Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2012, 14:14
Vuurlokje
Vuurlokje is offline
Hey,
Ik wil ontslag nemen van mijn eerste bijbaantje. Over 2 weken loopt mijn contract af.
Maaar, voordat ik mezelf helemaal voor schut zet met "Hoi, ik hoef geen contractverlenging meer, het was heel gezellig hoor, doeii", dacht ik, laat ik maar aan mensen met meer ervaring vragen wat er allemaal bij komt kijken.
Moet ik bijvoorbeeld nog een ontslagbrief schrijven? En hoef ik nadat mijn contract is afgelopen ook echt niet meer te komen?
Ik denk dat het wel per werkgever verschilt, maar het is toch zo ongeveer overal wel hetzelfde, toch?
Graag advies!!!
Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2012, 14:17
Axel11
Axel11 is offline
Je contract loopt van rechtswege af: je hoeft geen ontslag te nemen en/of een brief te schrijven. Dat je geen verlenging wil, zou je mondeling kunnen doorgeven aan je leidinggevende. Het is overigens gebruikelijk dat je leidinggevende dit zelf ruim van tevoren aan je vraagt, of dat je het zelf vraagt (als je een verlenging wil).

Nadat je contract is afgelopen hoef je inderdaad niet meer te komen.

Laatst gewijzigd op 06-11-2012 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Maaar, voordat ik mezelf helemaal voor schut zet met "Hoi, ik hoef geen contractverlenging meer, het was heel gezellig hoor, doeii"
Dat is anders een prima manier om ontslag te nemen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 23:57
Martiño
Martiño is offline
Kijk trouwens ook even of je niet meer staat ingepland! Want vooral met bijbaantjes worden dat soort dingen nog wel eens wat rommelig geregeld (komt omdat veel studenten/scholieren meestal juist op tijden werken dat de personeelsfunctionaris niet werkt en dan blijven dat soort dingen liggen), en krijg je op de laatste dag nog een nieuw contract onder je neus geschoven of wordt het gewoon stilzwijgend verlengd (ze plannen je gewoon in en gaat onder dezelfde arbeidsvoorwaarden door) en gaat men er eigenlijk van uit dat je gewoon blijft werken als je niet anders hebt laten weten.

Je had het zelf trouwens ook wel iets eerder aan kunnen geven (niet verplicht, maar was misschien wel zo vriendelijk geweest), want nu zit je baas onverwacht met een persoon minder vanaf twee weken, ik neem aan dat je het niet vandaag hebt bedacht?
Mondeling doorgeven is in principe prima, maar ik zou het wel z.s.m. doen zodat je baas niet geheel verrast is.
Oud 08-11-2012, 14:13
Vuurlokje
Vuurlokje is offline
Ja, dat bedacht ik dus iets te laat, dat mijn contract was afgelopen. Maar zij hadden er trouwens ook wel wat eerder mee mogen komen hoor, sterker nog, ze zijn er helemaal niet meegekomen. Maare, ik ga vandaag dus zeggen dat ik er mee kap. Thanks iedereen ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten