![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een eigenaardige reactie - in Nederland komt een tekort aan vitamine D tegen het eind van de winter juist heel veel voor, omdat we nu eenmaal heel noordelijk zitten. En zeker als je een donkere huid hebt.
Met 1 tabletje per dag uit een potje van de drogist zul je geen overdosis oplopen, maar ik kan me voorstellen dat je liever eerst zeker weet of je een tekort hebt voor je eraan begint. |
![]() |
|
Sowieso een eigenaardige reactie als ze een ingegroeide teennagel afdoen als iets psychisch, VOORDAT ze naar de voet hebben gekeken...
![]() Inderdaad zo snel mogelijk een nieuwe huisarts regelen dus! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hmm misschien was dat dan een argument van de arts, ik liet testen op een andere plek dan normaal en hij deed huh wat moet ik dan aanvragen zeg je? Maar het klopt inderdaad dat het gewoon allemaal nog niet bekend is. Er loopt momenteel veel onderzoek naar waar een gebrek aan vitamine D allemaal mee samenhangt, en de verwachting is dat het heel wat puzzels oplost.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mensen met een huidtype 1 of 2 en mensen die in de zomer veel buiten zijn geweest, is dat over het algemeen geen probleem omdat die genoeg hebben aan de voorraad die ze in de zomer hebben aangelegd om het tot het eind van de winter uit te zingen, maar als mensen in de zomer weinig voorraad hebben gemaakt (door een huidtype 3 of 4, veel binnen zitten en/of inderdaad door in de zomer ook veel bedekkende kleding te dragen), dan is de vitamine D-spiegel regelmatig te laag voordat de winter voorbij is. Niet bij iedereen natuurlijk, maar vaak genoeg dat het de moeite waard is om er even op te testen bij mensen met vermoeidheidsklachten. |
![]() |
|
Ik weet niet of ik mijn vraag ook in dit topic mag stellen, maar ik doe het voor het gemak maar even. Ik mag namelijk niet in de zon (vanwege medicatie) en ik draag over het algemeen bedekkende kleding in de zomer. Voor mijn gezicht en handen (en eventueel armen als ik toch stiekem een keer in de zon ga) gebruik ik zonnebrandcrème factor 50. Maakt je huid wel vitD aan als je het hebt ingesmeerd?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162 darkfairy | 478 | 12-04-2011 00:47 | |
De Kantine |
Varisaaibelen #1201 Verwijderd | 500 | 02-11-2010 15:16 | |
Eten & Drinken |
Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken? #29 Calyx | 500 | 28-04-2010 21:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Mannen onder de zonnebank aap777 | 47 | 22-10-2004 14:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
weet iemand dit? snoopy | 16 | 04-02-2002 16:26 |