Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2012, 21:22
Lauraaaa
Lauraaaa is offline
Hallo,
ik moet voor economie een verslag maken. je doet het in een groepje van 4 en er zijn 4 onderdelen/vragen. mijn vraag/onderdeel is:

Onderzoek in grote lijnen de welvaartsverdeling in de wereld. Let vooral op indicatoren als het BBP per capita en de ontstane schulden in de derdewereldlanden.

Maar het probleem is, ik zou totaal niet weten wat ik nou precies het mijn verhaaltje ding moet zetten... gewoon een verhaaltje lullen zeiden mijn mede groep mensen ofzo. maar HOE?!
Help?

xxx Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2012, 14:18
Huiswerktutor
Huiswerktutor is offline
Het BBP per capita is het Bruto Binnenlands Product per inwoner. Je zou kortweg kunnen zeggen dat hoe hoger het BBP (per capita) in een land, hoe hoger de welvaart. Wat het BBP per capita per land is, kan je bijvoorbeeld hier zien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...n_de_bevolking
Oud 17-12-2012, 23:43
the economist
the economist is offline
het probleem is al dat je het samen moet doen, en dat je het dan in vieren knipt. Dit maakt jouw vraag geheel losstaand van de anderre vrgen, terwijl er waarschijnlijk een opbouw in zit die je leidt in de goede richting. Dus: bekijk ook de eerdere vragen eens goed.

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij te gaan in de richting dat de westerse wereld veel rijker is, en dat kun je 'aantonen'door te wijzen op het bbp per inwoner. (de schulden nu niet meer: volgens mij zijn de schulden van griekenland (als fractie van bbp) groter dan van burkina faso.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten