Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Processor: AMD Athlon XP 2100+
Mobo: Ik blijf erbij: MSI KT3 Ultra-Aru. Bord met 5 PCI, 3 DDR 2700 (333 mhz), onboard sound, RAID, USB 2.0. Bovendien zitten er brackets bij die in totaal zorgen voor (ik geloof) 9 USB poorten. Geheugen: 512mb DDR. Let wel op dat je dan PC2700 neemt, zoals ook bij mobo staat is dat 333 mhz geheugen, wanneer je ook een mobo koopt voor PC2700. Anders is het een beetje weggegooid geld van het mobo. Harddisk : 80Gb 7200 rpm. Hmm, geen idee wat je beter kan nemen. Ik heb met beide merken goede ervaringen moet ik zeggen, dus dit laat ik aan iemand anders over. Videokaart : Geforce 4 Ti 4200 zou ik nemen. Club3D Nvidia Geforce 4 Ti 4200 64MB DDR TVOut/DVI Euro 179,00 Club3D Nvidia Geforce 4 Ti 4200 128 MB DDR TVOut/DVI Euro 203,00 Ik zou voor de laatste gaan. Geluid Bedoel je niet een gewone SB Live! 5.1? DVD Lite-on. Daar zit ook wel software bij wanneer je deze bestelt. Behuizing *GLOEP* 36 cm is NIET veel. Beetje kast zit tegenwoordig toch al snel boven de 40/42 cm... geen idee welke je t beste kan nemen dan. CR-RW Wederom Lite-on, en wederom zit daar weer specifieke software bij. Modem 56k. Goedkoopste die er is, zoveel verschil zal daar wel niet in zitten aangezien ik de indruk krijg dat deze niet heel erg belangrijk is. Netwerk Je gaf zelf Realtek aan, mee eens. Maar neem wel 100 mbit, ook al heb je nu nog maar een 10 mbit netwerk. Wie weet komt t nog eens van pas. Scanner Geen idee, ben ik niet van op de hoogte. Printer Hebben we al! Ik heb HELE goede ervaringen met Exile Computers Heerenveen. Ik heb er inmiddels 2 systemen samengesteld, beide waren binnen 1 a 2 dagen klaar en totaal geen problemen mee. Ook losse onderdelen kon ik dezelfde dag nog ophalen. Ik geef toe, de website beloofd niet alles, maar de kwaliteit van de systemen vind ik zelf ![]() Succes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, iemand die met oc'en begint, moet gewoon weten wat hij doet. Dus eerst de specs bestuderen, voor goede koeling zorgen en conservatief beginnen en het langzaam opbouwen. Zelf vind ik het met de huidige stand van de techniek tamelijk zinloos. Ik vind mijn XP'tje snel genoeg ![]() Vroeger, toen geld nog schaars was ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als je rookt leef je ook minder lang. Zelfde geld mbt. je CPU. Dat geheel logisch beredeneerd en daarbij rekening gehouden dat hij goed gekoeld wordt. Stel proc merk A snelheid B gaat gemiddeld dood bij 10000^10000 toeren, dan is hij 'versleten'. Wanneer hij overclocked is maakt hij meer toeren. Gaat hij dus sneller dood. Wanneer hij underclocked is gaat hij trager dood. Als je dan denkt vanuit de filosofie van 'ik wil het uiterste eruit halen' dan moet je dat vooral doen. Hetzelfde geldt ook IRL als je lekker veel wilt zuipen, drinken, blowen, bungeejumpen, niet sporten etc. moet je daar ook de consequenties van inzien.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Het netwerkkaartje wordt niet gebruikt voor internet helaas want het kan nog wel 10 jaar duren voordat in onze woonplaats (wijk bij D.) breedband internet beschikbaar is! Dus eigenlijk boeit het niet of-ie geen hoge netload aankan, zolang hij maar betrouwbaar is want het netwerkkaartje zit op ons thuisnetwerkje met 3 computers duss..
![]() Modems zijn zo goedkoop dat 't de moeite niet is om ze tweedehands te kopen. Ik bedoel koop je een nieuw modem dan weet je ook zeker dat 't werkt (in de meeste gevallen wel, he he) En ik ken heel weing mensen die breedband hebben, allemaal buiten mijn gemeente dus ![]() Ff over dat moederboord: MSI komt er bij mij niet in! Het schijnt te zuigen ik heb ook nog niet veel schik gehad van mijn MSI K7T Turbo moederboord (kreng was trouwens aardig duur!) Ik wil liever Elitegroup, is de K7S6A iets???? ff advies graag!! Volgens een vriend van me heeft-ie alles wat goed is. Henri: Ik woon in Midden-Nederland is dat niet een beetje te ver weg om daar je spullen te bestellen, bij Exile? Als je nou in Drachten zou wonen oke... Weet iemand nog andere goede sites waar je veel onderdelenkeus hebt?? Bedankt alvast! |
![]() |
|
Ik heb geen zin om 180 euro ofzo uit te geven voor een moederboard. Maar welk type van Abit moet ik dan nemen
![]() En ja, hij moet in ieder geval wel het volgende ondersteunen: DDR Die twee extra IDE bussen (IDE-RAID?) AC 97' onboard sound, want dat van VIA is waardeloos Goede overclockersmogelijkheden |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Kijk voor een paar megahertz boeit het mij ook weinig. Maar van 2.26 naar 2.8, win je wel 540 megahertz, dat is 1/4 van de orginele snelheid. Dan maak je dus wel behoorlijk winst. Natuurlijk zie je dat in de prijs wel terug, maar toch iets om te overwegen bij aanschaf IMHO. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En zoals Koen ook al zei, je mobo is toch echt wel een van de belangrijkste schakels in een computer. Dat je voor een goedkopere gaat moet jij weten, maar mij niet gezien.
Vertel trouwens eens waarom "Het schijnt te zuigen ik heb ook nog niet veel schik gehad van mijn MSI K7T Turbo moederboord (kreng was trouwens aardig duur!)" het schijnt te zuigen... |
![]() |
||
typo
Citaat:
Als ik jouw was zou ik gewoon gaan voor een Pioneer DVD speler die zijn gewoon supersnel en goed. Verdere config staat hierboven wel , voldoet wel aanje eisen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb van iemand gehoord, die had ook een MSI moederboord, dat MSI altijd voor problemen staat. Met mn huidige moederboord kan ik vrij weinig, ik bedoel een jaar geleden waren er wel betere borden voor dezelfde prijs! Ik bedoel ik heb nu ook helemaal geen DDR terwijl dat er een jaar geleden wel was?? |
![]() |
|
Wanneer wordt het nou eens duidelijk dat een moederbord meer is dan een plank met een paar pci sloten, geheugen sockets enz erop?
Álles wat je computer doet, gaat via het moederbord. Nu zeg ik helemaal niet dat jouw gekozen moederbord slecht is (keb overigens nog nooit van dat ding gehoord), maar ik zou je toch ten zeerste aanraden ook nog even verder te kijken voor je 'm echt koopt. Een moederbord heeft namelijk ook een deel van de snelheid in handen, en de stabiliteit. Dat zijn toch wel belangrijke factoren bij de overweging tot aanschaf vind ik. Ik zou zeggen lees dit artikel eens door en kijk eens of je daar misschien wijzer uit kunt worden. Succes. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jij nu geen DDR hebt terwijl dat er wel toen was: had je een beter moederbord moeten kopen, eentje die langer met z'n tijd mee gaat. Je geeft zelf al aan dat er toen wel betere waren voor dezelfde prijs, eigen schuld dus. Nogmaals: het is jouw keus, het word jouw computer, maar kijk alsjeblieft uit met WAT je koopt. Toen ik mijn computer kocht 3 maand terug heb ik dat Elitegroup bord ook in mijn twijfels gehad, maar ben toch voor de MSI gegaan. Qua merk staat MSI toch hoger en langer op de markt dan een of ander vaag merk als Epox of Elitegroup. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Koen: ik heb die link eens ff gelezen, ik vond iets interessants:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=285&page=9 Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 10:24. |
Advertentie |
|
![]() |
|
ik denk dat je beter die overklok featutres van je mobo achterwegen kan laten om de simpele reden die al eerder is gegeven met een AMd xp (zeker die nieuwe thougtbeds) zijn gewoon niet goed over te klokken. als je toch wilt overklokken dan moet je toch aan intels nordwoods gaan denken
![]() hier mijn optie. proc, amd xp 2000 + mobo, gigabyte GA-7VRXP (komt bij veel kt333 mobo test als beste uit de test klik geheugen 512 mb pc2700 hd, 80gig wd 8mb video, nivda ti4200 merk maakt niet zoveel uit geluid, onboard dvd, lite-on kan, maar het maakt niet zoheel veel uit. cdrw, plextor of als je dat te duur vind een lite-on behuizing, tsja, moet je zelf maar een beetje kijken maakt niet zoveel uit als ie maar ATX is ![]() netwerk, onboard modem, ![]() -de postbode-
|
ik heb al mijn pc onderdelen een maand geleden bij exile besteld en ben uiterst tevreden...
koeler+cpu op mobo laten monteren, kosten: nothing... ze waren er binnen 2 dagen ik heb trouwens ook een msi kt3 ultra bord, en ik ben er zeer tevreden mee!
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf de gelukkige bezitter van een ECS (Elitegroup) K7S5A. Ik ben bijzonder tevreden met die bordje, hoewel er niet al te veel overclockmogelijkheden op zitten. Hij is wel zo stabiel als een rots!
ECS is echt niet zo klein en onbekend als sommige denken, ze zijn een hele grote speler in de OEM markt en maken. Bovendien maken ze ook een aantal moederborden voor Abit, over enige tijd nemen ze waarschijnlijk zelfs de hele Abit productie over. |
![]() |
||
Citaat:
Maar die opvolger van de K7S5A, de K7S6A, zit dat een beetje goed? Of moet ik toch voor de MSI Kt4 Ultra kiezen? |
![]() |
|
![]() |
Processor: AMD Athlon XP 2100+
tja.. mja.. 1800+ presteert goed, overklokt goed en is een stuk goedkoper.. maar als je je het kunt veroorloven ofcoz een stuk hoger pakken Mobo: ik heb zelf de gigabyte GA-7VRXP, doet et gewoon perfect (vrijwel overal op het net als beste getest), is een kwart goedkoper dan de MSI en de Epox, dus mja... Geheugen: 512mb DDR, PC2700, bij voorkeur merkram ivm garantie (infeneon, kingston, GEEN OEM) Harddisk : 80Gb 7200 rpm Maxtor, of is WD beter? de WD met een cache van 8MB is een stuk sneller... Videokaart : alle gf4's zijn goed, maar NEEM GEEN MX... Geluid Sound blaster Audigy -> dit IS de dure versie, je wil gewoon een soundblaster 5.1 ofzo.. DVD maakt geen ruk uit Behuizing 36cm is Midi-tower, en het hangt er maar net vanaf waar je van houdt.. ik heb zelf een aopen HQ45 (kun je op hun site bekijken) www.digiworldbv.nl is n goeie zaak, en ze hebben toevallig alles wat ik je aanraad ![]() CR-RW lite-on, lg, allebei goed en goedkoop Modem maakt geen zak uit ![]() Netwerk Heel goedkoop een Realtek netwerkkaartje gezien voor 8,60 euro. Die dingen werken altijd! inderdaad, en tenzij je 1% processorload teveel vind moet je dus geen 3com nemen scanners en printers heb ik geen kaas van gegeten op www.digiworldbv.nl kun je de meeste van deze dingen vinden (vrijwel zeker de goedkoopste ook nog)
||
Citaat:
|
![]() |
|
haha..maakt dat uit dan? Trouwens ik denk dat ik toch voor deze ga:
Gigabyte GA7VRXP VIA KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0 133,00 Enneuh nog iets! Wat is nu sneller: 512mb 266Mhz of 256mb 333Mhz (wat die Gigabyte dus ondersteund???) En is die WD met 8mb nou duurder dan een Maxtor 7200rpm 80gb die ik al in gedachten had? (133 euro) Enneuh ik denk dat ik bij Excile ga bestellen heb ik tot nu toe de meest goede dingen van gehoord, en aangezien een forumbezoeker hier in Leiden woont kan dat best! |
![]() |
||
Citaat:
512 mb is veel sneller, en je kan altijd het geheugen beetje opklokken bij duurdere merken.. ik zou zelf voor een 512 mb mushkin pc2100 reep gaan en als je niet gaat overclocken voor een 512 mb samsung/samsung pc2700 (ook perfect voor oc-en maar een stuk goedkoper ![]() Laatst gewijzigd op 18-08-2002 om 02:05. |
![]() |
|
Yup, maar zijn ze wel redelijk stil? Ik heb 'n IBM schijf gehad en die was lekker stil maar si die schijf van WD dat ook? Ik bedoel normaal geluidsniveau voor een hdd is oké maar niet al té veel herrie..
Btw, mijn vader verlaagt 't plankje zodat er toch een miditower in de kast kan staan ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|