Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2012, 20:09
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Oke, afgelopen zaterdag heb ik met een meisje gezoend die achteraf een koortslip blijkt te hebben.
Ik zag het zelf niet zitten op d'r lip, maar dat kan komen doordat het iets donkerder was en ik had gedronken.

Ik weet dus niet in wat voor ''stadium'' d'r koortslip was. Hoe groot is de kans dat ik geïnfecteerd ben?
En hoe groot is de kans dat ik er last van krijg? Ik ben echt nooit ziek (laatste keer was blinde darm ontsteking ongeveer 2 jaar geleden, daarvoor in de brugklas en ik ben nu bijna 19).

Of hoe groot is de kans dat ik het al had? Ik bedoel ze is niet het eerste meisje waarmee ik heb gezoend dus heb regelmatig mond op mond contact met andere meisjes.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:19
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Het is nou niet dat ik van percentages weet over koortslippen
De incubatieperiode (tijd van besmetting tot en met de tijd dat je symptomen merkt) van een koortslip is 2 tot 20 dagen. Als je dus binnen die tijd symptomen begint te merken van een koortslip, heb je het dus van haar gekregen.
Als het de eerste keer is dat je geinfecteerd raakt door een koortslip, krijg je meestal een heel apart gevoel in je mond of keel, omdat je lymfeklieren er last van krijgen... Vaak krijg je bij de eerste keer niet van die rode blaasjes bij je lippen.
Als je eenmaal koortslip hebt gehad blijft het virus volgens mij in je lichaam, en kan je later weer een koortslip krijgen.
Dat is alles wat ik weet!
Kijk alsjeblieft uit met wie je zoent
Groetjes, Kaaspepsel
Oud 04-12-2012, 20:24
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Het is nou niet dat ik van percentages weet over koortslippen
De incubatieperiode (tijd van besmetting tot en met de tijd dat je symptomen merkt) van een koortslip is 2 tot 20 dagen. Als je dus binnen die tijd symptomen begint te merken van een koortslip, heb je het dus van haar gekregen.
Als het de eerste keer is dat je geinfecteerd raakt door een koortslip, krijg je meestal een heel apart gevoel in je mond of keel, omdat je lymfeklieren er last van krijgen... Vaak krijg je bij de eerste keer niet van die rode blaasjes bij je lippen.
Als je eenmaal koortslip hebt gehad blijft het virus volgens mij in je lichaam, en kan je later weer een koortslip krijgen.
Dat is alles wat ik weet!
Kijk alsjeblieft uit met wie je zoent
Groetjes, Kaaspepsel
Ik heb nog geen raar gevoel in m'n mond, gelukkig.

Ik lees wel dingen over dat 80% van de westerse bevolking het heeft en maar 25% van de mensen die het hebben ook daadwerkelijk koortslippen krijgen. Ik ben gelukkig eigenlijk nooit ziek dus ik zal wel een hoge weerstand hebben denk ik, waardoor ik het dus ook minder snel zal krijgen (de koortslip dan)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:24
Pluis
Pluis is offline
Dikke kans dat je dat herpesvirus in je leven allang eens bent tegengekomen. En zo niet, dan is er nu toch al niks meer aan te doen. Overigens is een koortslip al besmettelijk voordat je blaasjes krijgt, dus als je nooit een koortslip wil krijgen moet je gewoon nooit meer zoenen
Oud 04-12-2012, 20:30
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Dikke kans dat je dat herpesvirus in je leven allang eens bent tegengekomen. En zo niet, dan is er nu toch al niks meer aan te doen. Overigens is een koortslip al besmettelijk voordat je blaasjes krijgt, dus als je nooit een koortslip wil krijgen moet je gewoon nooit meer zoenen
Oh oke. Ja, even ter info, ik heb met zo'n 40 meisjes gezoend in m'n leven denk ik, dus dan zal de kans nogal groot zijn dat ik het heb neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:36
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oh oke. Ja, even ter info, ik heb met zo'n 40 meisjes gezoend in m'n leven denk ik, dus dan zal de kans nogal groot zijn dat ik het heb neem ik aan?
Nah het zit hem niet eens zo zeer in het zoenen, de meeste mensen lopen het virus al ergens op de kinderleeftijd op.
Oud 04-12-2012, 20:38
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Nah het zit hem niet eens zo zeer in het zoenen, de meeste mensen lopen het virus al ergens op de kinderleeftijd op.
Oh oke. Dit stelt me toch een beetje gerust ;p
Bedankt voor de info!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten