Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2012, 19:49
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Zijn er DoP-ers die vrijdag zin hebben om mee te gaan naar het NK Poetry Slam?

Wat is het?

Een poetry slam (naar Engels, to slam = smijten, slaan) of poëzieslag is eigenlijk een kruising tussen literatuur en sport. Enkele slamdichters, kortweg "slammers", gaan op een podium (vaak in een club of café) een wedstrijd met elkaar aan. Binnen een bepaalde korte tijd en in een paar rondes dragen de dichters hun gedichten voor. Het publiek of de jury bepaalt wie de beste is.Iedereen mag zijn kans mag wagen; in de loop van de avond worden de besten geselecteerd.


Wie staan daar dan?

- Jee Kast
- Josse Kok
- Arnoud Rigter
- Laura van der Haar
- Coen Cornelis
- Jan Ketelaar
- Daniël Vis
- Frederike Kossmann

Wie, wat, waar, wanneer, hoe laat?

De finale is op 14 december in RASA, Pauwstraat 13a Utrecht. De deuren zijn open om 19.30. Kaartjes kosten 10 euro, maar CJP-ers en studenten krijgen 15% korting.



(De bovenstaande teksten zijn schaamteloos geplagieerd van http://www.poetryslam.nl/poetry-slam/)

Allemaal mee, omdat het leuk is! (Denk ik.)
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2012, 15:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik wilde zeggen 'ik kan niet, ik moet school en werken!' maar dat is op zich maar tot 17.00 Al denk ik niet dat ik daarna nog heel veel zin heb om alles bij elkaar te pakken en naar Utrecht te racen. Hoe laat begint het precies trouwens/tot hoe laat kun je naar binnen? Want indien het is dat je er wel zo'n beetje 19.30 moet zijn, mis ik de tijd om te avondeten en dat vind ik niet heel geweldig.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Utrechtse PoetrySlam zoekt deelnemers
Poeziecircus
0 17-02-2009 14:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.