Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 20:25
fredspierings
fredspierings is offline
h

Laatst gewijzigd op 24-08-2014 om 15:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Vorig jaar ben ik een jaar niet naar school geweest. Ik had een kutvakantie gehad en kreeg last van hypochondrie, dit betekend dat ik dacht dat ik ziek was, en hierdoor ging ik niet meer naar school waardoor er veel ruzie thuis ontstond.

Uiteindelijk kreeg ik een angstpsychose en ben toen gedwongen in een psychiatrische instelling opgenomen en heb daar zeven maanden gezeten. In die instelling was er bijna geen school en ik ging er ook bijna nooit naartoe. Ik ben dus gewend geraakt de hele dag niets te doen.

Toen ik er uiteindelijk uit ontslagen werd moest ik de tweede klas overdoen. Het was aan het einde van het jaar en ik moest alvast bij wat mijn nieuwe klas zou worden gaan oefenen met naar school gaan. Maar doordat ik niet, zoals in de instelling, altijd mensen om mij heen had bereikte mijn angstpsychose, die nog steeds niet genezen was, zijn hoogtepunt en ging na een paar dag al weer niet naar school en werd ik na een ruzie met een psychiater weer opgenomen.

Toen ik weer werd ontslagen was school al voorbij. Mijn angstpsychose bleef maar erger worden, ik was altijd aan het hyperventileren en dacht dan dat ik geen lucht meer kreeg wat een vreselijk gevoel is, dus ik besloot medicatie te gaan nemen wat enorm hielpen ik kwam van mijn angsten en hyperventilatie af.

dat ik naar school ga opbouwen. Maar het is inmiddels al weer bijna een half jaar later en het lukt me nog steeds niet om volle dagen naar school te gaan. Dit komt mede doordat ik mijn nieuwe klas totaal niet mag en ze veel te kinderachtig zijn, maar ik denk ook dat ik het naar school gaan verleert ben doordat ik dit een jaar niet heb gedaan.
Wat moet ik nu? Is er iemand die het een soortgelijk verhaal heeft en een oplossing voor mijn probleem heeft.
Fred Spierings
School verleer je niet
hooguit iets anders maar echt verleren lijkt me niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
School verleer je niet
hooguit iets anders maar echt verleren lijkt me niet
Ligt eraan hoe je het opvat; het kan wel zijn dat je het niet meer bent gewend dat je dingen moet leren, zoals dat je nooit huiswerk hoefde te doen en kon doen wat je wilde maar nu in een keer hele middagen moet blokken

Citaat:
Maar het is inmiddels al weer bijna een half jaar later en het lukt me nog steeds niet om volle dagen naar school te gaan. Dit komt mede doordat ik mijn nieuwe klas totaal niet mag en ze veel te kinderachtig zijn
Kun je ook niet worden overgeplaatst naar een andere klas?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ligt eraan hoe je het opvat; het kan wel zijn dat je het niet meer bent gewend dat je dingen moet leren, zoals dat je nooit huiswerk hoefde te doen en kon doen wat je wilde maar nu in een keer hele middagen moet blokken
Lijkt me onmogelijk eigelijks

Ik moet altijd hele middag blokken om beetje op een 7 te komen voor en 5,5 ofzo
On : kan je niet praten met iemand van school ofzo ?

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me onmogelijk eigelijks

Ik moet altijd hele middag blokken om beetje op een 7 te komen
dat herken ik, maar als je niets doet dan lukt het zeker weten niet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 00:33
maria kurdi
maria kurdi is offline
ik ben verhuisd naar het buitenland waardoor ik niet meer door kon gaan met school schoolsysteem is anders hier geloof me maar ik ben veel langer thuis aan het luiren ik slaap soms tot 1/3 in de middag ik doe helemaal niks wel een paar klusjes thuis maar dat is het maak je geen zorgen en negeer je medeleerlingen die je niet mag maak geen paniek gewoon naar school gaan vooraan zitten alleen je aandacht aan de les besteden extra vragen stellen over de lessen die je misschien niet snapt probeer extra opdrachten dan hoef je na een tijdje minder te blokken om te slagen weet je wat elke keer als het klote s dan niet gelijk o nee niet weer dit is klote, ik kan dit niet, hun zijn zo en dat enzv. deze dingen niet meer tegen je zelf zeggen veel geluk probeer positief te zijn ook al is het niet leuk anders gaat een jaar niet snel door ik verhuisde naar nederland 3 jaar geleden want dit is mijn tweede verhuizing naar het buitenland opeens ben je in nederland vreemde mensen vreemde stad iedreen is minstes 3 jaar jonger dan mijn in mij klas in het begin had ik veel moeite met contact maken maar na een tijdje geen korte tijdje had ik genoeg vrienden had ik me ritme gevonden zeg maar je hoeft geeen kring vrienden te hebben soms is er maar een of twee genoeg veel veel sterkte en succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten