Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2012, 14:47
Tjeerd S.
Tjeerd S. is offline

Beste medescholieren,

Waar je vroeger nog regelmatig hele lappen tekst kon gebruiken als referentie materiaal(soms ook volledig kopiëren van scholieren.com) voor een boekverslag, filmverslag of een ander soort verslag voor vakken als Engels, Nederlands, Frans en Duits. Zit dit er nu niet meer in voor ons. Door de kennis van leraren, programma's als itslearning die automatisch op plagiaat checken en vooral Google dat alles indexeert waardoor alles te achterhalen is.

Al deze problemen zijn op een simpele manier te omzeilen. Ik wil graag een site opzetten 'Scholieren Underground'. Dit kan ik op het tor netwerk doen waardoor het niet te indexeren valt maar wel heel makkelijk bereikbaar is via de Tor browser (https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en of via een simpele proxy). Dit zou betekenen dat wij heel makkelijk en betrouwbaar allerlei werkstukken en verslagen kunnen delen zonder dat er vermoedens van plagiaat zullen ontstaan.

Zijn er mensen die dit een goed plan lijkt? zo ja, geef dit dan even door. En als je dan nog niet eerder geüploade boekverslagen, werkstukken etc. hebt pm me dan alsjeblieft zodat ik deze kan gebruiken voor de site. Al het commentaar is welkom.

Met vriendelijke groet,
Tjeerd

Laatst gewijzigd op 03-12-2012 om 15:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2012, 14:50
Em.
Em. is offline
Ik vind het eigenlijk altijd een heel goed idee om mijn eigen dingen zelf te schrijven. En ik wil er best mensen mee inspireren/helpen/informeren, maar 'hier, kopieer het maar om het zelf in te leveren', daar werk ik niet graag aan mee. Daar heb ik zelf teveel moeite voor gedaan.
Oud 03-12-2012, 16:55
Daantjer
Daantjer is offline
Ik heb zelf altijd heel veel moeite gestoken in mijn werk. Ook vind ik dat mensen niet met de eer mogen strijken voor mijn harde werken, terwijl ze er zelf nog geen 15 minuten in willen steken. Als je graag met veel gemak verslagen in wilt leveren moet je ze gewoon combineren en in je eigen woorden zetten.
Oud 03-12-2012, 16:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
- Het stelen van het logo van scholieren.com lijkt me niet helemaal legaal.
- Het concurreren met een deel van de activiteiten van scholieren.com lijkt me ook niet de bedoeling.
- Het aanbieden van materiaal waar copyright op rust via het torrent netwerk is ronduit illegaal.

Dit lijkt me niet zo'n goed idee..
Oud 03-12-2012, 18:24
Tjeerd S.
Tjeerd S. is offline
Ik denk dat zich hier een paar misverstanden voordoen.

- Het is mijn bedoeling dat je zowel materiaal toevoegt als er van afhaalt, op deze manier heeft iedereen er wat aan. Dus je geeft dan natuurlijk niet alleen maar, maar ik heb natuurlijk een basis nodig om mee te beginnen

-Ook is het gewoon legaal om dit logo te gebruiken op dit forum, als ik het op mijn eigen site gebruik zit ik waarschijnlijk in een grijs gebied dus ik zie er geen probleem in.

-Ook denk ik dat er ook wat misverstanden zijn over het tor netwerk. Het tornnetwerk is een on-categoriseerbaar deel van het internet ook wel het 'deepweb' genoemd. Er word geschat dat ongeveer 90% van alle informatie op internet zich bevind in dit gedeelte van het internet. Als je de specifieke naam van de website hebt kan je het heel makkelijk via een proxy (zoals tor2web.org) bereiken. Door deze site op het deepweb te zetten kan het niet worden bereikt door zoekmachines en kan een docent of een programmatje dat het web afzoekt naar dingen uit jou verslag het dus niet vinden.

- Als je het materiaal instuurt dan zit daar natuurlijk geen copyright op\

- En natuurlijk is het gewoon vrije markt dus ik zou gewoon mogen concurreren maar ik wil juist iets aanbieden dat scholieren.com ons niet kan aanbieden.

Laatst gewijzigd op 03-12-2012 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 18:49
Em.
Em. is offline
Maar mensen die hun dingen zelf maken, hebben geen zin om dat daarop te zetten, en mensen die alles het liefst kopiëren, hebben geen origineel werk om erop te zetten.
Oud 03-12-2012, 23:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Jon naamzoek, mag je het scholieren.com logo op deze manier gebruiken en mag zoiets als dit überhaupt hier besproken / geadverteerd / aangeboden worden? Ik ben oprecht benieuwd nu!
Oud 04-12-2012, 16:48
Jon
Jon is offline
Citaat:
Maar mensen die hun dingen zelf maken, hebben geen zin om dat daarop te zetten, en mensen die alles het liefst kopiëren, hebben geen origineel werk om erop te zetten.
Dit.

Het nadeel van underground is dat het underground blijft. Het zal dus wel even duren voor je genoeg aanbod hebt en de kwaliteit van dat werk zal niet om naar huis te schrijven zijn (omdat de motivatie van mensen om dingen te delen heel anders is). Heb je eenmaal bruikbaar aanbod en wordt underground populair dan komen docenten er weer achter. En wie zegt dat underground een garantie is voor niet gesnapt worden? Plagiaatsoftware kijkt niet alleen naar wat er online staat maar ook naar wat er eerder op die school / dat systeem is ingeleverd.
Oud 04-12-2012, 16:51
Jon
Jon is offline
Citaat:
Jon naamzoek, mag je het scholieren.com logo op deze manier gebruiken en mag zoiets als dit überhaupt hier besproken / geadverteerd / aangeboden worden? Ik ben oprecht benieuwd nu!
Ik geloof niet dat TS van plan is ook echt het logo te gaan gebruiken, maar dat dat plaatje meer bedoeld is om een idee te illustreren? En dat idee mag hier best besproken worden. Ik weet alleen niet of het de beste plek is (de muren hebben oren).
Oud 04-12-2012, 17:39
Tjeerd S.
Tjeerd S. is offline
Ik heb is wat meer research gedaan en ik ben toch tot de conclusie gekomen dat er wat gaten in mij plan zitten :$ Voor eigenlijk alle plagiaat controle word software gebruikt genaamd 'ephorus'. Deze software zoekt niet alleen google en de database van de school af maar vergelijkt het ook met die van andere scholen. Hierdoor zou grootschalig gebruik al snel heel veel problemen opleveren. Dus de luiste onder ons zullen weer ouderwets verslagen moeten gaan omzetten in hun eigen woorden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten