Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 20:28
Thebestofgirl96
Thebestofgirl96 is offline
Hallo, Ik ben een meisje van 16en heb een vriend van bijna 18.
Ik heb nu al 2maanden met hem. Alleen een vriend van ons die heefttegen hem gezegd dat ik hem wou gaan dumpen..(wathelemaal niet zo is)
Alleenmijn vriend heeftdus nu een droom gehad en in diedroom dumpte ik hem zei hij tegen mij..
Alleen hij durft nu niet meer te slapen..
Hij is bang dathij dat weer droomt..
Want kan hij er zelf aan doen?
En wat kan ik doen?

Ik wil heel graag dat hij weernormaal kan slapen,zonder bang tezijn voor zo'n droom..

Ik hoopdatiemandiets weetom hem te helpen..
Ik weet zelf niks..

Alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2012, 20:48
Verwijderd
Tegen hem zeggen dat als hij het droomt, dat hij wakker moet worden en jou moet bellen. Gedeelde smart... Verder moet hij zich niet aanstellen. Dat wakkerblijven houdt na een uur of veertig wel op.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 21:53
Verwijderd
Blijf samen met hem zo lang wakker als jullie lukt;-)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 22:05
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Hallo, Ik ben een meisje van 16en heb een vriend van bijna 18.
Ik heb nu al 2maanden met hem. Alleen een vriend van ons die heefttegen hem gezegd dat ik hem wou gaan dumpen..(wathelemaal niet zo is)
Alleenmijn vriend heeftdus nu een droom gehad en in diedroom dumpte ik hem zei hij tegen mij..
Alleen hij durft nu niet meer te slapen..
Want kan hij er zelf aan doen?
En wat kan ik doen?

Ik wil heel graag dat hij weernormaal kan slapen,zonder bang tezijn voor zo'n droom..

Ik hoopdatiemandiets weetom hem te helpen..
Ik weet zelf niks..

Alvast bedankt..

Hier even een citaat.
Citaat:
Nachtmerries bij volwassenen
Wanneer volwassenen last hebben van nachtmerries gaan deze vaak niet vanzelf weg. Nachtmerries blijven bestaan zolang er niets aan gedaan wordt. De meeste mensen denken dat er niets aan nachtmerries gedaan kan worden en blijven er jarenlang mee rondlopen. Dit is jammer, want er zijn zeker wel mogelijkheden tot het verhelpen van nachtmerries.
Citaat:
Behandelingen voor nachtmerries
- Zelfhulp: ontspanningsoefeningen
Mensen die last hebben van nachtmerries hebben vaak al baat bij simpele ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan. Dit zijn oefeningen die je zelf thuis kunt doen met een simpele handleiding. Mensen die gespannen zijn hebben namelijk sneller nachtmerries. Ontspanning voor het slapen gaan, zorgt ervoor dat je rustiger gaat slapen en hierdoor minder snel nachtmerries krijgt.

- Behandelingen
Er zijn verschillende soorten behandelingen voor nachtmerries ontwikkeld. Deze behandelingen zijn grofweg in drie groepen op te delen. Bij de eerste techniek worden mensen die last hebben van nachtmerries uitgenodigd steeds de angstige droom voor te stellen. Naarmate dit vaker gedaan wordt, neemt de angst af. `s Nachts wordt deze droom dan ook als minder angstig ervaren. Bij de tweede techniek gaan mensen overdag oefenen met het voorstellen van een ander einde van hun angstige droom. Een derde techniek is het werken met lucide dromen. Lucide dromen zijn dromen waarin je beseft dat je aan het dromen bent - waarbij je ondertussen gewoon verder droomt. Je kunt dan terwijl je droomt dingen veranderen. Deze techniek is er op gericht direct veranderingen in de angstige droom te laten plaatsvinden.
Bron: http://www.healthylives.nl/ontspanni...je-doen-er-aan

Ook zelhypnose kan werken (jezelf een droom programeren of herprogrammeren). Tegen jezelf zeggen dat je een mooie droom hebt, een droomverhaal opschrijven. Zie ook: Lucide dromen.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee?
Volgens het artikel, gaan nachtmerries bij volwassenen niet vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 00:10
Verwijderd
Komt wel goed na een tijdje. Negeer bovenstaande artikel. Als je het leest wordt je dommer.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 06:44
hookee
hookee is offline
Het klinkt mij well een beetje als een zielig verhaal van je vriend; "Ik krijg nachtmerries, verlaat me alsjeblieft niet". Ik zou zoiets gewoon voor me houden, of het gekscherend eens een keer noemen : "Haha, wat ik vannacht toch gedroomd heb..".
Oh, en verder; lekkere vriend hebben jullie...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 07:50
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Hier even een citaat.

Bron: http://www.healthylives.nl/ontspanni...je-doen-er-aan

Ook zelhypnose kan werken (jezelf een droom programeren of herprogrammeren). Tegen jezelf zeggen dat je een mooie droom hebt, een droomverhaal opschrijven. Zie ook: Lucide dromen.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee?
Volgens het artikel, gaan nachtmerries bij volwassenen niet vanzelf weg.
Ik neem aan dat dit gaat over terugkerende dromen waarbij je iedere nacht geteisterd wordt door enge dromen en alles en niet over een random nachtmerrie.
Ik zou niet meteen in therapie gaan omdat ik een keer een nare droom heb gehad. ;x

Wat ik wél denk, is dat de vriend van de TS zó bang was op dat moment dat het uit ging en er zó druk mee was dat hij er over ging dromen. Wat het beste helpt is het dan met hem hebben over die angst. Vraag hem waar bij bang voor is, laat het hem benoemen en vertel hem dan dat hij nergens bang voor hoeft te zijn. Dat je het niet uit wilt maken. En laat dat daarna tussendoor ook gewoon merken. Dan neem je die angst weg en waarschijnlijk ook de droom.
Oud 06-11-2012, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Komt wel goed na een tijdje. Negeer bovenstaande artikel. Als je het leest wordt je dommer.
En ga je spelfouten maken

Je vriend heeft last van verlatingsangst, daarvoor moet ie fatsoenlijk kijken naar waarom hij zo bang is, zelfs wanneer jij zegt dat er niks aan de hand is. Hij moet er met jou of familie of goede vrienden over praten. Als zij hem niet kunnen helpen is het misschien beter met een vertrouwenspersoon of huisarts erover te praten, want het is niet de bedoeling dat het je gewone leven in de weg staat.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 18:46
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Ik neem aan dat dit gaat over terugkerende dromen waarbij je iedere nacht geteisterd wordt door enge dromen en alles en niet over een random nachtmerrie.
Ik zou niet meteen in therapie gaan omdat ik een keer een nare droom heb gehad. ;x

Wat ik wél denk, is dat de vriend van de TS zó bang was op dat moment dat het uit ging en er zó druk mee was dat hij er over ging dromen. Wat het beste helpt is het dan met hem hebben over die angst. Vraag hem waar bij bang voor is, laat het hem benoemen en vertel hem dan dat hij nergens bang voor hoeft te zijn. Dat je het niet uit wilt maken. En laat dat daarna tussendoor ook gewoon merken. Dan neem je die angst weg en waarschijnlijk ook de droom.
De angst zit hem vooral in die droom.
Citaat:
Wijst op een angst voor een herhalende droom. En dromen zijn opgebouwd uit gedachtes. De kans is dus groter dat je die slechte droom hebt, als je er vaak aan denkt.
Therapie is niet nodig. Je zorgt gewoon dat je voor het slapen gaan aan iets vrolijkers denkt. Een comedy film kijkt ofzo. Dat verzet toch altijd mijn gedachten wel.

Citaat:
Heb deze tips gevonden via Google. En tijd heelt dingen, maar TS vraagt wat er actief aan gedaan kan worden volgens mij. (de vraag gesteld aan Google zeg maar)

Citaat:
En ga je spelfouten maken
Over iemands spelfouten vallen, is GEEN argument, het is een provocatie.
Beetje zoals sommige gelovigen in een discussie tegen een atheist zeggen: Hitler was ook een atheist.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 19:09
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
De angst zit hem vooral in die droom.

Wijst op een angst voor een herhalende droom. En dromen zijn opgebouwd uit gedachtes. De kans is dus groter dat je die slechte droom hebt, als je er vaak aan denkt.
Therapie is niet nodig. Je zorgt gewoon dat je voor het slapen gaan aan iets vrolijkers denkt. Een comedy film kijkt ofzo. Dat verzet toch altijd mijn gedachten wel.

Heb deze tips gevonden via Google. En tijd heelt dingen, maar TS vraagt wat er actief aan gedaan kan worden volgens mij. (de vraag gesteld aan Google zeg maar)

Over iemands spelfouten vallen, is GEEN argument, het is een provocatie.
Beetje zoals sommige gelovigen in een discussie tegen een atheist zeggen: Hitler was ook een atheist.
Oke, ten eerste was Hitler geen atheïst, dus dat is echt een drogreden (google:http://www.goeievraag.nl/vraag/maats...e-hitler.89219).

Verder komen dromen voort uit angst of gedachten die je hebt als je wakker wordt. Natuurlijk zou ik het ook karig vinden om weer te gaan slapen als ik steeds in m'n dromen achtervolgt wordt door mijn grootste angsten, bij deze jongen blijkbaar gedumpt worden door z'n vriendin. Dan heeft het dus geen zin om iets aan je slaappatroon te doen, maar moet je de onderliggende angst weg halen zodat je daarna de droom af kunt doen als onzinnig en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
Oud 06-11-2012, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Oke, ten eerste was Hitler geen atheïst, dus dat is echt een drogreden (google:http://www.goeievraag.nl/vraag/maats...e-hitler.89219).
Ben je toch mooi geprovoceerd Oezem
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 07:00
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ben je toch mooi geprovoceerd Oezem
Haha nee, ik snij mezelf nu in de vingers zo.
Oud 07-11-2012, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Haha nee, ik snij mezelf nu in de vingers zo.
Gelukkig zitten we al op Psych

Enfin! Ontopic! Weer een nacht verstreken!

Slaapt hij al beter? Of überhaupt?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 11:55
Thebestofgirl96
Dank jullie wel voor de berichtjes. En ja afgelopen nacht heeft hij weer goed geslapen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 12:33
Verwijderd
Kijk aan, dat scheelt. Schijnbaar zijn er dingen die hem overdag bezighouden waar hij ook 's nachts last van heeft. In dit geval gewoon hem vertrouwen blijven geven, dan komt het wel goed Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 14:23
Thebestofgirl96
Ja zal ik doen Bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 17:48
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Ik weet ook dat hij Christen was, lees maar eens terug. Ik schreef; "Beetje zoals sommige gelovigen in een discussie tegen een atheist zeggen: Hitler was ook een atheist."
Is niet een claim dat ik geloof dat Hitler een atheist was, maar is een claim dat sommige gelovigen, als ze in discussie zijn met een atheist, en geen goede argumenten vinden, het "argument" (provocatie) gebruiken dat Hitler een atheist was.

Nu ja, we begraven Hitler nu even :3 en back on topic:

Hmm, het lijkt er op dat dit zoals Reverend eerder zei, dat dit nu wel al zal gekoeld zijn. Volgens mij gaat het nu met de dag beter toch? (of moet ik zeggen met de nacht?)
En nog een on-topic vraag: Weet jij waarom heeft die vriend dat eigenlijk gezegd? Dat jij hem wou dumpen. Als je het niet erg vind dat ik dit vraag natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 18:15
Thebestofgirl96
Waarschijnlijk omdat hij jaloers is..
best domme reden maarja..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 08:07
Verwijderd
Nou ja, als het een beetje bekend is dat je vriend zo makkelijk op de kast te krijgen is én hij is jaloers op jullie relatie / wil jou, dan kan in zijn hoofd waarschijnlijk stoken geen kwaad.

En als het zo goed werkt, waarom ook niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten