Heb een beetje een apart verhaal...
Een tijdje terug zette mijn economie docent muziek op in de klas. Het nummer Helden van Lange Frans en Baas B kwam langs. Naar aanleiding van dat nummer ben ik moordzaken die te maken hebben met zinloos geweld gaan opzoeken op Wikipedia.
Ik heb foto's gezien van slachtoffers en dat deed mij verder niks. Toen ik echter de foto zag van Kerwin Duijnmeijer (vermoord in jaren '80 door skinheads of iets dergelijks), schrok ik opeens heel erg (het was gewoon een pasfoto, geen foto van een bloedende jongen die dood op straat ligt of zo). Ik probeerde de tekst op Wikipedia te lezen, maar het lukte me gewoon niet om me te focussen op de tekst omdat ik de foto zag in mijn ooghoek. Ik heb toen zo snel mogelijk de pagina afgesloten.
Ik heb de foto erna misschien nog twee keer gezien. Meteen schrok ik weer en begonnen mijn handen te zweten. Ik kon ook niet lang naar de foto kijken.
Waar kan dit vandaan zijn gekomen? Ik ken niemand die is omgekomen door zinloos geweld en niemand die op hem lijkt. Wel is mijn oma onlangs overleden maar ik zie niet in hoe dat er iets te maken mee kan hebben. Ik heb geen nachtmerries of zo maar ik vraag me wel af waar deze plotselinge angst vandaan is gekomen.
Iemand een idee? Of een vergelijkbaar verhaal? Ik hoor het graag.
|