Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2012, 15:49
ikke4714
ikke4714 is offline
hoi allemaal

ik heb een probleem.
ik ben 14 jaar oud en wil oud en nieuw met mijn vriendinnen vieren
maar van mijn ouders moet ik perse thuis blijven met oud en nieuw
wat kan ik hieraan doen en is het normaal om op je veertiende nog thuis oud en nieuw te vieren.?

xxx
Advertentie
Oud 10-12-2012, 15:53
Verwijderd
Ik ben 17(bijna 18) en ik vier het ook nog steeds thuis

Laatst gewijzigd op 10-12-2012 om 16:41.
Oud 10-12-2012, 16:19
Verwijderd
Da's best normaal ja! Misschien mag je wel met vriendinnen bij jou thuis gourmetten, ofzo?
Oud 10-12-2012, 16:26
Verwijderd
Daar is niets raars aan.
Oud 10-12-2012, 21:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is niet heel vreemd hoor. En het hoeft ook niet zo ongezellig te zijn als jij je voorstelt.

Misschien vinden je ouders het wel goed als je echt een plan hebt. In de middag al erheen, bijvoorbeeld, vertellen wat en met wie je dat gaat doen, is er ouderlijk toezicht (ook op alcoholgebruik, waar je ouders misschien bang voor zijn). Vraag gewoon rustig waarom zij het niet goed vinden en wat jij kan doen om ze gerust te stellen.
En anders, volgend jaar is er weer oud en nieuw.
Oud 11-12-2012, 14:43
Verwijderd
Dat is normaal ja, ik ken veel 17 jarigen die het nog van hun ouders thuis moeten vieren.
Oud 11-12-2012, 16:36
Verwijderd
Ja, als je 14 bent vind ik dat best normaal. Maar misschien mag je je vriendinnen thuis uitnodigen om het mee te vieren? Als jouw ouders dan even bellen met hun ouders, dan weten ze dat je niet met z'n allen uitgaat, gaat drinken of enge dingen gaat doen met vuurwerk ofzo, want ik denk dat ze vooral daar bang voor zijn.
Oud 13-12-2012, 20:13
Silvano08
Silvano08 is offline
Het is heel normaal om het nog gewoon thuis te vieren op je veertiende. Ik ben 17 (ook bijna achttien), en voor mij gaat er voor nu nog niets boven Oud en Nieuw met mijn eigen familie

Maar als jouw ouders jou niet willen laten gaan, moet je misschien meer uitleggen wat je wilt gaan doen en beloven je te gedragen en de verantwoordelijkheid die zij jou misschien geven niet te misbruiken. Of iets in die richting...
Oud 27-12-2012, 13:52
kim berge
kim berge is offline
ik vier oud en nieuw gewoon thuis en ik steek sterretjes af en dat was het vind dat knalvuurwerk maar niks dat siervuurwerk vind ik wel leuk en ik ben nu bijna 19 en toen ik veertien was mocht ik tot 12 uur opblijven maar daar vond ik niks aan en ben toen snel mijn bed in gegaan wel met de mededeling dat ik om 12 uur werd gewekt om op zolder vuurwerk te gaan kijken en ken meer personen die er zo over denken en die zijn ook rond de 18/19 jaar
Oud 28-12-2012, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ik vier oud en nieuw gewoon thuis en ik steek sterretjes af en dat was het vind dat knalvuurwerk maar niks dat siervuurwerk vind ik wel leuk en ik ben nu bijna 19 en toen ik veertien was mocht ik tot 12 uur opblijven maar daar vond ik niks aan en ben toen snel mijn bed in gegaan wel met de mededeling dat ik om 12 uur werd gewekt om op zolder vuurwerk te gaan kijken en ken meer personen die er zo over denken en die zijn ook rond de 18/19 jaar
Zo deed ik het eerst ook xd
dan werden we om 12 uur gewekt nu blijf ik gwn tot 1 uur wakker ofzo ben nu 18 ;p
Oud 28-12-2012, 21:10
xamy-1
xamy-1 is offline
Ik blijf thuis tot 12 uur en om 1 uur ga ik nog weg ben ook 14
Oud 29-12-2012, 00:17
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Dat is normaal ja, ik ken veel 17 jarigen die het nog van hun ouders thuis moeten vieren.
dit
Oud 31-12-2012, 15:35
Verwijderd
Tja ik ben dan net 15 geworden, en no fking way dat ik naar vrienden mag.
Blijkbaar is het erg normaal dat je oud en nieuw met je familie viert,
maar je kan het natuurlijk zo leuk en gezellig maken als je zelf wilt!
En weet je, als dit nou de enige keer in het jaar is dat je echt met je familie bent,
probeer het dan leuk te maken! tijd voor je vrienden genoeg
Succes, en goeie jaarwisseling!
Oud 31-12-2012, 22:58
Hakuna
Hakuna is offline
Het is nu bijna nieuwjaar en ik zit gewoon zoals elk jaar alleen thuis. Nu al helamaal, want mijn flat staat helemaal leeg (vanwege toekomstige sloop), ik ben momenteel de enige overgebleven bewoner.

Bevalt mij prima.
Oud 09-01-2013, 14:29
Attention
Attention is offline
Kan dit forum niet sluiten?
Oud 09-01-2013, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Kan dit forum niet sluiten?
Waarom moet dat?
Advertentie

Regels voor berichten