10 push-ups

s'avonds: 4*10 push-ups

zou dat wel helpen??
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 17:16
klooterkip
klooterkip is offline
Nee. Althans je zicht geen zichtbare verschillen, het gaat natuurlijk wel steeds makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Nee. Althans je zicht geen zichtbare verschillen, het gaat natuurlijk wel steeds makkelijker.
Dat is dus juist prima. TS vroeg om tips om sterker te worden. Niet om eruit te zien als de gemiddelde lift-drol op fitness.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Dat is dus juist prima. TS vroeg om tips om sterker te worden. Niet om eruit te zien als de gemiddelde drol die aan fitness doet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 18:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ik maak er iets anders van aangezien het me makklijk afgaat, namelijk dit:

s'ochtends: 4*10 push-ups

s'avonds: 4*10 push-ups

zou dat wel helpen??
Citaat:
nou als dat zwaar is voor je zal het in het begin je schouders en borst iets sterker maken maar je moet het wel opbouwen. en het is geen gek idee om je andere spieren ook te trainen.
Je wordt van push-ups bijvoorbeeld geen reet sterker in je benen en amper in je buik en rug, terwijl dat ook enorm belangrijke dingen zijn. Waarom wil je per se alleen push-ups doen?
En bouw het gewoon op. Kijk bijvoorbeeld op http://www.100pushups.nl/ voor een programma voor jou.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 21:19
icetea296
icetea296 is offline
http://www.100pushups.nl/index.html dit is wel leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 22:42
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Dat is dus juist prima. TS vroeg om tips om sterker te worden. Niet om eruit te zien als de gemiddelde drol die aan fitness doet.
En push-ups is de efficiëntste manier om sterk te worden :''''') Je kan het beter goed doen, dan maar een beetje lopen kloten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 06:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Van push-ups word je alleen in je schouders sterker. Niet in je buik, rug, benen of armen. Dus hoe efficient is het precies? Kun je beter gaan dansen, roeien of kickboksen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 11:23
Verwijderd
Ik doe nu om het uur 30 push ups o.i.d. (9 uur per dag), maar ik weet niet hoe oud je bent. Je zou best van 20 push ups dagelijks sterker kunnen worden, alleen zal het sterker worden zelf afnemen omdat je spieren gewend raken aan die spanning.

Van push ups word je sterker in de volgende gebieden:

- Borst
- Schouders
- Triceps
- Voorarmen?

Ligt aan welke push ups je doet he, er zijn verschillende soorten. Maar de gewone zal alle bovenstaande spieren heus aanpakken, deels of helemaal. Ik voel het zelfs in mijn lats... Zie het zo: welke beweging je ook doet, waar je spanning voelt kun je spieren ontwikkelen en daarmee sterker worden.

Laatst gewijzigd op 07-11-2012 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 11:51
Verwijderd
Citaat:
En push-ups is de efficiëntste manier om sterk te worden :''''')
Nee.
Citaat:
Je kan het beter goed doen, dan maar een beetje lopen kloten.
De beste manier om sterker te worden is door het te doen zodat niemand het door heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:00
Omar207
Omar207 is offline
Bij mij op fitness hanteren ze een standaard regel van 3 x 12 - in totaal dus 36.
Als jij dit 2 keer per dag doen, dan wordt je heus wel sterker, maar op een gegeven moment heb je dus genoeg spierweefsel ontwikkeld waardoor die 3 x 12 je heel gemakkelijk af gaat. Als je merkt dat je dat zonder moeite doet, probeer het dan uit te breiden naar 3 x 20 ofzo. En blijf dan zo doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 16:13
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
kvindet anders best moeilijk om uberhaupt 20 pushups te doen.. ;o
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 18:09
Verwijderd
Dat is omdat meisjes fysiek ondergeschikt zijn aan mannen. En omdat je het waarschijnlijk nooit hebt geoefend.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 22:11
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
jawel ik deed het een keer voor een hele lange tijd elke dag ;o
ik was bestwel trots toen ik de 20 haalde..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 11:27
Verwijderd
Dan deed je het alsnog zeer beperkt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:21
arPos
arPos is offline
natuurlijk, al doe je 1 pushup dan wordt je "sterker" dan bij 0.

Alleen voor een merkbaar resultaat zijn repetities belangrijker dan de zwaarte dus een paar pushups waarmee je je bovenlichaam optilt met (voornamelijk) je biceps is niet de meest ideale oefening om zo veel mogelijk spieren te trainen.
Oud 11-11-2012, 00:33
klooterkip
klooterkip is offline
Het wordt sowieso niet zichtbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten