Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Hier even een citaat. Citaat:
Citaat:
Ook zelhypnose kan werken (jezelf een droom programeren of herprogrammeren). Tegen jezelf zeggen dat je een mooie droom hebt, een droomverhaal opschrijven. Zie ook: Lucide dromen. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee? Volgens het artikel, gaan nachtmerries bij volwassenen niet vanzelf weg. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou niet meteen in therapie gaan omdat ik een keer een nare droom heb gehad. ;x Wat ik wél denk, is dat de vriend van de TS zó bang was op dat moment dat het uit ging en er zó druk mee was dat hij er over ging dromen. Wat het beste helpt is het dan met hem hebben over die angst. Vraag hem waar bij bang voor is, laat het hem benoemen en vertel hem dan dat hij nergens bang voor hoeft te zijn. Dat je het niet uit wilt maken. En laat dat daarna tussendoor ook gewoon merken. Dan neem je die angst weg en waarschijnlijk ook de droom.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Therapie is niet nodig. Je zorgt gewoon dat je voor het slapen gaan aan iets vrolijkers denkt. Een comedy film kijkt ofzo. Dat verzet toch altijd mijn gedachten wel. Citaat:
Citaat:
Beetje zoals sommige gelovigen in een discussie tegen een atheist zeggen: Hitler was ook een atheist. |
![]() |
||
Citaat:
Verder komen dromen voort uit angst of gedachten die je hebt als je wakker wordt. Natuurlijk zou ik het ook karig vinden om weer te gaan slapen als ik steeds in m'n dromen achtervolgt wordt door mijn grootste angsten, bij deze jongen blijkbaar gedumpt worden door z'n vriendin. Dan heeft het dus geen zin om iets aan je slaappatroon te doen, maar moet je de onderliggende angst weg halen zodat je daarna de droom af kunt doen als onzinnig en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is niet een claim dat ik geloof dat Hitler een atheist was, maar is een claim dat sommige gelovigen, als ze in discussie zijn met een atheist, en geen goede argumenten vinden, het "argument" (provocatie) gebruiken dat Hitler een atheist was. Nu ja, we begraven Hitler nu even :3 en back on topic: Hmm, het lijkt er op dat dit zoals Reverend eerder zei, dat dit nu wel al zal gekoeld zijn. Volgens mij gaat het nu met de dag beter toch? (of moet ik zeggen met de nacht?) En nog een on-topic vraag: Weet jij waarom heeft die vriend dat eigenlijk gezegd? Dat jij hem wou dumpen. Als je het niet erg vind dat ik dit vraag natuurlijk. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
relatiecrisis; weet het echt niet meer groovy | 33 | 06-12-2005 15:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal Ieke | 0 | 11-04-2005 17:48 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart-topic #19 Eend | 481 | 30-01-2005 11:58 | |
Psychologie |
kweet het even niet meer:( (lang verhaal) Oktober | 7 | 05-11-2003 00:34 | |
Liefde & Relatie |
bij je vriend(in) blijven slapen *dreaming* | 14 | 09-07-2003 16:47 | |
Psychologie |
Epilepsie --> Hypochondrie. Severus | 9 | 21-07-2002 20:05 |