Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu ja, ligt een beetje aan je definitie van wereldoorlog, en de ervaring leert dat 50 jaar wel een bizar lange horizon is voor dit soort voorspellingen. Op de korte termijn zie ik het niet gebeuren. Er zijn wat regio's waar het uit de hand zou kunnen lopen (Iran/Israel bijvoorbeeld), maar of dat onder een wereldoorlog zou vallen, denk niet dat zo een conflict daarvoor groot genoet zou zijn.
Eventuele implosie China is ook een risico maar ook dat zal geen wereldoorlog veroorzaken, hoogstens een regionaal conflict. Maar nogmaals: een termijn van 50 jaar is wel zo absurd lang dat het lastig is hier een onderbouwde voorspelling over te doen. En definitiebepaling is erg belangrijk: is een wereldoorlog simpelweg een oorlog op meer dan 1 continent? Als Egypte en Israel elkaar binnenvallen of Rusland en China of een Indonesisch/Australisch conflict, heb je dan al een wereldoorlog? |
![]() |
|
Zoals Jacky Baggen zegt zie ik het op de korte termijn niet gebeuren en is het op langere termijn niet te voorspellen. Er zijn een aantal regionale conflicten, maar ik zie weinig mogelijkheden tot iets op de schaal van de Tweede Wereldoorlog.
Verder wat betreft je openingspost: - Misschien zijn racisten en gabbers niet de meest autoritaire bronnen. - De eurocrisis leidt hoogstwaarschijnlijk niet tot een oorlog (hoe wel?) en bovendien ligt Duitsland er niet zo wakker van aangezien dankzij de eurocrisis ze nog nauwelijks rente hoeven te betalen over hun staatsobligaties. - De Duitse overheid bepaalt niet welke films Duitse burgers kunnen zien. - Naar een moskee gaan leidt niet tot wereldoorlogen (en waar haal je vandaan dat het moskeebezoek toeneemt? dit artikel zegt juist dat het moskeebezoek daalt) - Iran heeft geen kernwapens. Ze zijn er wel mee bezig. Mochten ze ze hebben, heeft dat waarschijnlijk een positieve invloed op de stabiliteit in de regio, aangezien je wel twee keer nadenkt voor je een land met kernbommen aanvalt. - China en India zijn niet rijk (kijk bijvoorbeeld eens naar deze lijst), en hun groei is niet "ten koste van" Amerikanen. Werkloosheid in de VS heeft weinig te maken met China en komt vooral doordat ze daar moeilijke beslissingen m.b.t. binnenlandse sociaal-economische politiek niet durven te nemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
@DuncanDeWitte nee ik ben totaal niet tegen communisme, ik denk dat als je goede leiders hebt het beter zal werken dan de democratie die we nu hebben. Mijn oma die op CDA stemt omdat haar man dat 30 jaar geleden altijd deed, heeft nu even veel macht als een genie of iemand die de politiek het hele jaar bijhoudt bijvoorbeeld. Directe democratie lijkt me trouwens het beste, iedereen een App op z'n smartphone waarbij gestemd kan worden op alle afzonderlijke vraagstukken.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
@Ertur je hebt niet eens mijn zin naar het Russisch vertaald maar okee
![]() communisme heeft inderdaad nooit goed gewerkt, maar toch lijkt me dat het goed KAN werken als je de juiste leiders hebt. Iedereen moet dan tevreden zijn met minder, omdat mensen dan geneigd zijn minder hard te werken, dat is ook niet erg, geen stress en een relexte baan. En dan moet alles op een milieu vriendelijke manier worden gemaakt enzo, geld en macht speelt geen rol meer, iedereen gelijk op een duurzame planeet ofzo.. Dat lijkt me mooi. Dat is slecht omdat iemand die alles helemaal begrijpt en vol overtuiging voor een partij kiest die het het beste voor heeft met Nederland of door een ideaal op Partij voor de Dieren stemt, het meer verdiend om macht te hebben dan in dit voorbeeld mijn oma die geen idee heeft waar het allemaal over gaat. Dat lijkt me wel het beste, met goed werkend communisme samen, je hebt wel je vrijheid maar stemt niet voor een standpunt op een partij zonder ze allemaal te weten. Een racist die op de PVV stemt kan op het gebied van autowegen toch een heel andere visie hebben bijvoorbeeld? En je hebt niet dat partijen zich niet aan hun beloftes houden want die bestaan niet meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zal er een "false flag operation" gestart worden tijdens de Olympische spelen in Londen en is deze al in 1995 voorspelt? Zal Iran de schuld krijgen van deze aanslag om een motief te creëren voor een derde wereldoorlog? Kaart nummer 7 van het Illuminatie kaartspel uit 1995 lijkt er wel naar te verwijzen.
http://www.stomverbaasd.com/voorspel...-londen-video/ jahaa! en nu crasht er een helikopter in londen, TOEVAL OF NIET? ![]()
|
![]() |
Maar er kan misschien ook gewoon een derde wereldoorlog uitbreken maar dan zonder kernwapens (lijkt mij?). Stel als Syrië en Iran Israël gaan terugpakken van die ene aanval vorige week, dan lijkt het me logisch dat de V.S. bijspringt, en waarschijnlijk volgen er dan wel meer landen (zoals Rusland, Europese landen, misschien nog een aantal Arabische landen). Ik denk dan niet dat ze snel de kernwapens bij zullen pakken (op Iran na), dus dan krijg je een soort wereldoorlog zonder kernwapens.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, nee, de conventie van Genève is op dit punt erg duidelijk: een wereldoorlog mag enkel nog maar met gebruik van kernwapens!
![]() ![]() Ik maak uiteraard maar een grapje. Natuurlijk kan er ook een wereldoorlog zonder gebruik van kernwapens losbarsten. Jason123 leeft klaarblijkelijk nog in de tijd van de koude oorlog en bijbehorende angst. Er zijn al genoeg oorlogen geweest sinds de tweede wereldoorlog, waarbij een van de partijen, of soms zelfs beide partijen, de beschikking hadden over kernwapens. Nooit heeft een van de partijen besloten deze te gebruiken. Overigens gaat het Midden-Oosten conflict echt niet op korte termijn uitlopen op een wereldoorlog hoor, daar maak ik me geen zorgen om. |
![]() |
|
why dont u think that the war is going already. Not with the aircrafts, bombs, tanks an so on, but gewone tagelijke informatieoorlog in de hoofd van iedereen. Jullie bent toekomst voor Nederland, toekomste vertegenwoordigers, en het is afhankelijk van jullie dat Nederland zou blijven als staat op wereld. Ziet jullie toch niet, dat alles wat jullie hier schrijven, hebben media al gezegd. Schade, dat niet vele denken van zichzelf. Iemand zei hier, dat wereld zou van vorige konflikten leren. Maar weten jullie hoeveel nederlandse soldaten vechten voor Hitler tegen russen? Hoeveel uit Frankrijk? Hoeveel uit Zweden? Hoeveel jodse soldaten vechten voor Hitler? Niemand leert. meine Freunde, niemand. You thin we and they, but in the war there is no we and no they, bc we have one world and we should save it beautiful for next generations. And actually i wanna remind u guys, that there was only ONE LAND, WHAT EVER USED NUCLEAR BOMB! And it is USA, and not Iraq, Iran, Libya and so on.
|
![]() |
||
Citaat:
Zo zijn er ook een paar landen die geen problemen hadden met chemische wapens zoals Duitsland, Irak en Iran. Ja, oorlog is smerig, men probeert alles om de tegenstander zo snel mogelijk te ontmoedigen en te laten capituleren, doe je niks aan, eerlijk wordt het toch nooit. Ook op micro-niveau weet iedereen dat als je gepest/getreiterd wordt het alleen helpt een keer keihard terug te slaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even een beetje logisch nadenken. |
![]() |
|
![]() |
Je mag zelf kiezen of er een derde wereldoorlog komt. Er zijn mensen die het graag willen. En omdat de meesten van ons het juist niet willen, proberen ze ons over te halen. Voor iedere groep mensen, iedere sub-kudde, hebben ze zo hun plannetjes. Het spannende wordt, of we ze doortijds gaan doorzien.
filmtip: Terrorstorm Dan weet je meteen hoe Iran hád kunnen zijn, als BP het had geaccepteerd dat de olie-industrie werd genationaliseerd rond 1956.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Michak, kun je me misschien ook meer vertellen over de mogelijke andere uitkomst van de Slag van Koelikovo in 1380 en de bijbehorende gevolgen? Ik vermoed dat als Donskoi toen niet gewonnen had, we allemaal op paarden zouden rijden zonder vaste woon- of verblijfplaats. Wel zouden we kekke helmpjes hebben. Daarnaast zit ik persoonlijk erg in mijn maag met de beslissing van de Olmeken om de maankalender te hanteren. Als zij rond 1500 voor Christus toch voor de zonnekalender haddden gekozen, ai ai... ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Poetin: bereid je voor op nucleaire oorlog Love & Peace | 64 | 23-12-2007 20:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush waarschuwt voor Derde Wereldoorlog Clemenzia | 63 | 23-10-2007 23:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedichtenbespreking Bart Chabot - De dag dat de derde... CSN | 12 | 11-04-2007 11:48 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Koude oorlog L!3K3 | 6 | 19-06-2004 16:23 | |
De Kantine |
Wat zijn jou Toekomstvoorspellingen voor de aarde niceman1984 | 109 | 09-05-2004 07:57 | |
De Kantine |
Geloof jij in een derde Wereldoorlog niceman1984 | 98 | 24-04-2004 16:02 |