![]() |
|
Ik zou eerst een proberen er wat minder op te focussen (vergeet het gewoon
![]() Het is begrijpelijk dat je je gezien je recente ervaringen zorgen maakt, maar ik zou er pas echt iets achter gaan zoeken als je echt hele uren/dagen gaat missen, niet meer kan herinneren dat je iemand gesproken hebt of iets gedaan hebt, ergens bent en niet meer weet wat je wilde gaan doen, etc.
|
en als het inderdaad iets is wat martino zegt (veel dingen tegelijk doen) kan mindfulness of yoga misschien wel helpen. leren te focussen op wat je op dat moment doet en niet allerlei zooi ernaast willen doen.
|
Verwijderd
|
Ik haal dit maar eens naar boven, ik had het tegen mijn dokter verteld en die zei dat dat best nog ten gevolge van de narcoses kon zijn en dat ik mijn geheugen moet gaan trainen. Heeft iemand een idee hoe je dit het beste kan doen. Ik geloof dat daar zo'n Nintendo DS-spel voor was, niet? Maar om nu zoiets te gaan aanschaffen...
Ik merk ook wel dat ik dingen niet zo goed kan registreren, als ik niet ter plekke denk 'onthouden!' en dan moeite ga doen, blijft het niet echt hangen. Ik weet bijvoorbeeld nog dat ik heb gevraagd waar iemand woont, maar met geen mogelijkheid kan ik me herinneren wat het antwoord was. Gesprekken die ik niet bewust heb geregistreerd, vallen weg en zo merk ik dat ik heel vaak kom met 'had ik dat al verteld' of 'heb ik dat al eerder gevraagd'? Als ik naar de winkel ga, doe ik dat meestal zonder boodschappenlijst, dat lukt aardig, meestal vergeet ik maar één ding ^^ wie weet nog dingen die kunnen helpen? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah, maar ik wou jouw voorbeeld ook niet afschieten ofzo, ik heb dat vaker gehoord, maar ik heb het me altijd afgevraagd, misschien kon jij het me uitleggen
![]() Muziek (ik bedenk me nu: nummers herkennen, titels zoeken, artiesten herinneren!), larp, schilderen, tekenen en knutselen, kostuums naaien, internet en forum (avatarspel zou wel een goeie zijn dan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja het punt is dus dat je de standaardpuzzelwoorden steeds beter kent
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |