Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 17:40
Huggyboy
Huggyboy is offline
Hoi , ik ben 15 en ik ben heel zeker dat ik GTA V ga kopen (houden me toch niet tegen dat ik zo jong ben waarom weet ik niet) . Nu heb ik naar die trailers gekeken en lijken me echt top maar als ik dan terug kijk naar de trailers van GTA IV is het echt gewoon hetzelfde vind ik ... Weet iemand of het echt wel veel beter wordt of niet ?

Laatst gewijzigd op 05-05-2013 om 19:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 17:53
Verwijderd
Dat weet niemand want het spel is nog niet uit. Wel kan je met een klein beetje logica redeneren dat nieuwe delen in succesvolle gameseries over het algemeen hetzelfde zijn als het vorige deel, maar dan met meer.

Ik ben verder niet zo fan van GTA.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:27
Changshan
Changshan is offline
Wat bekend is, is dat het heel groot gaat worden, dat je heel veel verschillende voer-, vaar- en vliegtuigen gaat kunnen besturen en dat je meerdere hoofdpersonages hebt. Als je dat genoeg vernieuwing vindt voor een op zich heel goede gameserie, gewoon lekker kopen. Lijkt me iig dat de multiplayer weer minstens net zo is als bij IV.
Oud 06-01-2013, 22:18
Verwijderd
GTA V word gewoon TE GAEK
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 22:20
Verwijderd
Ik vind het jammer dat het in een voor mij vrij onbekrnde stad is.
Ik heb haast de neiging liberty city te kopen puur omdat het in een soort New York afspeelt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 23:26
Guarnere
Guarnere is offline
Qua graphics lijkt GTA V veel op GTA IV, dat kan ook niet anders. GTA IV heeft de grafische mogelijkheden van de huidige generatie consoles eigenlijk al tot op zijn maximum benut. Omdat de nieuwe GTA ook voor deze generatie wordt ontworpen is er vrijwel geen ruimte om nóg meer grafische details in het spel te verwerken. En waarom zou dat ook moeten? GTA IV zag er al verbluffend goed uit! Met V zullen ze alle oneffenheden eruit halen, waardoor alles nog wat gestroomlijnder zal zijn, maar veel meer dan dat niet. In plaats daarvan hebben ze de spelwereld wel enorm vergroot. Dat wil zeggen, de oppervlakte van de map is groter dan die van Red Dead Redemption, GTA San Andreas en GTA IV bij elkaar!!! Geloof me, dat is immens en nog nooit eerder vertoond in een sandbox game.

GTA V gaat gewoon bizar goed worden en iedere euro meer dan waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 12:37
Verwijderd
De trailers die ik gezien heb vond ik maar teleurstellend qua graphics. Hoop ook dat de PC-versie fatsoenlijk wordt in plaats van een crappy port. Other than that is GTA (en alles alike) niet echt aan mij besteed.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 12:59
Guarnere
Guarnere is offline
Tot dusver is er überhaupt nog geen PC-versie aangekondigd..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Other than that is GTA (en alles alike) niet echt aan mij besteed.
Hoewel ik GTA ook meestal na een paar missies (en wat anarchistisch gekloot in de stad) wegleg heb ik me met Just Cause 2 uren vermaakt. Die wel eens een kansje gegeven?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 01:51
Verwijderd
Citaat:
Tot dusver is er überhaupt nog geen PC-versie aangekondigd..
Och, heden. Ooit een GTA meegemaakt die niet op de PC verschenen is? Afgezien van wat handheld-versies.
Citaat:
Hoewel ik GTA ook meestal na een paar missies (en wat anarchistisch gekloot in de stad) wegleg heb ik me met Just Cause 2 uren vermaakt. Die wel eens een kansje gegeven?
Njet, maar ik schrijf de titel op
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:25
Guarnere
Guarnere is offline
Die is er inderdaad nog niet geweest Quintiano, maar na de deceptie van GTA IV op de PC zou het mij persoonlijk niet verbazen als ie er niet komt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:58
Changshan
Changshan is offline
Was dat serieus een deceptie? Er is namelijk nog steeds een online community voor... kan me wel herinneren dat er een onnodig buggy start was voor heel veel spelers en dat er flinke patches nodig waren.

En dan nog zal het toch geen deceptie in de zin van verkopen zijn geweest? Alleen dat zou Rockstar ervan weerhouden het weer op de PC uit te brengen.
Oud 13-01-2013, 20:17
Verwijderd
goh reverend just cause 2 wat een geniaal spel is dat toch vind je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 19:35
dejob14
dejob14 is offline
Als je gta san andreas leuk vond, vind je gta v zeker nice!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 10:36
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
En dan nog zal het toch geen deceptie in de zin van verkopen zijn geweest? Alleen dat zou Rockstar ervan weerhouden het weer op de PC uit te brengen.
Zoals met veel games is illegaal downloaden een probleem geweest met de PC-versie van GTA IV. Hierdoor hebben ze veel inkomsten misgelopen. En natuurlijk, online spelen nog steeds aardig wat mensen de game, maar datzelfde geldt voor GTA San Andreas en je raadt het al: bijna iedereen die het nu nog speelt heeft dat spel illegaal.

Daarnaast, zoals je zelf al zei, was de port naar de PC gewoon slecht. Zelfs na alle updates zijn er nog genoeg mensen die het spel niet fatsoenlijk op de PC kunnen spelen, ondanks dat hun computer wel gewoon voldoet aan de systeemeisen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 11:07
Changshan
Changshan is offline
Hm, na die eerste patches en door een recente videokaart te kopen (8800GT toen) leek het allemaal wel opgelost, maar dat kan idd een individueel geval zijn geweest... en tsja, wat betreft het downloadprobleem: als zelfs makers van echte singleplayergames (waar ik GTA niet toe reken) nog vol voor de PC kunnen ontwikkelen, zal Rockstar GTA ook nog wel op de PC willen uitbrengen.
Oud 15-01-2013, 12:07
Guarnere
Guarnere is offline
We gaan het zien.. Maar zoals ik al zei; het zou mij niet verbazen als ie er niet komt. Al hoop ik natuurlijk ook van wel, aangezien ik ook graag op de PC speel. Zolang het dan maar beter loopt dan IV
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 23:12
:mosh:
:mosh: is offline
Citaat:
Briljant spel

http://www.escapistmagazine.com/vide...2-Just-Cause-2
Oud 21-01-2013, 14:37
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Als je hier een KLIKJE doet gaan ze het anders aanpakken. Gelijke release met console maybe?
Oud 21-01-2013, 16:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als je hier een KLIKJE doet gaan ze het anders aanpakken. Gelijke release met console maybe?
Is het niet duizend keer waarschijnlijker dat het gewoon fout op die site staat?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 22:54
iMen
iMen is offline
GTA V komt 17 september 2013 uit. Officieel door Rockstar aangekondigd.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Die is er inderdaad nog niet geweest Quintiano, maar na de deceptie van GTA IV op de PC zou het mij persoonlijk niet verbazen als ie er niet komt.
Ik haat het dat ze ooit op de console zijn uitgebracht, GTA is een PC-spel, spelen met een controller is gewoon bagger, vind ik. Ik heb alle GTA's origineel op
GTA Chinatown Wars
GTA Advance
London 1961
na. London 1961 heb ik nog niet gevonden en Chinatown Wars en Advance zijn voor handhelds die ik niet heb. Van de LC en VC stories ben ik blij dat er uiteindelijk nog een PS2 versie is gemaakt zodat ik die toch kon spelen op mijn PS3 (die gelukkig het model is dat wel PS2 games kan spelen).

Toen IV uitkwam was ik zwaar over de zeik dat eerst de consoleversie werd uitgebracht, maar omdat ik zooooo lang had gewacht en hem zooooooooo graag wou hebben, heb ik hem tegen beter weten in voor de PS3 aangeschaft. Na 3 dagen had ik er al geen zin meer in en heb ik het niet meer aangeraakt. Toen de PC-versie uitkwam, heb ik de PS3 versie ingeruild en ik kreeg er nog 10 euro voor ofzo (fijn was dat, 60 euro neertellen, 3 dagen spelen, 50 euro erop inleveren, nog eens 50 euro neertellen voor de PC-game), dat doe ik dus nevernooit meer. Als ze hem niet uitbrengen op de PC dan vervloek ik ze en dan wacht ik wel tot V geen stukken van mensen meer kost en koop ik hem voor de PS3 om hem te hebben en eens rond te kijken.

Overigens zouden er deze keer honden in het spel zitten, heb ik ergens gelezen. In één van de trailers is ook een hond te zien.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 22:29
Verwijderd
Oh en een leuke anekdote, ik heb een ex gehad die een maandje bij me heeft ingewoond en in die tijd was ik alle GTA's opnieuw aan het uitspelen. Ik had vaak genoeg gekankerd over dat het geen consolegame was. Komt hij op een dag thuis met een cadeautje: een controller voor mijn pc zodat ik GTA daarmee kon spelen. Goed en lief bedoeld, maar dat is dus precies waarom ik het haat op de PS3
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 23:04
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Niets mis met een gamepad voor een pc hoor, recentelijk Sleeping Dogs er nog mee uitgespeeld.
Ik speel GTA meestal met een pad, tenzij het mullti theft auto was.

Over de onvermijdelijke pc versie maak ik me na Max Payne 3 geen zorgen meer qua preformance.
Oud 03-02-2013, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Over de onvermijdelijke pc versie maak ik me na Max Payne 3 geen zorgen meer qua preformance.
Als 'we' het moeten doen met de graphics zoals op consoles niet, nee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2013, 23:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Als 'we' het moeten doen met de graphics zoals op consoles niet, nee
Dat interesseert mij dan ook vrij weinig in games en MP3 zag er op de pc nog steeds beter uit dan de consoleversie.
Oud 03-02-2013, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Dat interesseert mij dan ook vrij weinig in games en MP3 zag er op de pc nog steeds beter uit dan de consoleversie.
Tof dat het je weinig interesseert, erg makkelijk en goedkoop ook, maar ik wil toch wel zien dat de power in mijn rig benut wordt Met andere woorden; geen crappy port.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Niets mis met een gamepad voor een pc hoor, recentelijk Sleeping Dogs er nog mee uitgespeeld.
Ik speel GTA meestal met een pad, tenzij het mullti theft auto was.

Volgens mis jij ook het punt ^^ als ik het verschrikkelijk vind om GTA op de console te spelen juist vanwege de gamepad, waarom zou ik dan in vredesnaam zo'n kreng aan mijn pc hangen als ik juist intens gelukkig ben met een keyboard?

Tot nog toe heb ik dat alleen bij GTA maar ik heb sowieso niet veel PS-spellen, ik blijf een PC-gamer in hart en nieren en ik ben nog geen PC-game tegengekomen waarbij ik dacht dat een gamepad fijner zou zijn dan een toetsenbord.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 11:57
Carn
Carn is offline
Die zijn er genoeg hoor , laatste X-com bijvoorbeeld. De buttonmapping op de gamepad was vele malen beter en handiger dan gewoon de game spelen met toetsenbord en muis. Ik ben ook geen fan van shooters e.d. (iig games waarbij je graag snel en secuur wil richten) met een gamepad, maar ik moet zeggen dat het echt wel went (en ik speel genoeg console en PC-games).
Oud 04-02-2013, 12:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
maar ik wil toch wel zien dat de power in mijn rig benut wordt
Nou ja, van multiplatform games uiten de PC-ports zich in highrestextures, misschien meer lightsources, betere drawingdistance, misschien wat betere post-effecten qua AA e.d.; qua engine en de ingame objecten en sich zal er weinig veranderen. Tenzij het een engine is die goed kan meeschalen qua LoD maar die zijn er niet heel veel Ben wel benieuwd wanneer er weer eens wat echte goeie PC-only games komen die de boel echt laten zweten.
Oud 04-02-2013, 12:05
Carn
Carn is offline
ohja, nog even credits voor JC2; voor een paar euro via PSN binnengehaald, wat een game
Oud 04-02-2013, 12:12
Verwijderd
je weet kk zelf
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 14:28
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ben wel benieuwd wanneer er weer eens wat echte goeie PC-only games komen die de boel echt laten zweten.
Witcher 2 en Metro 2033 laten de meest krachtige systemen flink werken toch? Hoewel dat wel is door van die veeleisende effecten waar je relatief weinig aan hebt.

Ik verwacht dus dat Metro: Last Light, Witcher 3 (min of meer aangekondigd) en gezien de developer Cyberpunk 2077 zeker veeleisend en goed schaalbaar gaan worden.
Oud 04-02-2013, 15:23
Verwijderd
Skyrim met wat mods is ook flink zweten. Hell, als je de juiste mods installeert voor fallout 3/NV met alles op vol moet je al een beest hebben.

Maargoed, dat is met mods etc.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Witcher 2 en Metro 2033 laten de meest krachtige systemen flink werken toch? Hoewel dat wel is door van die veeleisende effecten waar je relatief weinig aan hebt.

Ik verwacht dus dat Metro: Last Light, Witcher 3 (min of meer aangekondigd) en gezien de developer Cyberpunk 2077 zeker veeleisend en goed schaalbaar gaan worden.
Ja, maar dat is allemaal op de manier die niet zo boeiend is, gewoon bepaalde variabelen (extreem) omhoog schalen, dus 'meer van hetzelfde' (alhoewel de lui van CD Projekt gave dingen doen!), ik doel meer op engines waarin het hele zooitje van animatie/physics/rendering/lighting weer echt wat nieuws biedt; de afgelopen 4 a 5 jaar is er niet heel veel nieuws meer gebeurd op dat vlak; het is nu wachten of de 'volgende generatie' dat waar kan maken.
Reageren

Regels voor berichten