Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 18:28
Rolling Phone
Rolling Phone is offline
Het is niet echt een groot probleem hoor, maar toch wilde ik het even kwijt:

Vaak door reclames, modellen en bekende mensen wordt er heel erg een suggestie gewekt dat er een soort 'ideaal lichaam' is, zowel voor vrouwen als voor mannen. Dit kan zo populair gemaakt worden (misschien kennen jullie het merk Abercrombie & Fitch wel, bekend om hun gespierde mannen als uithangborden) dat je je als persoon wat onzeker over je lichaam gaat voelen. Misschien herkent iemand dat wel, dat je denkt van: Ik moet dit en dat aan mijn uiterlijk doen, anders kijken mensen misschien niet naar je om.

Ik weet best dat je jouw eigen uiterlijk niet moet laten be-invloeden door anderen, maar soms denk ik: Ik moet per se spieren kweken, anders zal er nooit een meisje verliefd op me worden.

Ik wilde dit gewoon even aan de kaak stellen, hoop dat iemand hier iets zinnigs over heeft te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:30
Verwijderd
Hoort dit niet in de kantine ofzo ??
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:47
Rolling Phone
Rolling Phone is offline
Nou het gaat over het lichaam dus ik dacht wel dat het hier hoorde.. mag altijd verplaatst worden natuurlijk.

Maar nu weer on topic graag!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:52
Martiño
Martiño is offline
Het hoort hier, maar als je ontopic wil gaan, dan moet je ook iets zijn waar je ontopic over kan posten...
Er is al een recent topic dat gaat over wat je mooi vindt aan jezelf en een over wat je van je lichaam vindt (en eventueel zou willen veranderen).

Heb je een vraag of wil je ergens over praten? Want met topics zonder discussiewaarde of alleen een mededeling kunnen we vrij weinig.

Laatst gewijzigd op 11-12-2012 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 20:37
Verwijderd
Ja ik heb wel duidelijk als ik bijv. naar reclames kijk dat ik denk: tering wat een lekkere jongen, of wtf dat meisje is zoo knap, en ze is zoo mooi dun.
dan kijk ik naar mezelf en dan denk ik whaaaaaa
maar als je effe bednekt hoevele er wordt gephotoshopped.. en hoeveel make-up ze op hun bek krijgen,
ja zo kan ik het ook. En als ik op school kijk, wie ziet er nou zo uit zoals op de reclames? NIEMAND
gewoon blij zijn met hoe je eruit ziet en wie je bent, als je er maar in geloofd, dan kom je ergens
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 13:46
Verwijderd
Dat heb ik niet nee.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 17:01
Verwijderd
ik heb het ook wel eens, maar als ik dan om me heen kijk in de bus of trein of waar dan ook en ik zie mensen die ik minder knap vind dan mezelf, dan voel ik me altijd wel weer tevreden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten