Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2013, 00:36
brunettespy
brunettespy is offline
ik ben 16 en heb nog geen borsten naja t is een kleine a
ik draag 1 push-up bh die je borsten 2 cup maten groter maken en nog een verstevigde bh er over heen. iets wat ik dus ook gewoon niet doe is mijn bh's uit mijn ouders weten het niet en ben al een keer naar de huisarts gegaan en zegt dat ik me niet moest aanstellen en niet naar al die modellen moet kijken want die vrouwen bestaan niet je kunt niet dun zijn en grote borsten als je wat molliger ben wel. en heb toen tegen hem gezegd dat ik daar ook helemaal niet naar keek ik kan geen eens een leuk truitje aan toen met een bh in mijn maat ik hoef geen eens een bh te dragen want ze zijn te klein..

als iemand in de buurt komt van mijn borsten/bh's raak ik ook in een kleine paniek
wat kan ik doen om ze te laten'groeien' en ik heb niet veel geld dus op mn 18e een borstvergroting gaat m niet worden
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 00:40
Macrador
Macrador is offline
Wat je kan doen is wachten je bent ook pas 16.
Als ze niet zouden groeien is dat ook niet erg.

Er is geen manier om ze te doen groeien en ik zou ook maar 1 bh aandoen inplaats van 2.
Oud 02-01-2013, 00:44
nigelgein
nigelgein is offline
er is niks mis met kleine borsten hoor !!.
en zoals de dokter eigenlijk al een hint gaf, je moet meer eten (dikker worden)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 00:53
Macrador
Macrador is offline
Alleen als ze te weinig weegt natuurlijk.
Oud 02-01-2013, 01:24
brunettespy
brunettespy is offline
ik kan zoveel eten als ik wil ik kom gewoon niet aan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 01:24
brunettespy
brunettespy is offline
heb idd ondergewicht 2 kilo
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 01:31
bloodyb
bloodyb is offline
Borstgroei bij vrouwen begint niet op een bepaalde leeftijd, de een is wat vroeger of later dan de ander. Wat wel zou kunnen werken volgens mij is de pil slikken, daar beginnen ze soms door te groeien dacht ik. Vraag het eens aan Pluis of Sarah.
Oud 02-01-2013, 15:38
Martiño
Martiño is offline
Sarah en Pluis zijn niet op afroep beschikbaar Het is heel fijn dat hier mensen met een medische achtergrond meelezen en advies geven, maar het is ten eerste niet de bedoeling dat mensen gaan denken dat een vraag hier een goede vervanging is van écht advies door een arts (of andere medische professional) die jou kent en op het spreekuur kan zien, en ten tweede moet het ook vrijblijvend blijven voor mensen om hier te helpen. Het moet geen verplichting worden om advies te geven en we willen ook niemand (indirect) die verplichting opleggen, of ze overladen met medische vragen.

Anyway: als je een pilvraag hebt, is daar het piltopic voor, en als de vraag dringend is, is er de huisartsenpost!
Oud 02-01-2013, 19:10
Em.
Em. is offline
Ik heb ook cup A, net als mijn moeder en mijn nicht. Sommige vrouwen hebben dat nu eenmaal. En het kan dat je borsten alsnog meer groeien, en het kan dat het niet gebeurt. Als je trouwens jongens vraagt over hun mening over borsten krijg je vaker te horen dat het gewoon mooi/stevig/in verhouding moet zijn dan dat het übergroot moet zijn. En misschien vinden ze iets groter wel leuker (meestal, dan ) maar aan de andere kant zullen kleine borsten waarschijnlijk minder hangen en dat wordt ook wel gewaardeerd. Ik denk dat je het het best kan accepteren en ophouden met doen alsof je cup D hebt - tot je ooit je kleren uittrekt.

Overigens: zwem je wel eens? Zo ja: hoe doe je dat dan? Ga je doen van 'oh ja grapje jongens mijn borsten zijn eigenlijk tien keer kleiner' of wat?

En heb je ondergewicht doordat je lichaam nu eenmaal zo doet, of eet je ook expres weinig/minder?
Oud 02-01-2013, 19:20
Verwijderd
Niwt druk over maken.
Als ze nog groter worden, nou leuk.
En anders zijn ze maar wat kleintjes.

Ik snap opzich wel je probleem met kleding maar het lijkt me ook niet dat je alle kleding aan kan met reusachtige tetten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 19:34
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik snap opzich wel je probleem met kleding maar het lijkt me ook niet dat je alle kleding aan kan met reusachtige tetten
Klopt! Coltruien gaan bijvoorbeeld beter met minder tet, want met veel borsten wordt dat al snel één enorm front en dat is meestal niet zo mooi. En nadruk leggen op je borsten (dus bijvoorbeeld truitjes die daar allemaal glitter hebben) past meer bij kleine borsten dan bij grote, want die laatste vallen daardoor alleen maar méér op. De kans dat iets iets te sletterig wordt is ook een stuk kleiner met kleine borsten, want dan heb je minder snel enorm veel zichtbaar aan borst (gewoon, omdat er niet zoveel te zien is ). Als je coltruien leuk vindt, is het juist weer een voordeel als je kleine borsten hebt.
Oud 02-01-2013, 21:22
brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Ik heb ook cup A, net als mijn moeder en mijn nicht. Sommige vrouwen hebben dat nu eenmaal. En het kan dat je borsten alsnog meer groeien, en het kan dat het niet gebeurt. Als je trouwens jongens vraagt over hun mening over borsten krijg je vaker te horen dat het gewoon mooi/stevig/in verhouding moet zijn dan dat het übergroot moet zijn. En misschien vinden ze iets groter wel leuker (meestal, dan ) maar aan de andere kant zullen kleine borsten waarschijnlijk minder hangen en dat wordt ook wel gewaardeerd. Ik denk dat je het het best kan accepteren en ophouden met doen alsof je cup D hebt - tot je ooit je kleren uittrekt.

Overigens: zwem je wel eens? Zo ja: hoe doe je dat dan? Ga je doen van 'oh ja grapje jongens mijn borsten zijn eigenlijk tien keer kleiner' of wat?

En heb je ondergewicht doordat je lichaam nu eenmaal zo doet, of eet je ook expres weinig/minder?
Ik eet best veel voor een meisje hoor ik vaak dus ik neem aan dat ik niet te weinig eet.
Ik zwem nooit en als ik zwem dan dan een badpak met vulling.
Mijn vriend die dit niet weet heeft (voor dat we wat hadden) een keer gezegd dat hij middelmatige borsten wel mooi vond rn niet van kleintjes hielt, hij zou het niet erg vinden maar hij had liever wat groter.

En iets wat ik gewoon lelijk vind bij mezelf is koltruien. En iets wat ik gister heb ontdekt is dat 1borst kleiner is dan de ander moet ik hiermee naar de huisarts (ik vind h et een eng mannetje) het liefst naar iemand anders of kan ik daar niks tegen doen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 22:03
Em.
Em. is offline
De meeste borsten zijn ongelijk, daar hoef je je niet druk om te maken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo symmetrisch, zo zijn mijn borsten ook niet helemaal gelijk, maar mijn ogen bijvoorbeeld ook niet en mijn linkeroor is ook anders dan mijn rechter. En ik denk dat je vriendje allang blij met je is zoals je bent en al helemaal als hij ooit je borsten mag zien of aanraken - ik denk niet dat hij er dan mee zit dat ze misschien wat kleiner dan gemiddeld zijn.

En het lijkt me ook sterk dat jouw vriendje precíes het ideaalbeeld is dat je misschien ergens hebt (zo en zo lang, die kleur ogen, dat figuur...) en dat maakt (denk ik) voor jou toch ook niet uit? Ik bedoel, ik vind blauwe ogen gaver dan bruine, maar als ik verliefd zou worden op een jongen met bruine ogen, zou ik gewoon veel liever in zijn bruine ogen kijken dan in welke blauwe dan ook.
Oud 02-01-2013, 22:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik eet best veel voor een meisje hoor ik vaak dus ik neem aan dat ik niet te weinig eet.
Ik zwem nooit en als ik zwem dan dan een badpak met vulling.
Mijn vriend die dit niet weet heeft (voor dat we wat hadden) een keer gezegd dat hij middelmatige borsten wel mooi vond rn niet van kleintjes hielt, hij zou het niet erg vinden maar hij had liever wat groter.

En iets wat ik gewoon lelijk vind bij mezelf is koltruien. En iets wat ik gister heb ontdekt is dat 1borst kleiner is dan de ander moet ik hiermee naar de huisarts (ik vind h et een eng mannetje) het liefst naar iemand anders of kan ik daar niks tegen doen
Dat ze niet even groot zijn heeft inderdaad bijna iedere vrouw. De borst aan dezelfde kant als je schrijfhand kan bijvoorbeeld wat groter zijn doordat je wat meer spieren (arm en borstspieren) hebt aan die kant.

En borsten groeien nog vrij lang door, ik denk dat ik sinds m'n 20e niet meer uit m'n bh's ben gegroeid. Ik kan me goed voorstellen dat een kleine A niet fijn is, maar waarschijnlijk groeit het nog wel iets door. Ik zou zeker niet 2 bh's over elkaar gaan dragen. Een beetje push-up is voldoende. Op jouw leeftijd is ongeveer cup B de gemiddelde grootte.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 15:30
brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Dat ze niet even groot zijn heeft inderdaad bijna iedere vrouw. De borst aan dezelfde kant als je schrijfhand kan bijvoorbeeld wat groter zijn doordat je wat meer spieren (arm en borstspieren) hebt aan die kant.

En borsten groeien nog vrij lang door, ik denk dat ik sinds m'n 20e niet meer uit m'n bh's ben gegroeid. Ik kan me goed voorstellen dat een kleine A niet fijn is, maar waarschijnlijk groeit het nog wel iets door. Ik zou zeker niet 2 bh's over elkaar gaan dragen. Een beetje push-up is voldoende. Op jouw leeftijd is ongeveer cup B de gemiddelde grootte.
Ik bijna geen cup A is er dan nog kans dat ik (voor) mijn 20e een cup B krijg?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 20:26
Jessicadr
Jessicadr is offline
Citaat:
Ik bijna geen cup A is er dan nog kans dat ik (voor) mijn 20e een cup B krijg?
niet iedereen is hetzelfde. de meeste krijgen hun groeispurt in de borsten pas later dus vrees niet. probeer inderdaad ook wat meer te eten(snoepen, vetmakertjes enzo). borstvergroting zou ik zeker niet doen, wees tevreden hoe je bent. en de meeste mannen houden wel van kleine vorsten hoor Ik heb ook maar een B en ben er tevreden over
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 20:37
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Na je 16e groeien je borsten nog.
en inderdaad zit er niet mee in, misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan maar het is echt zo
Ik heb ook maar een B,
bij mij groeiden ze niet speciaal bij toen ik de pil nam :/ dus ik denk niet dat het veel helpt, bij sommige pillen kun je wel wat kilo's aankomen maar of dat perse bij de borsten is weet ik niet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 20:56
brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
niet iedereen is hetzelfde. de meeste krijgen hun groeispurt in de borsten pas later dus vrees niet. probeer inderdaad ook wat meer te eten(snoepen, vetmakertjes enzo). borstvergroting zou ik zeker niet doen, wees tevreden hoe je bent. en de meeste mannen houden wel van kleine vorsten hoor Ik heb ook maar een B en ben er tevreden over
Ik kom alleen niet aan.. maakt niet uit hoeveel ik eet
En ik wil geen grote borsten ofzo cup B vind ik wel goed anders klopt de verhouding met mijnllichaam niet.
En ik wil er wel tevreden mee zijn maar ik schaam me er nogal voor. Iedereen in mijn omgeving heeft wat ik heb gewoon niks op mn borst zitten
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 20:01
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
ik ben slank en heb best al borsten, dus het klopt niet helemaal wat je zegt Verder zou ik er niet onzeker over zijn, everybody is different! ;-) x
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 16:41
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Een goeie vriend gaat sws niet alleen met je voor je borsten. En waar zou je je dan druk over maken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 19:00
xjadeee
xjadeee is offline
Citaat:
ik ben al een keer naar de huisarts gegaan en zegt dat ik me niet moest aanstellen en niet naar al die modellen moet kijken want die vrouwen bestaan niet je kunt niet dun zijn en grote borsten als je wat molliger ben wel.
lol je doktertje heeft het een klein beetje fout fout, ik keek gister nog op een modellensite, en zag dat een vrouw daar had borstomvang 86cm en taile 63. en haar cup maat was 75D ;p
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 19:32
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
lol je doktertje heeft het een klein beetje fout fout, ik keek gister nog op een modellensite, en zag dat een vrouw daar had borstomvang 86cm en taile 63. en haar cup maat was 75D ;p
ooit van borstvergrotingen gehoord?
Oud 01-03-2013, 19:43
Verwijderd
Heee

Please no worries! Je kan er niks aan doen, en zoals je aan de reacties van de jongens ziet:
het gaat niet alleen maar om borsten! En stel, een jongen zou je afwijzen om je borsten ( wat ik me werkelijk echt NIET kan voorstellen) zou het echt de meest grote teringloser zijn, die er op deze wereld rond loopt!!!
Succes hé
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 00:13
tripster
tripster is offline
Een meisje met kleine borsten en een lieve persoonlijkheid en uiterlijk lijkt mij alsnog beter dan een meisje met dikke tetten en een gezicht zo lelijk als de nacht.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 15:18
Verwijderd
Het maakt niets uit.
Ieder mens is anders.
Als je er echt voor schaamt: zorgen dat niemand in de buurt van je borsten komt/aanraakt.
Ieder mens heeft wel iets.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Klopt! Coltruien gaan bijvoorbeeld beter met minder tet,
Dat klopt, mij staan coltruien totaal niet alleen moet iets er over heen, staat in iedergeval mooier bij kleine tetten
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:08
Verwijderd
liever klein dan fake
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:51
Verwijderd
Citaat:
liever klein dan fake
Klein is niet altijd beter dan fake
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 17:29
Verwijderd
Meningen verschillen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Meningen verschillen
Hangt er van af wat me motevatie bij me antwoord is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 18:10
doozj
doozj is offline
klein maar fijn? groot is ook niet alles sommige leuke shirtjes zitten niet goed omdat ze strak rond dat gebied zitten en shirtjes met een beetje inkijk of een laag gesneden hals zijn al snel sletterig omdat er teveel tezien valt

bovendien groeien je borsten nog wel een tijdje door dus kunnen ze best nog een b cup worden
twee bh's aantrekken over elkaar heen is ook niet alles ( in sommige gevallen lijken je borsten dan zelfs kleiner) want als je dan uiteindelijk toch een keer je shirt uittrekt voor een jonge is het waarschijnlijk een afknapper dat je deed alsof terwijl hij kleinere borsten misschien niet erg vind
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 00:27
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Ik ben het er ook mee eens dat klein mooier kan zijn dan groot. Ik ben het ook wel eens met je dokter dat het wel bij je lichaam moet passen. Stel je bijvoorbeeld eens een mollig meisje voor met een cup a, dat kan niet, maar een iel slank meisje met cup h ziet er al helemaal niet uit. Ik snap wel dat je ze graag wat groter wilt hebben, maar doe het alsjeblieft niet omdat jongens je dan niet zouden zien staan.
(daarnaast: Als een jongen je niet ziet staan omdat je borsten niet groot genoeg zijn, dan is het wel duidelijk dat je andere (niet lichamelijke) kwaliteiten hem niet intresseren)

Daarnaast, je zegt in je beginpost dat je de BH's niet uit doet, waaruit ik opmaak dat je er mee slaapt. Nu heb ik er weinig ervaring mee, maar is dat wel gezond? want volgens mij hoor je zonder BH te slapen.
Oud 27-03-2013, 08:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daarnaast, je zegt in je beginpost dat je de BH's niet uit doet, waaruit ik opmaak dat je er mee slaapt. Nu heb ik er weinig ervaring mee, maar is dat wel gezond? want volgens mij hoor je zonder BH te slapen.
Ik denk niet dat het ongezond is om met een BH aan te slapen, maar het lijkt me dan wel verstandig regelmatig een schone BH aan te trekken. (Als je hem 's nachts uit hebt kan de BH even luchten, maar als je er 24/7 zelf in blijft zweten kan dat al snel onhygiënisch worden). Er zijn niet echt regels voor wat wel. of niet hoort. (Al is slapen zonder vaak comfortabeler en voegt slapen met weinig toe.)

ONTOPIC: Ik sluit me aan bij wat de rest zegt, grote borsten zijn ook niet alles. Je kunt beter trots zijn op jouw lichaam i.p.v. iets te willen veranderen waar je niets aan kan doen. Zelfvertrouwen staat altijd mooier dan welke maat borsten dan ook ;-)
Oud 27-03-2013, 12:12
Verwijderd
Niet zo druk om maken, het komt van zelf wel, en je er druk om maken heeft ook geen zin ze gaan daardoor heus niet sneller groeien
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 13:01
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
En het lijkt me ook sterk dat jouw vriendje precíes het ideaalbeeld is dat je misschien ergens hebt (zo en zo lang, die kleur ogen, dat figuur...) en dat maakt (denk ik) voor jou toch ook niet uit? Ik bedoel, ik vind blauwe ogen gaver dan bruine, maar als ik verliefd zou worden op een jongen met bruine ogen, zou ik gewoon veel liever in zijn bruine ogen kijken dan in welke blauwe dan ook.
Dit ja. En nog een cliché: je vriend is (neem ik aan) je vriend omdat hij echt van je houdt en jou mooi vindt. In dat geval zal een cupmaat meer of minder weinig uitmaken. Het gaat hem toch om jou als persoon? Je bent veel meer dan je (kleine) borsten en zo zou je vriend je niet alleen moeten zien, maar jijzelf ook! Kweek eigenwaarde! Ik weet dat onzekerheid je leven echt lastiger kan maken en dat je door deze post niet morgen zelfverzekerd wakker wordt, maar probeer jezelf als 'normaal' te zien, als gezond en niet als misvormd, puur vanwege kleine borsten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 10:20
brunettespy
brunettespy is offline
Hij zegt ook heel vaak tegen mij dat ik trots op mn borsten mag zijn terwijl hij er dan stiekem aan zit.
Oud 30-03-2013, 16:11
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hij zegt ook heel vaak tegen mij dat ik trots op mn borsten mag zijn terwijl hij er dan stiekem aan zit.
Dan zie ik op zich geen probleem. Geeft je volgens mij alleen meer zelfvertrouwen..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 19:50
brunettespy
brunettespy is offline
Maar ik heb hem niet verteld dat t gwn een maxi push up bh is
Oud 31-03-2013, 11:53
Vowel
Vowel is offline
Dus als ik het goed begrijp denkt je vriend dat je borsten 3 maten groter zijn dan ze daadwerkelijk zijn? Hoe ga je dat dan doen wanneer je seks hebt? Dat lijkt me zo vreemd.

Verder is het natuurlijk onzin dat alleen mollige meisjes grote borsten hebben. Er zijn ook zat dikke mensen met kleine borsten, en veel slanke mensen met grote borsten.

Maar er is niets dat je kunt doen om je borsten groter te maken. Waarschijnlijk groeien ze nog een aantal jaar, maar je kunt geen invloed uitoefenen op hoe groot ze uiteindelijk worden. Het beste dat je kunt doen is het accepteren en wellicht stoppen met zoveel vulling gebruiken en zo, want zo maak je de drempel tot naakt zijn wel erg groot (of bijvoorbeeld zwemmen).
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 11:56
Verwijderd
Citaat:

Verder is het natuurlijk onzin dat alleen mollige meisjes grote borsten hebben. Er zijn ook zat dikke mensen met kleine borsten, en veel slanke mensen met grote borsten.
Dat klopt, bij mij zat een meisjes in de klas dit had niet dunne tetten, het was niet lelijk ofzo maar ze was normaal niet heel dun maar ook niet dik of mollig,
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 12:04
Verwijderd
Citaat:
en ik heb niet veel geld dus op mn 18e een borstvergroting gaat m niet worden
wil je dat voor jezelf of voor andere?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:22
brunettespy
brunettespy is offline
Mezelf, ik word er nogal onzeker Door
Oud 31-03-2013, 23:49
katnisseverdeen
katnisseverdeen is offline
ik ben 15 en heb tussen 70AA en 70A in... ik draag ook altijd een push-up bh, gewoon omdat ik het mooier vind om wat meer "vrouwelijke vormen" en een mooi decolleté te hebben! ik heb trouwens gemerkt dat als je een kleinere bh koopt, je borsten juist groter/voller lijken! maar het is niet echt heel goed voor je natuurlijk... ik weet niet wat je wilt, "grote" of "volle" borsten, maar dat is dus een tip. je borsten blijven trouwens nog groeien hoor! ik zou eens beginnen met die 2e bh een week (na het weekend, want dan valt het minder op) weg te laten. daarna een bh kopen die je borsten ongeveer anderhalve maat groter maakt en dan één ofzo! dan kun je die laatste houden en nog een gewone kopen in jouw maat. en telkens ongeveer 2 weken wachten met terug gaan naar een kleinere maat. als je dus uiteindelijk een bh hebt die je borsten bijna niet meer vergroten, zal niemand het echt merken, omdat er dan al een maand (of twee) is verstreken. doe het langzaam, stapje voor stapje.

verder: een v-hals, halternek of een u-hals laat je borsten ook groter ogen, net zoals strakke(re) kleding rond je borsten. wijde kleding verkleint juist! en als je minstens 3 keer in de week borstspieroefeningen doet (gewoon op internet opzoeken) worden je borsten mooier, sterker en groter! en de rest komt vanzelf wel naarmate je ouder word. borsten zijn gemiddeld volgens mij pas rond je 21e volgroeid! en je hebt veel kans dat ze net zo groot worden als die van je moeder, dus als je moeder cup C heeft, krijg jij dat later waarschijnlijk ook! en accepteer jezelf zoals je bent, dan zal jouw omgeving je ook zo accepteren! succes!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 09:18
Verwijderd
Citaat:

verder: een v-hals, halternek of een u-hals laat je borsten ook groter ogen, net zoals strakke(re) kleding rond je borsten.
V hals maakt het juist kleiner, want als ik een coltrui draagt lijken me tetten enorm,
Heb ik uit een boek ^_^
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten